Annons:
Etikettfotografier
Läst 3909 ggr
Nordanälvens
2017-12-02 00:03

Bildtråd - Nordanälvens smådjur!

Jag vill också ha en bildtråd!! Så här kommer bilder på mina underbara underbara smådjur. Möss, nataler, taggmöss, roborovskis dvärghamstrar och kinesiska hamstrar kommer hääär! Ursäktar i förväg för dåligt ljus/dåliga bilder. Jag orkar inte redigera någon :p

((De andra djuren -  spindlar/insekter/katter/hundar - är ganska så  OT så de slipper kameran for now))

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2017-12-02 00:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Först ut är Nordanälvens Riva, bl/pfbe sh korsad typ född 2017-09-27. En MYCKET trevlig och rar kille!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Nordanälvens Mast, ck/br sh korsad typ född 2017-05-17. Mast ställdes ut i Kallhäll 11/11-17 i  petclass med betyg A. "Väldigt lugn, nyfiken, pratar med domaren. Gostroll!" skrevs det om honom. Jag kan inget annat än hålla med 😃

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 00:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Nordanälvens Kaktus, bei/tri sh engelsk typ född 2017-07-17. Kaktus är en mysig kille som älskar att bli smekt om kinderna. Tyvärr blev hans ena öra lite väl putsat av modern när han bara var en liten marsipan.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 00:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nordanälvens Kantarellmus, ag/hf sh engelsk typ född 2017-09-19. En rar kille som bor ihop med en natalhona. Han är väldigt snäll mot henne och hon mot honom, de putsar varandra och sover alltid ihop ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 00:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Nordanälvens Edamer, ag/blbe sh engelsk typ född 2017-02-10. En av mina absoluta favoriter. Hon är såå trevlig!! Helt underbar i allt ❤️Utställd med betyg A i Karlskoga 15/7-17. "Trygg och glad. Tassdarrar i hela kroppen, nyfiken & framåt. Stor och väldigt fin tjej" tyckte domaren om henne. Edamer fick även HP för sitt tassdarr 😃

Nordanälvens Lärksoppsmus, ag/pfbe sh engelsk typ & Nordanälvens Smörsoppsmus, ag/hf sh engelsk typ födda 2017-09-19. Dessa tjejer är så goa, framåt och trygga. Lärksoppsmus är i bättre storlek än Smörsoppsmus men de kommer nog växa om varandra några gånger tills de växt klart. Edamer är mamma till dessa två och Kantarellmus i #4

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 00:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Nähepp, inga bilder ville komma med i #5. Testar igen!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2017-12-02 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Nordanälvens Hortensia, bei/tri sh engelsk typ född 2017-07-17. Hortensia är lite mesig när hon ska upp från buren och kan vara lite småtuff mot inredningen i buren 😉Hon bor tillsammans med Divine och Rzeka i #8

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 00:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

Halvsystrarna odd-eye! De är båda röd/rubinögda odd-eye, har samma pappa. Syns mer på Rzeka irl. Skitgulligt ❤️

Nordanälvens Divine, ck/br sax korsad typ född 2017-05-17. Divine ställdes ut i Kallhäll 11/11-17 i petclass med AB som betyg. "Trevlig, tolerant, snäll & nyfiken. Söt kossa <3 Behöver mer lårmuskler/muskelmassa". Håller med! Musklerna har hon fått jobba mer med med hjälp utav mer aktivitet. Fler och högre ställda grenar å att få jobba efter mat på ganska svårnådda ställen gjorde susen.

Nordanälvens Rzeka, ck/br sax korsad typ född 2017-05-15. Rzeka ställdes också ut i Kallhäll 11/11-17 i petclass, hon fick A som betyg. "Mkt lugn, trevlig och kontaktsökande. Sockerkringla!!" tyckte domaren. Jag är glad, Rzeka är en snäll tjej ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 00:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Nordanälvens Courier, sv/pfbe sh korsad typ född 2017-02-11. Courier har faktiskt en pannfläck, fast den är så liten så det bara är några vita strån. Hon sitter för tillfället ensam men kommer (troligtvis i helgen) få två nya kompisar - två systerdöttrar som Tsunamis fött upp. Courier gillar inte när hunden Alice rotar i rummet, då piskar hon med svansen och håller utkik!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 01:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#10

Terrariemössen! De bor allra störst just nu. 

Nordanälvens Vågen, bl/hf lh korsad typ född 2016-11-26. Hon är dräktig med MidnightExotics Hades, hon är beräknad att föda kring nästa vecka och jag tror att hon kommer klara kullen galant trots att hon nästan precis fyllt 1 år. Hon har haft en kull innan och är en superduperbra mamma. Denna gången har hon hjälp utav döttrarna Cynthia, Celine och Carrie. Vågen ställdes ut i Kallhäll 11/11-17 och fick betyg AB. " Lite springig och buffig, har mycket på gång!" Stämmer mycket väl. Hon är en upptäckarmus, det ska hända saker och hon vill inte sitta i en liten tråkig bur. Kan tänka sig pussar och smekningar i några minuter men sen ska det bannemig hända något kul! Jag tycker dock inte hon är alldeles för springig, en sådan mus hade jag inte kunnat ha.

Nordanälvens Celine - sv/t tex, Nordanälvens Cynthia - sv/t stex  och Nordanälvens Carrie - sv/t stex korsad typ födda 2017-05-12. Cynthia och Celine ställdes ut i Kallhäll 11/11-17 med betyg A. De är goa och mysiga, vill ligga nära i nacken och kräver inte att det ska hända saker ofta som mamma Vågen gör. De verkar knappt ha tagit efter pappa Conrad eller mamma Vågen alls! Celine är liite mesigare än Cynthia men de är mycket trevliga allihop ändå.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 01:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#11

Nordanälvens Oxen, ag/hf sh korsad typ född 2016-11-26. Oxen är Vågens helsyster. De är så otroligt olika! Oxen kräver inte alls samma mängd berikning. Hon skulle kunna nöja sig med en yttepytteliten bur och vara glad sålänge hon fick en kompis. Hon bor just nu ihop med SE-Goldens Anteris och väntar barn med honom, beräknad att föda kring nästa vecka men jag ser inga jättestora förändringar i kroppen på henne så det kan säkert ta några dagar extra. Oxen ställdes ut i Kallhäll 11/11-17 och fick tillskillnad från sin syster betyg A. "Lugn, säker. Van vid hantering. En god kanelbulle med glasyr!" sa domaren ❤️

SE-Goldens Anteris, ck/hf slh engelsk typ född 2017-02-14. Anteris är så mjuk i allt. Han är rar, söt och har en väldigt mjuk och glänsande päls. Han är jättejättejättesöt och jättesupermegasnäll ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 01:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#12

SE-Svartlings Beagle, bei/tri sh & SE-Svartlings Boxer, bl/tri sh engelsk typ födda 2017-07-08. Dessa två är lite spattiga, men inte razzliga. De är dock unga och det är mycket möjligt att flytten har varit stressig för dem! Jag hoppas hoppas hoppas att de kommer lugna ner sig efter en tid och tycka om att mysa med sin människa ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 01:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

(DK) Violas Tsunami, bl/hf ssh engelsk typ född 2017-07-08. Tsunami var extremt fet när han kom hit. Efter ett tag med aktivering och bra mat har han nu hamnat på en bättre vikt - men han är fortfarande fet. Tsunami är väldigt snäll och rar.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2017-12-02 01:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

SE-Tsunamis Proton, ci/hf sh engelsk typ född 2017-02-14. Proton var en riktig mes när han var liten! Tyckte det var läskigt med händer och pep när han togs upp men han har med tiden fattat att det ÄR trevligt med människor. Han är väldigt nyfiken och mycket gosig uppe ur buren men är fortfarande lite smårädd för händer.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 02:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

MidnightExotics Hades, bl-ag/br sh engelsk typ född 2016-10-23. En väldigt snäll gubbe som mer än gärna ligger i en varm ficka ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 02:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

MidnightExotics No Solution, bl/br sh engelsk typ född 2017-05-26. No Solution är en stor grabb med hög mysfaktor! Han är dock lite fet.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 02:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#17

MidnightExotics Volantia, bl stex korsad typ född 2017-05-02. Volantias syster Vinda avlivades pga inåtväxta ögonfransar nyligen. Volantia verkar inte ha några problem med sina ögonfransar som tur är. Hon är pigg, vaken och alert men stannar gärna i handen några extra minuter för pussar och gos.

MidnightExotics Mejram, li/br sh engelsk typ född 2017-08-26. Mejram är väldigt trygg och lugn. Ser mycket av pappa Hades i hennes temperament!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 02:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#18

SE-Morakullans Åzmus, bl/f sh korsad typ född 2017-06-17. Åzmus är mjuk och rar ❤️Han kommer ej gå i avel då hans mor tyvärr fick en hjärntumör.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 02:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10
#19

SE-Goldens Jezza, sö cr sh engelsk typ född 2017-04-02. Jezza är cool och tassdarrar som fan vet vad! Hon är alert och nyfiken.

SE-Goldens ???, sv sh engelsk typ. Bär på merle. En fjäderlätt tjej som allra helst skippar bur helt. Hon är snäll, men avskyr att vara instängd och är lite pipig för händer. Hon är ung, så det kan ge med sig.

SE-Goldens ???, ag/me sh engelsk typ. HELT BEDÅRANDE! Tyvärr började alla i hennes kull nysa, så vi får se hur det går. Än har hon inte nyst en enda gång hos mig och boostas med extra nyttig mat.

SE-Goldens ???, ag ssh engelsk typ. Väldigt snäll, tassdarrar massor. Tyvärr satt hon för länge med sina bröder så hon är dräktig (och ung - men möss är fantastiska på att ta hand om sina barn). Hon boostas också med extra nyttig mat.

SE-Goldens ???, bl-ag ssh engelsk typ. Denna lilla dam visar högljutt att hon inte gillar händer. Hon är snabb och håller sig allra helst gömd från mig. Men hon är också ung och har inte bott här längre än en vecka, det kan ge med sig.

(Massa frågetecken då Gutke inte fört över djuren till mig än - men det är okej!)

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 03:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#20

Nu är det de andra djurens tur! Först ut är natalerna som kom hit 24/11-17.

SE-Goldens Svart, platinum född 2016-11-24. Svart är helt fantastisk!! Han myser länge och gärna, låter sig plockas hur som helst, är nyfiken på sin omgivning och sköter om sina mustjejer och sin natalfru mycket noga. Han har inte ens funderat på att smaka på mig en enda gång. 

SE-Goldens Jane, platinum född 2016-12-21. Jane är också helt fantastisk. Hon har aldrig bitit men har lagt munnen om ett finger (som i slow motion typ - bara slöt tänderna mycket mjukt kring fingret). Jane myser gärna med mig men känner sig allra tryggast när Svart är med. 

(DK) Violas ??, argente spot. Denna dam är jättejättemysig! Lite halvmesig för händer i buren men har ännu inte funderat på att bita. Hon myser gärna hur länge som helst - gärna i en varm och gosig hoodie. Hon är ung, runt 2 månader och dräktig med Svarts barn. Hon är svullen på ena kinden och det känns som en mjuk, slemmig kråka som sitter där. Inte rund och hård som en tumör. Hon får vara kvar och kommer få ha sina unga under förutsättning att svullnaden inte blir värre eller att det blir en tumör/knöl/abscess av det hela.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2017-12-02 03:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#21

(Nämen - jag glömde ju två gubbmöss och två musdamer 😟)

SE-Goldens Kacteon, ch ax engelsk typ född 2016-05-22. En snäll och rar gubbe ❤️

SE-Goldens Adonis, sö cr ssh engelsk typ född 2016-03-16. Shit vad jag gillar Adonis!! Han ser ju löjligt snäll ut och är minst lika snäll som han ser ut. 

SE-Goldens ??, sö cr sh engelsk typ. Mycket söt!!

SE-Goldens ??, rö cr sh engelsk typ. Denna dam tar allt med ro, väldigt trygg ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 03:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#22

Nu är det de egyptiska taggmössens, kinesiska hamstrarnas och roborovskisarnas tur!!

Egyptiska taggmössen Bertil och Sture. Bertil tror jag är runt året, Sture är hans son och är ca 4v gammal. De är båda ganska otama, men det går framåt! De får något gott att smaska på av mig varje kväll. De går absolut att hantera - med varsamhet, men de gillar inte alls att bli upptagna ur buren. De är dock toksnälla båda två och sover ofta helt öppet där min dator blir lite som en värmematta mot glaset. Speciellt pappa Bertil är supernyfiken och nosar nyfiket på mina händer när jag grejar hos dom.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 03:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#23

Kinesiska hamstern Cora, agouti dominant spot, på ca ett år flyttade också hit samtidigt som natalerna, en del av SE-Goldens mössen och taggmössen. Hon är en spattig liten gumma. Men söt som få <3

Kinesiska hamstern Laika, agouti dominant spot, har bott här ett tag. Henne köpte jag av Tsunamis som i sin tur köpte henne i Houten. Jag är SÅ glad för Laika, hon är jättetrevlig och go att greja med. Uppskattar verkligen mycket och mjukt bottenströ att gräva hålor i.

Roborovskis dvärghamstrar!
SE-Goldens ?? "Nikki" är mamma till de andra tre. Hon är lite halvskruttig, men hänger ändå med i svängarna. Bailey, Bira och Binka är tjusiga och kul att titta på men de uppskattar inte hantering. De trivs bäst tillsammans och är helt värdelöst duktiga på att spara mat i sina kindpåsar.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 03:38
#24

Haha, nu har jag spammat med bilder så jag fick en achievement! 😂

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Alwyn
2017-12-02 07:28
#25

Kul att se och läsa lite om djuren!

ariama
2017-12-02 12:59
#26

Håller med Alwyn, väldigt roligt att se och läsa. Och många jättefina möss! Jag tycker oddeye är så gulligt på möss.

Innan jag öppnat tråden gick det bara att se "Bildtråd - Nordanälvens smådj…" Givetvis läste jag "nordanälvens smådjävlar" (förlåt!!!) och undrade: "Vad har hon nu döpt dem till!??" eftersom folk döper sina möss till de mest konstiga namn.  😃

Novachan
2017-12-02 16:25
#27

#Jag antar att oddeye bara betyder att de har olika färg på ögonen och inte en specifik färg och en annan? Så att en rosa och en röd eller en röd och en svart eller en ros och en svart alla kallas för oddyeye(?) Jag har en fuzzpojke med ett svart och ett rött öga :) Får se om jag lyckas få med det på någon bild, är så svårt att fota möss, speciellt med mobilen >.< (är min enda fungerande kamera just nu)

Annons:
Novachan
2017-12-02 16:26
#28

Beagle och Boxer är jättesöta ihop :)

Nordanälvens
2017-12-02 17:16
#29

#25 & #26 tycker det är så kul att visa upp mina små hjärtan ❤️😃
Å visst är odd-eye gulligt! Jag älskar det. 

Haha, "Nordanälvens smådjävlar". Det är nog lite så ibland också, speciellt de som hamnar i jobbig popcornålder. Då är de lite djävliga! Tur de är söta ;)

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2017-12-02 17:20
#30

#27 Precis! Odd-eye betyder bara olika färg på ögonen. Just Rzeka och Divine har ett ljusrött och ett mörkt rubinöga. Blixten gör ju att ögonen ser lite skumma ut också :p Helt värdelöst att fota möss med mobilkamera. Min systemkamera är gammal och dammig men funkar ändå :D 

Håller med, Beagle och Boxer är jättesöta :3

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ajanki
2017-12-02 19:04
#31

Åh, så mycket fina möss du har!! Ja, även de andra djuren är söta❤️

Älskar Divine😍

Nordanälvens
2017-12-02 19:06
#32

#31 Tackar tackar snällaste ajanki!! ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ajanki
2017-12-02 20:37
Persilade
2017-12-03 10:54
#34

Verkligen jättefina 😍 Älskar att sitta och kika och mysa när möss och andra djur läggs upp. Tack för att du delar med dig!

Annons:
Nordanälvens
2017-12-03 12:58
#35

#34 Tack! Gillar också att se bilder på andras djur. Speciellt möss - för de kommer i så många olika färger, varianter och storlekar :D

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Grodan
2017-12-03 17:20
#36

Jättefina möss och bilder. Så fint du fångat dem. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2017-12-03 18:27
#37

#36 Tack Grodan <3

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Grodan
2017-12-03 18:52
#38

Vad har du fotograferat med?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2017-12-03 21:09
#39

#38 systemkamera! En Nikon D3200 :)

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Grodan
2017-12-03 21:52
#40

Ah… därför… ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2017-12-03 22:42
#41

❤️❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Tsunamis
2017-12-04 09:25
#42

Mkt roligt att läsa om alla djuren! 😁 jag måste fortsätta fotta och lägga upp jag också…

MvH  Tsunamis

Nordanälvens
2017-12-04 11:57
#43

#42 jaa gör det! Superkul :D

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Smulan,Teppo ,Candy
2017-12-14 13:47
#44

Ursäkta språket men fy fan vad söta möss❤️

Nordanälvens
2017-12-14 15:21
#45

#44 ingen fara med språket ;) tack!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 00:33
#46

Alla djuren i inläggen ovan är borta och jag är dålig på att vara social i forumet, men tänkte att jag faktiskt nästan behöver lägga upp lite bilder på några av mössen och natalerna som finns här nu.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 00:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

En liten ry långhår som inte fått något namn ännu. Snart 4v gammal och dendär sotningen tycker jag nästan kan få stanna. Den kommer inte göra det, inte helt iallafall. Hoppas denna lilla brud blir lika trevlig som mamma Noblesse och pappa Randal ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 00:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Kullsyster till #47. Hon är lite popcornig just nu och inte sugen på att sitta still för kameran. Ska bli intressant att följa sotningen på henne med!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2020-05-02 01:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Tsunamis Noblesse. Hon gick med Randal svinlänge och blev inte dräktig på närmare ett halvår, så jag tänkte att "ok, hon är steril så hon kan få bo kvar som sällskap". Sen blev hon dräktig ändå. Hon är en rätt stor dam generellt, så jag missade det trots nästintill dagligt gos. De två ungarna i #47 och #48 blev resultatet, så det var kanske inte så konstigt ändå att jag missade det. Är ju van vid honor som får runt 10-15 ungar, det syns och känns 🤪 Hon fick akut flytta till en egen bur med ungarna, men Randal hann före så hon är dräktig igen och ska snart få den andra kullen. Hon är 1 år och snart 2 månader, så det är en riskfylld dräktighet men jag hoppas och tror att hon klarar det.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 02:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#50

Nordanälvens Reaktivera, ry aby (semi-)långhår. En förbaskat dålig aby och en förbaskat dålig långhår. Jag skulle aldrig ha aby för de ställer till det med korthåren. Men alltså ja.. han är så himla snäll och rar, så jag valde att spara honom ändå. Temperamentet går före utseendet för mig. Det har det alltid gjort. Om han går vidare i avel får tiden utvisa. Mamma är Tsunamis Jyra och pappa är SE-Tinyfeets Randal.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 02:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#51

Nordanälvens Remiss (ry kh), Remittera (ag kh) och Remonstration (ry aby). Helsystrar till Reaktivera i #50. Trevliga tjejer som just nu sitter med pappa Randal. De har kunnat flytta omkring och bo med obesläktade mushonor utan att börja rossla eller kivas. Det är väldigt viktigt för mig, jag selekterar hårt och de som inte klarar av det blir inte kvar. 6mån och 1vecka idag. Jag hoppas de lever länge utan problem.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 03:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Tsunamis Kjila, ck/hf skh. Jag älskar Kjila. Hon är så himla nyfiken och mån om sina burkamrater. Hon är inte först fram när jag öppnar terrariet utan håller sig lite i bakgrunden tills någon annan undersökt vad som händer. Kjila är idag 10mån och 3veckor och har haft en kull, skogskullen.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 03:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Tsunamis Täll, sv/hf kh. Täll, åh min Täll! ❤️ Jag är väldigt väldigt tacksam över att jag fick köpa henne från Tsunamis. Hon är framåt, nyfiken och framförallt rolig att titta på. Hon är oftast först fram om inte någon annan hinner före och ställer sig gärna vid öppningen och bara tittar när jag öppnar terrariet. Henne kan man sitta och prata med hur länge som helst. Visst, hon svarar inte, men hon lyssnar, är positivt inställd och har inte bråttom någonstans. Förutom om något lite läskigt händer, då är hon snabb på att fly hem men är lika snabbt tillbaka igen för att undersöka. Hon är lite utav ett rassel men sover ändå gärna rätt öppet, hennes nuvarande favoritsovplats är ett fågelbad med genomskinligt tak. Där Täll väljer att sova sover också hennes burkamrater. Täll är idag drygt 10mån men har inte gått i avel. Hennes systrar Tö och Trilla har lite bättre egenskaper vad gäller flyktbenägenhet/rassel, så de fick gå i avel istället.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 03:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Tsunamis Tö, sv/hf kh. Bild från 2019. Tö är väldigt lik Täll både i utseende och temperament, men som tidigare sagt lite bättre egenskaper vad gäller flyktbenägenhet. Hon vill vara med, undersöka allt nytt och tar livet med en klackspark utan att vara för på. Hon bryr sig inte direkt om hastiga rörelser eller en hund som ska vara med och titta på. Tö har fått två kullar.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-02 03:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Tsunamis Trilla, ck/hf kh. Trilla är störst av sina systrar (#53 och #54), man skulle nog inte tro att de var systrar om man inte visste det. Hon är mer chill och tycker det är gött att bara sitta i handen och bli smekt på kinden, men inte för länge för då tröttnar hon och vill hem igen. Trilla vet precis vad som ska hända när hon hör mig greja med torrfodret och är först med att smaka på vad som än erbjuds. Hon är väldigt snäll mot sina burkamrater och är liksom.. ja, mjuk i sitt sätt. Trilla har fått en kull.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2020-05-02 03:58
#56

Nu fick jag feeling, men har ingen ork att ta nya kort på resten av mössen. Fler bilder och texter kommer inom kort (förhoppningsvis).

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ariama
2020-05-02 07:22
#57

Vad fina de är! Och så trevligt att läsa om dem. Det är alltid roligt att höra om deras sätt och personlighet också, tack för att du visar! ❤️
Häftig dam som inte blir dräktig på ett halvår, och sedan börjar föda när hon är runt året. Och blir dräktig igen meddetsamma efteråt. Då kan man ju undra vad som händer egentligen.

Nordanälvens
2020-05-02 15:13
#58

#57 Tack ❤️ Ja det har ju flyttat in honor i omgångar till Randal och Noblesse (som bor med två nataler också) som han lyckats få dräktiga, så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka hennes sena dräktighet. Vissa hanar vill ju para honorna nästan direkt och är väldigt på tills de ger med sig, men inte Randal. Han är väldigt chill och har aldrig jagat efter honorna i sin kåthet utan parar när de bjuder in och vill. När hon blev dräktig så bodde inga andra mushonor med dem.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ariama
2020-05-02 18:58
#59

Intressant! Det är skönt med lugna hanar som är gentlemän. Men de får inte glömma bort hur man gör! 😃

Alwyn
2020-05-02 20:50
#60

Jättekul att höra om Randal och se avkommor från honom 💕 #50 Jag tycker hon e skitsnygg!

Nordanälvens
2020-05-03 01:45
#61

#59 Det håller jag med om, vill ju ha massa bra ungar från honom ❤️ Det har jag visserligen redan, men ändå.

#60 Randal är en väldigt bra hane, jag är jättenöjd med honom! Så många olika honor han gått med och inte visat minsta lilla antydan till Rossel. Sen är han ju bra trevlig också och ger roliga färger och pälsar på sina avkommor😃

Haha, jag tycker Reaktivera är jätteful..  Han var jättesöt som bebis med starka abyvirvlar och lång päls men det försvann fort.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ajanki
2020-05-03 07:07
#62

Jättefina möss! Och kul med en aby mitt i 🧡

Annons:
Nordanälvens
2020-05-04 11:31
#63

Tack ajanki! Det är såklart dina abyssars gener som smugit sig hit lite fint😉

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ajanki
2020-05-04 11:38
#64

💜 Är det? Spännande 😘 Om du ska para henne vill jag gärna ha ett par ungar därifrån 💕

Nordanälvens
2020-05-04 11:54
#65

Hans systrar sitter just nu med deras pappa Randal (som är efter din Charlie och undan din Deidre).  Ena systern är ry aby, så det lär komma lite aby alldeles snart 😎

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ajanki
2020-05-04 12:01
#66

Så spännande! Då vill jag ha ett par 💚💙

Nordanälvens
2020-05-04 12:03
#67

Då ska vi ordna med det ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Grodan
2020-05-04 12:13
#68

Härliga musar. Vad kul att du fortsätter Nordanälvens ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2020-05-04 12:24
#69

Tack Grodan ❤️ Fortsätter men har ändrat mitt tankesätt lite, strävar inte längre efter möss som blir gamla (men såklart friska under tiden de lever) utan försöker nöja mig med att de är här åtminstone och håller hårt i att köpa från enstaka uppfödare, så jag inte gör samma misstag igen och har för många olika bakteriefloror på en och samma gång. Egentligen tänkte jag fortsätta mest för katternas skull, så de får artriktig mat som haft bra liv och allt detdär. Men man kan ju inte hålla sig.. Jag älskar ju mössen och tycker det är fantastiskt kul att hålla på med dom.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
ajanki
2020-05-04 12:45
Nordanälvens
2020-05-04 18:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#71

Skogskullen, ungar till #52. Pappan (Tsunamis Skogsalv) finns inte kvar. Tre av ungarna är till salu till rätt hem. Bör inte gå i avel eller flytta ihop med obesläktade djur om man inte vet vad man gör då det finns Rossel i släkten. Jag tycker de är rätt trevliga allihop, men de är fortfarande unga och har fart i benen. Ny inredning uppskattas enormt, varje vrå ska undersökas men de är inte sena med att kolla vad jag sysslar med när terrariet öppnas😃

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-04 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#72

Nordanälvens Trappa och Trippa, ck/hf kh. Ungar till Trilla i #55, pappa Tsunamis Diego finns inte kvar. Trappa har öron att skryta med när hon väl tar fram dom, men hon är lite feg ibland och vågar inte riktigt komma fram utan en kompanjon. I handen är hon tryggare och jag tror att hon kommer bli jättetrevlig med tiden. Trippa finns det inte så mycket att säga om, hon utmärker sig inte på något sätt utan är lite lagom.. tråkig.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ariama
2020-05-04 18:56
#73

Jättefina och söta!❤️

Littlem
2020-05-04 23:17
#74

#71 den på sista bilden ♡

Nordanälvens
2020-05-06 17:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Två små svarta herefordbrudar, Nordanälvens Tödra & Tödja. Mamma är Tö i #54, pappa är Tsunamis Diego som inte finns kvar. De är inte så mycket att hänga i granen än men är varken springiga eller rassliga. Sover gärna i en öppen hängmatta och tittar ut när jag pysslar. Fick flytta ihop med några obesläktade möss igår tillsammans med mamma Tö och två systrar. De fick sitta i en petbox ihop i några timmar och sedan in i den andra gruppens ostädade terrarie. Lätt som en plätt utan minsta kiv. Lite pip här och där från Tödra och Tödja, men annars knäpptyst och mycket utforskande. Precis som jag vill ha det. Det ska gå lätt och de ska ha lätt för att ta emot nya möss. Tödra och Tödja är idag lite över 2m.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-06 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#76

Två lite äldre herefordbrudar som är döttrar till Tö i #54. Samma pappa som ungarna ovan. Nordanälvens Törna och Törpa ❤️ Mycket trevliga och lugna i handen, klättrar gärna runt och utforskar utan att vara för stissiga. Bra massa och längd för åldern, Törpa har lite små öron men det spelar inte mig någon större roll. De är idag lite över 3m.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2020-05-06 18:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Nordanälvens Allvar, cinnamon långhår (med lite abyvirvlar på undersidan). Mamma är Tsunamis Alwa och pappa är SE-Tinyfeets Randal. Allvar är helt ljuuuvlig! Hon är inte bara mjuk och vacker, utan även sådär mysig så man bara vill pussa ihjäl 'na. Allvar är idag 5 månader.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-06 18:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Nordanälvens Allmänn, agouti långhår. Kullsyster till #77. Allmänn är inte intresserad av mig för fem öre. Hon är inte direkt rasslig eller springig, men vill inte komma upp och trivs bäst i sitt hem. Däremot är hon riktigt trevlig och omtänksam mot möss även om de är totala främlingar. Det gillar jag, så därför får hon vara kvar men kommer inte gå i avel.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-06 18:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Nordanälvens Allseende, cinnamon långhår. Kullsyster till #77 och #78. Allseende är en riktigt go och näpen liten brud. Hon är nyfiken och intresserad men tittar gärna på håll, vågar inte riktigt komma fram och undersöka på egen hand. Likt sina systrar är hon riktigt bra med andra möss och det håller jag hårt i.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2020-05-06 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Nordanälvens Villevalla, svart hereford. Mamma Tsunamis Vudu och pappa Tsunamis Rudy finns inte kvar, båda började rossla och Vudu åt nästan alla sina ungar. Villevalla är helt okej i sitt temperament, hon är inte för mycket eller för lite åt något håll. Föräldrarnas Rossel ställer till det, men hon gått med en drös obesläktade möss sedan hon var 5v utan minsta antydan till Rossel. Eftersom det inte bara var Rossel utan även ätande av ungar hos föräldrarna så kommer Villevalla inte gå i avel. Hon passar bra som "rossel-testare". Idag är hon lite över 5m.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Littlem
2020-05-06 21:05
#81

Det är nått visst med de svarta bläsade ♡

Nordanälvens
2020-05-06 21:09
#82

#81 de är ju så fruktansvärt fina ❤️ Lite kossafläckigt här och var är ju kul med, så man kan sära på dom lite lättare. Men såna har jag inga längre 💔

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

monsi
2020-05-08 15:35
#83

Bara älskar din röda med bläs❤

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
Nordanälvens
2020-05-08 15:49
#84

Hon är bra fin 😃❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

monsi
2020-05-08 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Har du kvar några kineser? Bifogar en bild på min lilla Augoti tös Nirgril 🙂. Helt facinerande små ❤

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Nordanälvens
2020-05-08 20:11
#86

Nä har inga hamstrar alls kvar. Saknar kineserna mycket, de var trevliga. Men har varken tid eller plats för dom i nuläget. Kanske vid ett senare tillfälle om jag lyckas flytta till större 🙂

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Grodan
2020-05-10 12:33
#87

#75 Mums… påminner om en hård kola jag älskade som barn.. om nooooom *äta upp dem*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2020-05-13 12:01
#88

#87 😃❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ariama
2020-05-13 13:06
#89

#79. Ja, det är en viktig egenskap att de är vänliga mot varandra!
#80. Om Vudu hade Rossel och åt upp sina ungar, kanske det snarare visar på "omtänksamhet" än något negativt? Det var troligtvis över hennes förmåga att både bekämpa en kronisk sjukdom, och föda upp en hel kull ungar på ett fullgott vis?
Och sedan när Villevalla är 5 månader och rosselfri, trots född (och uppfödd?) av rosselmamma, tycker jag det visar på rossel-resistens, och kanske något att ta tillvara?
En tanke bara.

Nordanälvens
2020-05-13 13:23
#90

#89 Ja, visst är det bra att de äter upp sina ungar när de inte klarar av att ta hand om dom/något är fel, det håller jag absolut med om. Men jag vill inte använda vidare möss med mkt Rossel i släkten om de rosselfria mössen inte har något fantastiskt att bidra med. Har ju så många andra möss som både är rosselfria med rosselfria föräldrar och dessutom bär på väldigt bra egenskaper. Villevalla är trevlig mot mig och främmande möss, men inte sådär wow-trevlig liksom. I skrivande stund har jag 42 möss (varav 3 dräktiga och 3 med ungar jag ej räknat in), så jag har ett lagom stort gäng att jobba med 😃

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
ariama
2020-05-13 13:30
#91

🙂

Upp till toppen
Annons: