Annons:
Etiketttävlingar
Läst 648 ggr
ajanki
2017-04-01 09:34

Omröstning på månadens mus mars 2017!

Mycket prat och lite bilder Blinkar, det ändrar jag på.  Och så *prat prat* får ni också ta lite foton på era små älsklingar!! Sätt igång!

Här kommer Maomi, svartögd ljusblekt fox, långhår satin. Såg vit ut som bebis men mörknade snart en smula. Färg vet jag inte, inte beige och inte creme. Färgen är ljus med tydlig "silverfärg" med en svag ton av beige i. Bör vara chocolate-baserad c(e)/c, alltså en icke färgavlad svartögd chocolate-creme, om jag gissar vilt. Vet inte annars.

Lite om hennes personlighet också. Hon är nyfiken och glad, tittar alltid fram men har inte behov av att hälsa genom att komma upp i handen, för det gillar hon inte. För en vecka sedan fyllde hon sju månader.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det här är Tetra, född 1 juni 2016. Att Tetra flyttade hit var lite av en slump, jag hade egentligen valt ut en av hennes systrar, och när det var dags att hämta henne och jag stoppade in handen i buren kom Tetra framskyndande först av alla och klev upp i min hand. Därför fick hon självklart följa med hem tillsammans med sin syster. Sitt namn fick hon för att de vita tecken hon har på ryggen och i ansiktet påminde mig om tetrisfigurer, även om de blivit lite mindre tydliga sedan hon blivit vuxen. Tetra är en väldigt nyfiken och äventyrlig mus som tycker om att utforska allt hon kommer åt. Är hon på rastplatsen dröjer det inte länge förrän hon har tagit sig över staketet som inhägnar den och istället klättrar i mina krukväxter. Sätter man henne på axeln klättrar hon efter en stund hela vägen ner till golvet för att kolla läget där, innan hon vänder och kommer tillbaka upp igen. Som liten var hon ganska skvättig, och sprang ofta och gömde sig om något rörde sig eller lät, men med tiden har hon blivit mer och mer modig. Då och då kan hon ta en paus och låta sig gosas med en stund, innan hon kommer på något nytt hon måste titta närmare på.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: