Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 1469 ggr
alidaolsson
12/15/17, 12:11 PM

Natalmöss med tammöss

Jag läste någonstans att man kan ha natalmöss tillsammans med tammöss, tänkte att hanarna då kanske kan få sällskap på så vis? Skulle det funka? Isåfall, vet ni någon som säljer nataler?

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Annons:
Stinastygg
12/15/17, 1:21 PM
#1

Hur var det nu med sökfunktionen? 😉 Detta har diskuterats flitigt i andra trådar väldigt nyligen. Och ja, det finns medlemmar här som säljer nataler.

alidaolsson
12/15/17, 1:32 PM
#3

#1 Förlåt igen!! Glömmer det 🙊 #2 Tack! Ni får gärna tipsa om vilka det är som säljer nataler :)

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Alwyn
12/15/17, 2:23 PM
#4

#3 du kan gärna börja med att läsa mina Artiklar om nataler, så kan vi prata mer sen ;)

ajanki
12/15/17, 2:34 PM
#6

Ja, det fungerar jättebra med nataler och möss!

Jag hämtade hem mina första 4 nataler (är fodervärd åt dom) igår från Alwyn och mina 2 tjejer idag också från Alwyn.

Jag säger som Alwyn, läs artiklarna så vet du lite om dom innan du bestämmer dig.

Tsunamis och Alwyn föder upp nataler.

Här är en film som Alwyn filmat på min fuzzy SE-Tsunamis Kirin och de 2 nataltjejerna Barfota och Badass❤️

Annons:
Alwyn
12/15/17, 2:40 PM
#7

#6 hahaha vad kul det låter i huvudet med deras namn nu såhär på distans. Döcoola brudar!

ajanki
12/15/17, 2:43 PM
#8

#7 Hi, hi Bästa, döcoola brudarna 😃❤️

Novachan
12/15/17, 5:11 PM
#9

#6 Åh vad jag blir mer sugen på nataler ❤️Antar att buren i videon användes mer för att kunna filma och inte att de bodde i en öppen bur?

ajanki
12/15/17, 6:07 PM
#10

Självklart bodde dom inte i en öppen bur.

Novachan
12/15/17, 6:27 PM
#11

Hur bor dina nataler ajanki? (Typ av bur, höjd) Är väldigt intresserad av nataler så jag kommer med en del dumma frågor då och då för att vara säker/lära mig helt rätt. Så hoppas ingen tar illa upp eller tycker att jag är för jobbig med alla mina typer av frågor.

Novachan
12/15/17, 6:37 PM
#12

Skulle vara jätteintressant att läsa om en nystartade uppfödare som du alidaolsson om hur du hade tänkt med din avel, ex vad du har för "mål"; färg, "mönster", hårlag, temperamentmässigt osv. Man får lite känsla vad du är ute efter men ändå nyfiken. 🙂(Om du vill förstås!)

(Från okunnig relativt nybliven musägare med stort intresse att lära mig saker om möss)

ajanki
12/15/17, 6:44 PM
#13

Än så länge bor dom i dunor, vill att dom ska bo in sig här hemma med mig och miljön innan jag flyttar dom till större. Då ska nataltjejerna och Kirin få flytta till en stor Dunabur med måtten 71,5 x46x41 och de fyra natalkillarna ska få flytta med två mushonor till ett akvarium med måtten 94,5x44x40 Nej jag tar inte illa upp av dina frågor. Men vissa av dom vet du ju svaren på……Jag menar det där med taket tex Fråga på, hur ska man annars lära sig 😉😀

Annons:
Alwyn
12/15/17, 6:54 PM
#14

Novachan, fråga på bara. Bättre det än att låtsas att man kan och vet allt själv ;) Filmen va hos mig under introduktion. Mushanen va på besök och jag passade på att sätta ihop dem här eftersom Ajanki ändå skulle köpa honorna. Detta va idag, och de va nyligen flyklara. De andra fyra hanarna hämtade hon igår och jag brukar rekommendera att de bor lite simlare första veckan iaf. Så kan man lättare få kontakt med dem.

Novachan
12/15/17, 6:58 PM
#15

Jo… ibland kommer nog dumma frågor bara för att jag är trött… ibland kanske pga oro… önsketänk är väl också en möjlig orsak…

Du får gärna berätta hur det går frammåt i tiden med natalerna ihop med möss. Allt frid och fröjd, gnager de lite väl mycket på vissa saker, ar de behövde flytta till annan bur t.ex. pga behov av högre höjd. Har lite oro över just att inte erbjuda nataler tillräckligt med höjd om jag skulle låta nataler bo i någon av mina nuvarande burar med Samla 130 liter (43 cm) eller Module 60 lite (36 cm). Du som ska testa liknande mått på höjd är önskvärt för mig att höra hur det går/gått 🙂

ajanki
12/15/17, 7:10 PM
#16

Ja det blir ju så ibland! Ja, jag lovar att hålla dig uppdaterad om hur det går med dom!

Grodan
3/17/18, 7:13 AM
#17

Här fanns en film i #6


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
3/17/18, 9:34 AM
#18

Den är ju fortfarande där..??

Grodan
3/17/18, 10:03 AM
#19

#18 LOL… JA, här finns en film!!!

(i den andra natalmus tillsammans med mus tråden saknas Tsunamis filmer där hon introducerar mus med natalmus)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
3/17/18, 10:22 AM
#20

#19 Hi, hi ibland är man trött!

Hjälp så små dom är på filmen , dom är ju mindre än Kirin!

Nu är dom typ 3 gånger så stor som Kirin (i alla fall Badass som är lite tjock😛)

Annons:
Alwyn
3/17/18, 4:13 PM
#21

#20 haha nu e hon Fadass 😂😂😂

ajanki
3/17/18, 4:42 PM
Alwyn
3/18/18, 1:59 PM
#23

Här kommer en ny video från idag. Satte just ihop en ensam natalhane, Angenäm, med musmamman Öronmusen plus hennes 3v gamla ungar. Gick exemplariskt. Musan putsade till och med honom lite fort i ansiktet. Några ungar hängde sin nya lekfarbror i svansen en sväng men den nya inredningen är mer intressant än något annat. Lägg märke till natalens graciösa klätterskills *ASG*

Novachan
3/18/18, 2:17 PM
#24

#23 Varför fick Angenäm flytta själv utan en artfrände? Trivdes han inte längre med andra nataler?

Är så roligt att se dina videos 🙂

Alwyn
3/18/18, 5:22 PM
#25

#24 jag brukar alltid försöka ha dem i grupp. Angenäms bröder flyttade för ett tag sedan och då blev han kvar med en obesläktad hane som han bott ihop med länge. Det jag upptäckte snart va att de inte tydde sig till varandra alls. De sov enskilt och när de vistades på samma plats hände det ibland att det blev spänt. Sånt händer, alla i en grupp blir inte bästisar per automatik. Det va bara lite otur att de som de trivdes bättre ihop med flyttade. Så jag särade dem och de fick muskompisar istället.

Novachan
3/18/18, 5:35 PM
#26

#25 Okej, trodde du hade fler av hans bröder kvar. Bra att de fick nya kompisar

Grodan
1/15/19, 5:18 PM
#27

Jag skulle vilja ha en artikel om detta. För att göra reklam för tammushanar med nataler!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Alwyn
1/15/19, 5:37 PM
#28

#27 okej, vi kan kopiera det jag skrivit på min webbplats djurlycka, och eventuellt bara lägga till lite mer om du vill?

Upp till toppen
Annons: