Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1089 ggr
HunterLily
2016-10-06 17:06

K) Äldre avelshane

Jag kom in som relativ nybörjare in på möss nu i början av augusti. Som många andra här inne så har jag fastnat för dessa småttingar, och enligt mig är mina möss de snällaste och finaste såklart.

De är nu 3 månader och det är två systrar och en hona från samma ställe och ingen har visat på något negativt eller beteende störningar. Det är specielt en auguti brokad hona som fångat mig totallt, hon är nyfiken alltid framme och har en härlig utstrålning. Inte den bästa teckningen men inte ur usel och hon har de perfekta lilla nosfläcken. Jag skulle gärna utveckla min mushållning och då ta en egen kull där jag skulle behålla en honflock är tanken. 

Jag söker därför en hane, helst tecknad men det är framförallt hälsa och temprament som jag lägger värde vid. Han skulle få en Duna Fun och såklart tid i utanför. Jag bandar mitt eget foder där jag använder mig av de tips som ges här och på SVEMUS hemsida. Planen är att nästa år också gå med i SVEMUS. Jag hoppas det finns någon med en hane som kan passa in på mina önskemål så skulle detta vara toppen. Jag har tid att vänta tills något bra dyker upp.

Mina föräldrar är förtillfället okej med min idé men pappa gillar inte riktigt möss så om det blir inställt med min utökning så uppdaterar jag tråden.

Jag finns i Lidköping, Västra Götaland men kommer upp i Stockholm 17 November

Kaninhoppning

Annons:
Emouse
2016-10-06 20:23
#1

Ändrar från S) till K) i rubriken så det blir rätt!🙂

S)= Säljes K)=Köpes

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

HunterLily
2016-10-06 20:24
#2

tack

Kaninhoppning

ajanki
2016-10-07 07:25
#3

Så kul att du börjat med möss och vill prova på avel. Har man en hona som är fin och trevlig så kan det vara svårt att inte ta en kull :)

Jag bor utanför Mariestad så det är ju inte så långt från dig.

Hanar har jag gott om….både äldre och lite yngra. Har dock ingen fläckig.

Om du vill så kan du få komma hit och kolla på mina möss och kanske hittar du en hane som följer med dig hem :)

HunterLily
2016-10-14 09:03
#4

Skulle vara toppen, men jag skulle helst se att jag fick tag i en tecknad hane😃

Kaninhoppning

ajanki
2016-10-15 08:20
#5

#4 Okej :) Men det är bara att säga till om du ångrar dig och vill ha en äldre, frisk och trevlig hane som inte är tecknad😃

Nordanälvens
2016-10-15 10:53
#6

Jag har en cinnamon Hereford hane född 16/4 som eventuellt skulle kunna flytta. Han är något tjock men helt underbar, älskar att mysa och vara ute på upptäcksfärd. Han finns i Göteborg och har stamtavla men är inte reggad. Hittar ingen bild på honom för tillfället men det går självklart att ordna! 😃

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Vattnadal
2016-10-15 11:25
#7

Jag ska gå genom hemma och ta med det jag kan avvara till Minnesutställningen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2016-10-15 17:02
#8

#0 Vad är det för honor du har? Har de stamtavla osv? Finns foton?

Vi har några få uppf som avlar på broken och att hitta nytt avelsmaterial är alltid roligt, så om du har några fina töser kanske någon av de som föder upp tecknat vill samarbeta.

Broken, Even och Dutch finns väl mest hos: kent, Tsunamis, ev svartlings, hos Vattnadal dök det upp tecknat också så det lär kunna finnas där med… amaira har kanske också något


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

HunterLily
2016-10-15 23:13
#9

Jag har just nu inga bilder på mina honor, de har ingen stamtavla utan kommer från en kille som i första hand födde upp foder möss men har vid sidan om avlat på färg och livslängd(hälsa). Mina tjejer är framåt och är alltid framme och nosar.

#6 jag ser gärna bild😃

Kaninhoppning

Grodan
2016-10-16 14:37
#10

#9 Ok. 

Om det är så att du råkar ha något jättefint, jättehärligt som jag som uppfödare är intresserad av kan jag absolut tänka mig att låna ut en hane - om jag har någon som passar osv… 

Och jag är övertygad om att andra tänker likadant. Gör oss intresserade av att samarbeta!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

HunterLily
2016-10-16 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Min ena hona storm

Kaninhoppning

HunterLily
2016-10-16 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12
HunterLily
2016-10-16 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13
Annons:
Nordanälvens
2016-10-17 13:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nordanälvens Börje, han är som sagt jättemysig om än något tjock. Fått lite för mycket doggy :p

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Grodan
2016-10-21 20:03
#15

#11 Underbar ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2017-02-04 11:49
#16

Hunterlily har inte varit inloggad på 1½ månad ungefär, men jag är ändå nyfiken på hur avelsplanerna gått.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

HunterLily
2017-02-04 14:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hejhej, såg att min tråd var uppe och känner att jag behöver svara. Jag har haft mycket i skolan och bestämde mig för att avvakta och samtidigt bara njuta av de mössen som jag redan har. Alla tre tjejerna är underbara och väldigt sociala, planer på kullar har dock legat som en tanke också. Jag har därför tagit kontakt med deras uppfödare och är förhoppnings vis påväg att köpa en svart broken hane som ska vara obesläktad med mina tjejer. Jag uppdaterar här om det händer;) jag visar också lite nytagen bild på min ena tjej.

Kaninhoppning

HunterLily
2017-02-04 14:33
#18
HunterLily
2017-02-04 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19
HunterLily
2017-02-04 14:33
#20
Annons:
HunterLily
2017-02-04 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21
Grodan
2017-02-16 17:16
#22

Aw, vad kul. Broken är så himla fint!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: