Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 759 ggr
Lovely_paws
12/18/16, 11:01 PM

Frågor om Pygmémöss

Hej! Har lite frågor om pygmémöss, vet inte om detta egentligen är rätt forum men skriver här nu iallafall 1. Behöver dom extra Värme? Vad jag har läst så ska de ha ungefär 25-30 grader för att må bäst, och man har ju oftast inte så varmt inomhus så ska de ha värmelampa eller matta eller liknande? 2. Finns det någon uppfödare av Pygmemöss i södra Sverige? Vilka finns i sverige? 3. Hur stort ska dom bo ungefär? Och hur? Vet att det är vanligast att ha dom i akvariet men finns det något rekommenderat mått? 4. Är dom svårskötta? Liksom är dom svårare än t.ex vanliga tam möss? Tack på förhand!

Annons:
Lovely_paws
12/20/16, 11:29 PM
#1

Vill bara säga att jag har försökt läsa på om dom, men inte hittat så mycket

Grodan
2/3/17, 8:40 PM
#2

Oj, den här tråden har jag missat.

Jag vet väldigt lite om pyggisar. Skrev en artikel för ett par år sedan HÄR. En hel del kan ha förändrats sedan dess.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

tvättbjörnen
2/4/17, 10:26 AM
#3

Hej, jag liksom Lovely_Paws söker uppfödare av Afrikanska pygmemöss. Läste tråden av Grodan.  Tacksam om tips på uppfödare, bor i Sthlm, men hela Sverige är aktuellt!

Lovely_paws
2/6/17, 7:19 PM
#4

vet en som föder upp i Vara, visste 2 till men dom har lagt ner nyligen

Grodan
2/6/17, 8:52 PM
#5

Jag fick ett email med en förfrågan om jag visste någon som hade Pyggisar att sälja. Eftersom jag inte visste det gjorde jag en efterlysning på fb och fick ett svar från en tjej som känner en uppfödare i Holland - hon erbjöd sig att ta med hem.

Nu har jag inte hört något mer från den person som skrev emailet, men jag kan vidarbefodra till hon som erbjöd sig ta med från Holland. I privat pm förstås.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2/6/17, 10:06 PM
#6

Om man har tålamod är det bara att bevaka grupper på fb (Exotiska djur samt Exotic mouse owners 2) Flera gånger per år kommer kullar av pygmeer och det känns som att folk kastar dem efter en då och då…eftersom de är så svåra att sälja.

Annons:
tvättbjörnen
2/7/17, 6:46 AM
#7

Hej, jag är intresserad av alla möjligheter så länge dem kommer från seriösa uppfödare. 

D.S. Reptiles hade ungar på gång. Kanske löser det sig med transport därifrån. Lovely_Paws vem i Vara fann du?

 Holland kan ju så klart vara aktuellt det med, men jag har igen erfarenhet av hur det fungerar rent praktiskt, med säker transport osv. 

Jag tar gärna kontaktuppgifter till hon som kände uppfödaren i Holland.

Ha det gott!

Sara:)
2/7/17, 3:48 PM
#8

En tjej ska ev ta hem ett par pygmémöss från holland till mig, vet inte om det var samma som kontaktade dig grodan.

Grodan
2/7/17, 11:06 PM
#9

#7 De som åker vet hur man transporterar djur. Beroende på vart du bor i landet kan ev en till transportör behöva blandas in. Jag har lyckats få tag i transportör som passerar ett speciellt ställe som varit nära för mig så jag har mött upp där direkt efter mässan och på så sätt direkt kunnat ta djuren, men ibland kan inte det göras, tex om du bor norröver. Då kan det ev bli tal om att fixa en till transportör, alt åka ner själv och hämta.

#8 Kan det ju vara, men många som åker till Houten (på djurmässa) kan ju köpa där och ta med om det finns massa pyggisar där..


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2/8/17, 9:33 AM
#10

Tvättbjörnen ska du köpa både pygmemöss, kinesisk hamster och guldhamster? Vad har du för spännande planer?

Upp till toppen
Annons: