Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 486 ggr
Julstjärna88
9/28/16, 12:03 PM

Söker 2 honor

Hej. Jag och min sambo är eventuellt intresserade utav några honor i framtiden och jag ville nu kolla om det finns några uppfödare nära oss. Samt om någon säljer någon trevlig bur anpassad för möss (brukar mest hitta med för stort galler). Haft möss sedan tidigare, 2 honor när jag var tonåring, och de ligger mig fortfarande varmt om hjärtat. Ny på mus i fokus, så ska läsa på lite och har inte bråttom. Utan vi väntar på rätt möss, samt vill jag läsa på lite om foder osv. Vi vill endast ha som sällskap, och letar därför efter sociala och friska honor. Jag är uppvuxen med djur men då vi fått vår son i somras har vi valt att omplacera vår iller då vi inte kunde kombinera barn och iller på ett bra och säkert sätt (vi har ett mindre hus med dålig planlösning för det ändamålet) tyvärr. Ett tungt beslut, men jag känner att i framtiden vill jag ändå ha sällskap av djur. Så då har vi tänkt att möss är mer lämpliga, och något jag ändå velat skaffa igen någon gång i framtiden då de två honorna jag hade för 15 år sedan var så underbara! Vi bor i Oskarshamn (Kalmar län). Tack på förhand

Annons:
Julstjärna88
9/28/16, 2:33 PM
#1

Kan tillägga att jag är intresserad utav: Blue burmese Colorpoint beige Himalaya Siames seal point Även teckning hereford. Så om någon förväntar kullar på dessa i slutet av året?

Nordanälvens
9/28/16, 2:44 PM
#2

Jag kommer med all säkerhet ha Hereford i slutet av året. Fokuserar till största del på Hereford :) Jag säljer dock inte honor i mindre grupper än tre och jag bor i Göteborg, men transport går oftast att lösa via transportgrupper på Facebook eller här på iFokus.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Julstjärna88
9/28/16, 6:28 PM
#3

#2 går det ordna med transport vore det jättebra! Vi kan ta tre istället då om det är kravet :) Kommer ha tid för 3 ändå och jag är på jakt efter en riktigt stor bur :) Kommer du ha andra färger med? Vill gärna ha lite blandat. Alltid spännande med intressanta färger. Men i slutändan är det ändå temperament som avgör såklart!

Nordanälvens
9/28/16, 7:51 PM
#4

Jag finns på Facebook, där heter uppfödningen Nordanälvens Museri.
När det kommer till Hereford satsar jag på svart, choklad, cinnamon och blå. I teckningen Berkshire fokuseras agouti, cinnamon, argente och recessive yellow. Dyker upp annat i self då och då.

Hälsan och temperamentet är det jag kollar på först innan jag tar en kull, det spelar stor roll för mig främst för att jag föder upp till sällskap och gärna vill ha långlivade djur.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Julstjärna88
9/28/16, 8:12 PM
#5

#4 ska kolla in din fb då :) Lär bli någon med hereford choklad teckning iaf för min del :)

Julstjärna88
9/29/16, 8:53 AM
#6

Någon som har fuzzy eller longhair till uppfödning? Nordanälvens - kan vi isf åka till dig när det är dags och välja möss på plats? Eller är det någon kö vi ska ställa oss i och tinga 3 honor via bilder? Dum fråga kanske :P

Annons:
Nordanälvens
9/29/16, 1:27 PM
#7

#6 Ni kan absolut välja möss på plats så ni får de som passar er bäst, men jag kan inte lova att ni får välja först :)

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Upp till toppen
Annons: