Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 437 ggr
idletalk
12/16/17, 5:35 AM

Söker möss i sundsvall eller jämtland

Någon som säljer möss lite längre upp i landet? verkar inte finnas en enda :( Måste finnas i sundsvall eller jämtland/kunna få transport dit.

Annons:
Grodan
12/18/17, 12:19 AM
#2

Vår norrländska medlem Stinastygg hade nyss en kull. Kanske har hon kvar något eller snart på gång igen?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stinastygg
12/23/17, 10:49 PM
#3

Jag kommer ta kull igen under vårvintern (slutet på februari, mars eller april kanske?) efter den fina svartvita hanen jag behöll i kullen nu.
Måste bara få tag på en trevlig hona åt honom i bra ålder (ingen bebis dvs), då alla mina nuvarande honor är för gamla nu. Eller släkt me honom och det går ju inte.

Har lagt ut lite krokar, vi får se vad det ger.

Novachan
12/23/17, 11:49 PM
#4

#3 Oj så snart 😮Trodde att om du skulle ta en kull till att du skulle använda någon av dina andra honor och leta efter en passande hane igen, alternativt använda samma hane som förra gången.

Grodan
12/26/17, 3:44 PM
#5

Halloj idletalk, hur går det?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stinastygg
12/27/17, 2:01 AM
#6

#4 Som sagt så är mina andra honor för gamla. Yuki och Yui är födda sensommaren/tidiga hösten 2016, så det kommer inte på fråga att avla på dem.

Yumi som är mamma till denna kullen fyllde ett år nu precis så det var verkligen sista rycket och lite av en chansning för henne att få en kull. Även om hon är frisk och rask så vill jag inte ta fler kullar på henne när hon är så pass gammal.

Tredje honan jag har är som sagt Yangs helsyster och Yumis dotter som jag kom att behålla av en slump - hon ska bli mamma typ till sommaren när hon är tillräckligt gammal. Lånar in en hane då också.

Det blev så otroligt fina ungar och de har ett helt fantastiskt temperament redan nu allihop enligt både mig och köparna (alla är jättenöjda och påpekar hur orädda och trevliga de är) så jag ser ingen anledning att tveka att ta en kull efter Yang i vår när han är ett par månader gammal och jag hunnit utvärdera honom ett tag.

Annons:
Novachan
12/27/17, 10:14 AM
#7

#6 OK, något jag missat med att dina honor skulle vara för gamla. Kan som sagt inte så mycket om avel/ta kull, än. Men kul med fler kullar! Bra för folk längre upp i landet

Stinastygg
12/27/17, 10:27 AM
#8

#7: Det står i #3 att de är för gamla 🙂

Upp till toppen
Annons: