Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 485 ggr
Zew
2017-09-05 20:39

Grävlåda

Jag tänkte fixa en grävlåda åt mina flickor men behöver inspiration -hit me! 😃

Annons:
ajanki
2017-09-06 10:13
#1

Den här tråden vill jag följa!

Jag har ingen grävlåda till mina möss men i de stora burarna och även en liten del av de små så täcker jag kartonger, toarullar m.m under strö. Det är så kul att se hur de gör gångar och gräver  ner sig under kartongerna och försvinner 😃

Grodan
2017-09-06 13:22
#2

Jag har inte heller någon grävlåda. Hade en papperslåda förut. Dvs en låda (liten men hög kartong ca 20x20) som jag fyllde med div olika papper, handrivet.

Jag föreslår någon liten förvaringslåda 20x20, med lock kanske - så kan man göra ett hål för in och utgång och så kan de röja därinne utan att det skvätter ut. Material i grävlådor är ju jord/torv. Man behöver inte gömma något, möss (och råttor, illrar, hundar mm) vet automatiskt vad man ska göra i det materialet… *gräva gräva*

Det enda jag inte gillar är att jord är fuktigt och kallt och mössen kan riskera att bli nerkylda och därmed känsligare för snuva…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stinastygg
2017-09-06 21:01
#3

Jord är ju inte kall inomhus, utan har ju rumstemperatur - även om den är fuktig. Om mössen bara har tillgång till torra, varma platser där de kan torka mellan grävningarna så borde det inte vara några som helst problem :) Särskilt inte när de dessutom som husdjur får så bra, näringsrik mat av oss människor som ger energi att hålla sig varm och frisk :)

Upp till toppen
Annons: