Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 994 ggr
alidaolsson
12/4/17, 4:39 AM

Sökes Dalarna

**Hej!
**Jag har tänkt starta en liten uppfödning och söker nu ett gäng möss.
Helst om de har stamtavla. Satin och långhår är av intresse. Lite olika färger, helst Black tan, siames, tricolor, splash och blå.

Jag har erfarenhet sen tidigare av både möss och avel. Har haft en seriös kaninuppfödning. Födde upp möss ett tag förut, men bara lite smått för att behålla. Jag är 18 år och bor ensam i lägenhet. Mössen kommer få ett helt eget rum. Jag har verkligen planerat och sett fram emot att starta uppfödning på riktigt så jag hoppas att det här ska bli bra nu! 🙂

Tack på förhand! ❤️

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Annons:
Grodan
12/4/17, 1:50 PM
#1

Hej! Roligt att du är så intresserad av möss och uppfödning. Jag rekommenderar att du går med i SVEMUS också.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

alidaolsson
12/4/17, 5:45 PM
#2

#1
Jag funderar på att göra det! 🙂 Men vill först bara prova på att ta några kullar och liksom "komma igång", innan jag blir medlem.

Verkar vara svårt att hitta någon satin, är det så? 🤔

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Grodan
12/4/17, 6:41 PM
#3

#2 Jag säljer alltid de jag får då jag inte gillar dem, pga att de ofta är lite klena (ia f de som bor kvar hos mig).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Persilade
12/4/17, 8:24 PM
#4

Jag fick tre satin i min Owerwatch kull, två grabbar sålda och Lucio är kvar med oss :) Med största sannolikhet kommer jag ta en kull till på min Cloetta som är Satin bärare.. men jag vet inte varför jag skriver detta då jag inte bor i Dalarna 🤪

Novachan
12/4/17, 8:56 PM
#5

#4 För att det kanske inte finns uppfödare i Dalarna? Eller i trakterna? Och som dessutom har Satin-möss eller satinbärare? Kul att "skryta"? 😛

Jag har faktiskt en satin jag med, en vit långhårig hona, men hon är inte till salu!

Persilade
12/4/17, 9:00 PM
#6

#5😂haha skryta är inte min starka sida.. får skylla på lååång dag… vit långhårs satin 😍henne får visa ngn gång.

Annons:
Grodan
12/4/17, 9:09 PM
#7

TS har 29 mil till dig, Persilade.

Till mig har hon 28, 8 mil, men vägen är sämre och tar längre tid…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

alidaolsson
12/5/17, 7:30 AM
#8

#3
Har du någon satin på G kanske? 😃

#4
Du kan inte tänka dig att sälja Lucio? 😇 Jag kan åka en bit om jag hittar rätt. Vart är det du finns? Kanske finns det någon uppfödare på vägen som man kan hälsa på samtidigt?

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

alidaolsson
12/5/17, 5:25 PM
#9

Undrar också lite hur man registrerar ett uppfödarnamn? Och om någon har tips på något fint men ovanligt namn

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Persilade
12/5/17, 5:41 PM
#10

# 8 nej, Lucio kommer stanna hos oss. Han är min ena sons mus.

#9 För att bli registrerad Svemus uppfödare behöver man bli medlem i Svemus. Sedan vara medlem i minst ett år och sedan ansöka om registrering, där ngn stans avlägger man ett prov också. Ni som är registrerade kan säkert fylla ut min text mer…. Och om jag missat ngt.

alidaolsson
12/5/17, 6:04 PM
#11

#10
Då förstår jag att han blir kvar. ❤️ Skulle du kunna sätta mig som intressent på Cloetta's kull om det blir någon? 🙂Så man kan inte få stamtavlor på sina möss innan man varit medlem i 1 år? 😮

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Persilade
12/5/17, 8:51 PM
#12

Absolut, kontakta  mig via meddelande här med dina kontaktuppgifter :)

ajanki
12/9/17, 2:29 PM
#13

#11 Jo man kan få stamtavlor på sina uppfödningar även om man inte vart medlem i ett år. Det räcker att du är medlem i Svemus så kan du regga dina ungar. För att bli registrerad uppfödare i Svemus och få använda prefix/uppfödarnamnet i stamtavlorna så måste du göra ett uppfödarprov och varit medlem i Svemus i ett år. Siameshanen från mig bär på satin, likaså honorna ☺

Annons:
alidaolsson
12/10/17, 4:53 PM
#14

#13 Tack! Vad bra :D

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Upp till toppen
Annons: