Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 450 ggr
Bruno71
12/10/17, 8:03 PM

Ny mus

Min lilla Sigrid blir inte bättre från sitt Rossel trots tappra försök här hemma. Hon är fortfarande skuttig, matglad o ser fin ut men hon låter rätt illa. Tänker framåt om jag blir tvungen att låta henne gå. Hur länge klarar sig då Astrid innan jag hittar ny kompis till henne? Flickorna är 3 månader.

Annons:
Stinastygg
12/10/17, 10:29 PM
#1

Så tråkigt 😕

Försök skaffa en kompis så snart som möjligt, påbörja kanske sökandet redan nu, om du befarar att det är åt det hållet det barkar med lilla Sigrid…🌺

Bruno71
12/10/17, 11:18 PM
#2

Ja så kan man ju göra! Men de blir inte jobbigt för Sigrid med en ny när hon är krasslig? De enda man märker förutom att hon låter är att hon sover mer än sin vän.

Novachan
12/11/17, 8:13 AM
#3

Om du skaffar två nya som kan ha varandra som sällskap kan du ju låta dem bo isär tills Sigrid dör.

Introducering medan Sigrid lever behöver inte nödvändigtvis vara jobbigt för henne, alla mössen kanske fungerar bra med varandra redan från början.

Astrid klarar sig själv i veckor också i väntan på att nya möss i karantän ska bli klara. Du får bara gosa lite extra med henne eftersom hon är ensam. - säger dock inte att mänsklig kontakt kan ersätta burkompis.

Upp till toppen
Annons: