Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 900 ggr
Xerxi85
10/21/16, 10:47 AM

Söker musuppfödare, helst Skåne.

Hej! Jag är helt ny på denna sajt, och har läst igenom reglerna. Hoppas att jag gör rätt nu. :) Är en tjej på 31 år som saknar sällskapet av husdjur. Har haft dvärghamstrar i mina ungdomsdagar, guldhamster och senast hund och katt i många år. Att ha djur är inget nytt för mig och med tanke på att jag bor ensam så har jag rätt mycket tid över efter jobbet till att spendera med husdjur. Jag bor i centrala Malmö (Davidshall). Vet att det finns en uppfödare i Skåne och de står jag i kö hos, men jag ser gärna att jag skaffar möss innan de får sin nästa kull (kommer fortfarande stå i kö där givetvis och köpa av dem när tillfälle ges) eftersom jag inte vet på rak arm när de får sina bebisar. Jag är endast ute efter sällskapsmöss - vill ej bedriva avel då jag varken har tiden eller kunskapen och överlåter det till de som kan detta. Jag har inte haft tammöss sedan tidigare, men har läst på om dem i snart ett års tid och känner att rätt tid är inne att skaffa antingen två honor, alternativt en hane. Jag undrar om det finns någon i Skåne som har snälla tammöss till salu som jag skulle kunna hälsa på? Kan även tänka mig andra städer, men dessvärre har jag inte bil eller körkort. Är även intresserad av dunabur med tillbehör. Alspån har jag läst ska funka bra när det kommer till lukt och uppsugningsförmåga så det investerar jag gärna i också om någon uppfödare har det i lager. Stort tack för att ni läste mitt inlägg och ha en fortsatt trevlig fredag! : )

Annons:
Grodan
10/21/16, 8:02 PM
#1

isabella93 köpte några söta rara fuzzy från lollo i hässleholm (vet tyvärr inte vem det är själv). du kan se tråden där hon presenterar dem här: LÄNK

tips är att du kontaktar isabella93 privat och ber om kontaktuppgifter till lollo


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Xerxi85
10/21/16, 8:46 PM
#2

#1 Tusen tack, Grodan! Kommer att dra iväg ett PM imorgon eller senast på söndag (är på besök hemma hos föräldrarna och då är det svårt att ha tillgång till datorn).

Grodan
10/23/16, 9:53 PM
#3

😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TheCottonCandy
11/29/16, 12:07 AM
#4

Jag säga att jag själv har köpt 3 möss av lollo varav en fortfarande lever idag och är ca 1 år nu. De två andra blev inte ens 1 år gamla. Den ena fick en tumör vid halsen och fick avlivas och den andra hittade jag livlös i buren helt plötsligt en dag. Kan ju dock ha varit stroke eller så.

När jag köpte dom var det för att jag hade en mus som var själv pga hennes burkompis hade dött så var tvungen att snabbt hitta några kompisar till henne. Sjukt svårt att hitta någon som säljer möss här i närheten där jag bor så jag sökte i alla djur facebookgrupper och då kontaktade lollo mig och sa att hon sålde.

När jag kom dit för att hämta mössen och gick in i "musrummet"  blev jag ganska förvånad över det jag såg. Massa möss och även nataler och några råttor i burar. Mössen och natalerna var i små labburar som fyllde några hyllor längs väggarna. Hon visade mig även pappan till mössen jag köpte. Hon tog fram labburen han var i och han såg så sorgsen ut, vilket inte var konstigt med tanke på hans minibur utan någon inredning alls. Tror inte ens där fanns ett hus eller bäddmaterial..

Kan inte mycket om nataler men från vad jag har förstått och läst behöver dom ha ganska mycket plats med inredning osv. Dom var i en liten labbur och verkade heller inte ha någon inredning eller något att aktivera sig med.

Jag kunde inte se tydligt in i alla labburarna, men det verkade inte som att några av djuren hade någon speciell om ens någon inredning överhuvudtaget, förutom råttorna som var i en bur som jag personligen inte skulle ha för mig att ha råttor i. Dom hade nog ett par hus därinne.

Jag skulle inte köpa därifrån någonsin igen och råder ingen annan att göra det heller.

Det var för knappt ett år sedan jag var där som det var såhär iaf.

[dynamitella]
11/30/16, 2:35 PM
#5

Om du är intresserad så har jag ett par nakenmöss/fuzzy som söker nya hem, och jag bor precis intill stationen i Lund :) Du får gärna komma och titta.
Här bor mössen i inget mindre än 60x40x40 cm, med djupt substrat, klätterpinnar, hus, bomaterial och massa grejer att pilla med. 
Inte ska möss gå i tomma burar inte.

Grodan
2/4/17, 10:30 AM
#6

Xerxi85, hur gick det, hittade du några möss?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: