Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 566 ggr
Moa0107
8/13/16, 10:25 AM

Avlivad

Min ena mus var tvungen till att avlivas då hon hade en gigantisk tumör vid svansen (Den tryckte hela svansen åt sidan och växte upp mot magen). Veterinären sa till mig att jag skulle visa henne för min andra mus som är helt frisk så hon förstod att hon var död. Nu så är min andra mus som heter Puff (Den avlivade hette Piff) typ jätte rädd för mig och tror väl typ att jag ska döda henne. Jag är också rädd för att hon kommer börja må väldigt dåligt nu när hon är ensam. Jag försöker ta ut henne så hon får leka och va med mig men eftersom hon är så rädd så kan jag knappt få ut henne. Jag ger henne oftast någon liten mums bit så hon ska förstå att jag inte är farlig men det går inte så bra :/ Jag brukar även låta buren stå öppen så hon kan gå ut till mig om hon skulle våga men hon är väldigt rädd :c Jag vet inte vad jag ska göra någon som vet? :/

Annons:
imsuchadiva
8/13/16, 10:30 AM
#1

Låter som puff behöver få nya mus-vänner :) hon är säkert ledsen och ängslig för att hon är ensam.

Moa0107
8/13/16, 10:34 AM
#2

Jag är rädd för att de inte kommer komma överens och börja bråka :/ Piff och Puff var ju syskon :/ Men ska jag köpa från en djuraffär eller från någon som har möss och skulle sälja alltså någon mer erfaren som vet om det är hane eller hona?

[dynamitella]
8/14/16, 9:44 PM
#3

#2
Köp aldrig från djuraffär :) Det är ett säkert kort för att stötta grossistavel och få hem aggressiva, sjuka eller/och felkönade eller/och dräktiga djur.

[Jennah]
8/14/16, 10:53 PM
#4

#2 vet inte hur man länkar, men vi har ju en salutråd varje månad som alltid är aktiv, där kan du se vilka möss som finns till salu här på forumet just nu. Kanske hittar du en ny vän där? :) beklagar för övrigt. Måste känts väldigt sorgligt att visa henne för Puff också :(

Upp till toppen
Annons: