Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 791 ggr
[Amberochivy]
10/16/17, 10:16 AM

honorna parar sig med varandra?

ehhh, för en liten stund sedan såg jag hur en hona parade sig men en annan hona. Såg precis ut som det var en liten hanne som…………

kan möss vara tvåkönade? isåfall blir det ungar av det hela?

jag vill inte ha fler möss det räcker och blir över med 12. hur kan detta ske?

de biter efter mig också så jag har inte tagit upp den misstänkte hannen än. ska se om jag hittar ett par handskar. jag är nyss uppstigen och lite chockad nu. jo jag minns hannen som är pappa till mina möss han var en "hona" han också. köpt som hona och sen ojjjj. Så det ligger kanske i släkten att ha en väldigt liiiiten hmhm.

Tänk nu om alla 6 honorna är dräktiga? fn😮

Annons:
Maria
10/16/17, 10:28 AM
#1

Haha möss är och kan inte bli tvåkönade men du kan snarare ha missat könet på någon av dem😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Novachan
10/16/17, 10:56 AM
#2

Om jag inte har fattat helt fel så "parar" honor sig med varandra för att uttrycka dominans.

[Amberochivy]
10/16/17, 11:26 AM
#3

Jag kan inte se att nån av dem är en hanne.  Två av dem har sår och har blivit bitna 😭

Novachan
10/16/17, 1:05 PM
#4

De kanske borde säras och introduceras på nytt (långsamt) när såren har läkt. Men någon mer kunnig kanske kan ge bättre råd, och hur man gör.

[Amberochivy]
10/16/17, 1:08 PM
#5

Jag har iallafall särat på dem nu så får vi se hur det går för de som blivit bitna. är nog igen fara. Men iallafall så blir det nog inga ungar för det är definitivt honor allihopa.

Grodan
10/16/17, 6:07 PM
#6

Är det 6 st systrar som slåss?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Amberochivy]
10/16/17, 6:16 PM
#7

Ja 6 stycken systrar och deras mamma delade bur. och det gick så vilt till att de bet efter varanda och efter mig😕

Grodan
10/16/17, 6:40 PM
#8

Men det här är verkligen inte normalt. Vart har de bitit varandra? Och vad är det som är fel egentligen? För liten bur, för lite mat, för lite stimulans, dåligt temperament…?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Amberochivy]
10/16/17, 10:32 PM
#9

de har bitit varandra i ansiktet vid nosen och på andra musen vid ögat.

Mat har de fått och så pass mycket att det alltid finns lite kvar i skålen när det är dags för påfyllning jag brukar ge två gånger per dag. Och de får hirskolvar och  saker att gnaga på och de har eller hade 4 olika hus att bo i och de hade hjul att springa i. och jag tror de har dåligt temprament. jag tycker de är otäcka de som är bitska av sig. de har aldrig gått att hålla i handen som jag har kunnat göra med de andra 😕

ariama
10/17/17, 6:33 AM
#10

Dåligt temperament kan man väl lugnt säga.  De som bits tycker jag att du ska låta avliva. De är inte till glädje för dig eller någon annan, men inte heller för sig själva!  De som är snälla kan du givetvis ha kvar som sällskapsmöss, men de ska knappast ha ungar i sin tur. 

Förstår att det här var en kull som beror på okunnig djuraffär som sålt mushane som hona? Alltför vanligt tyvärr, och rent katastrofalt i det här fallet. Och mycket sorgligt för alla, mössen inte minst.

Mushonor kan också para sig med varandra när de löper.

[Amberochivy]
10/17/17, 10:41 AM
#11

Jo jag snackade med en av mina vänner i gårkväll och det blir nog så att jag avlivar somliga😭

Jo hannen som är pappa till allihop är mindre än honan och av ungarna är det en hanne som är lika stor som sin mamma alla andra mössen är lika små som sin pappa. Pappamusen han har 1/3 så stora testiklar som sina söner så han var väldigt sent utvecklad jag såg inte att det var en hanne föränn han parade sig med honan en tidig morgon. Så när jag såg de bägge honorna så tänkte jag inte nu igen liksom😕 

Nä jag kommer inte att avla på dem, 💔 Jag önskar jag inte hade köpt dem. Fast somliga av hannarna är superfina och kelsugna och riktigt goa så jag får väl glädja mig åt det ialla fall😍

I djuraffären sade de att de kunde ta hannen och byta ut honom mot en hona men ungarna ville de inte ha av mig. Så jag behöll allihopa inklusive hannen. jag ville inte ha fler honor från den djuraffären typ tänk om den var parad redan…….. dessutom var han ju tam och jättefin. man gör ju inte sig av med en tam kompis på det viset och matar en orm med han som killen i djuraffären sade skulle ske. Och honor hade jag ju bland ungarna som jag tänkte jag skulle spara två av. Det gick inte att komunisera med de som har den djuraffären och det är enda djuraffären i stan jag bor i. Min särbo föder upp fåglar och han varnade mig för den affären efter allt redan skett 😭Han åker till en annan stad och handlar där istället sen nåt år tillbaka. 

En gång när jag köpte två honor var den ena parad så fint de tog hand om ungarna bägge två ❤️

Det har hänt förut att det har varit en hanne när jag har köpt två honor. Det var så det kom sig att jag började föda upp möss för 30 år sedan.

Grodan
10/17/17, 7:54 PM
#12

#9 #11 Vad sorgligt. Jag är glad att du orkat ha kvar mössen trots allt och fortf har ett intresse i dem. Felköp av det här slaget brukar inte vara bra för musintresset.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Amberochivy]
10/19/17, 11:29 PM
#13

nu är det gjort. det känns tomt men befriande på nåt sätt. Hoppas det finns en mushimmel dit de kommer och har det bra…….

De andra är jättefina och det får man ju trösta sig med. Men jag tror inte jag vill avla på fler djur överhuvudtaget mer.

Annons:
Grodan
10/20/17, 4:20 PM
#14

#13 Jag tänker gärna så, att det finns en mushimmel. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
10/21/17, 9:04 AM
#15

Man behöver ju inte avla bara för att man vill ha möss.  Dessutom kan man alltid ändra sig.  Men är man "känslig för motgångar" så nä, då ska man nog inte hålla på med avel.  Nu vädrar jag bara allmänna tankar är det bäst jag lägger till. Jag tänker på mig själv och de motiga stunder som obönhörligt dyker upp med jämna mellanrum.  Det är inte ord specifikt riktade till dig Amberochivy

Upp till toppen
Annons: