Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 936 ggr
ariama
9/5/16, 12:04 PM

Min månadsmus, september.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Månadens mus-tävlingarna funkar ju inte som jag förstår, ingen deltar.  Men jag vill presentera min egen Månadens Mus, med det triviala namnet Sp1 (står för Sparv-unge nr ett).

Som mycket ung dam var hon en rymmare, för världen var så spännande. Numera, 9 månader gammal, rymmer hon aldrig  (från öppna burar alltså).

Hon är en mus med mycket vilja och mycket personlighet och en stor trygghet. Ibland har jag tyckt att hon varit för livlig, men hon är inte ett dugg "nervig". När hon följde med på musträff i juni, var hon bara kolugn hela tiden, och tyckte allt var spännande och kul. Ny miljö? No problem, bara lugn och nyfiken. Otroligt lätt att hantera, trygg och tillitsfull.

Ibland vill hon inte komma när jag kommer, då har hon annat för sig. Men oftast vill hon både hälsa och komma upp.

Igår smälte hon mitt hjärta fullständigt! Hon kom rusande i full fart när jag ropade, sprang och balanserade på grenar i buren, för att landa i min hand. Väl i handen blev hon däremot blickstilla, vägrade röra på sig, bara satt och tassdarrade och NJÖT när jag klappade och smekte henne och "mjummade" med läpparna i pälsen och "blåste varmluft" i pälsen på henne. En låååång stund satt hon så, och det var inte hon som avslutade utan jag.

När möss är så här så finns det inget underbarare djur i världen!! Så liten, de är så små, och det bor så mycket personlighet i dem, och denna lilla kropp kan hysa så mycket tillgivenhet. Det är bara för bedårande!! Hjärta

Annons:
Sanjolina
9/5/16, 7:38 PM
#1

Vilken drömmus 😍

Grodan
9/7/16, 12:43 AM
#2

#0 Vill du delta med detta bidrag?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
9/7/16, 6:51 AM
#3

Det finns väl ingen tävling den här månaden?

Alwyn
9/8/16, 8:06 AM
#4

Härligt <3

Grodan
9/11/16, 9:10 AM
#5

#3 jo nu


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
9/11/16, 1:54 PM
#6

🙂 Fint.

Annons:
Upp till toppen
Annons: