Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 968 ggr
Paula92
10/15/17, 8:03 PM

Foder till möss

Alltså jag har inga möss ännu men försöker lära mig allt om möss. Men det jag undrar om är att det ju rekommenderas att själv blanda foder till mössen, men kan man då använda receptet på svemus hemsida? Fungerar det? Sedan måste de ju såklart ha färskmat också. Om det går bra att blanda den blandning som finns på svemus sida, kan man blanda i lite Versele-Laga Rat Nature exempelvis för att inte missa behovet av D-vitamin, koppar m.m.? Eller om den blandningen inte är att rekommendera, hur ska man då blanda och vad ska man ha i?Tycker att detta med fodret verkar vara det allra svåraste. xD Speciellt då jag inte har erfarenhet sen tidigare av just möss. :)

Annons:
[Amberochivy]
10/15/17, 10:40 PM
#1

Det finns ju koppar i broccoli och morötter och sallat och en hel del andra grönsaker. Och ger man lite fisk till sina möss så finns det ju Dvitaminer i fisken. Till mina möss har jag alltid blandat torrfodret själv. Och det funkar jättefint. 😃

Paula92
10/15/17, 11:06 PM
#2

#1 Jaha okej,  men då kan man ju komplettera med det. :) Hur många ggr i veckan kan man ge fisk och grönsaker? :) Och när det gäller animaliskt protein, kan man blanda i typ torrfoder för hund eller ska man helst ge rått kött, kyckling m.m?  Och hur ofta ska de ha det i så fall?  :) 

Tänkte att receptet på svemus verkade ju bra i alla fall, bara att man kanske behöver komplettera med protein och kanske kolhydrater också? :) Så svårt detta tycker jag xD

Upp till toppen
Annons: