Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 952 ggr
MsSallylover
12/26/17, 9:18 AM

Var adoptera möss?

Hej! Jag nosar lite på att skaffa mus, men vet inte om jag vill skaffa ungar. Därför undrar jag om ni vet någon sida där man omplacerar möss och kanske kan adoptera några äldre?

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Annons:
Persilade
12/26/17, 9:46 AM
#1

Hej! Jag vet inte om det finns ngn speciell sida för att adoptera/ta hand om omplaceringar. Men jag är övertygad om att du här kan få tag i äldre möss ☺️ Vad söker du? Och vart bor du?

Novachan
12/26/17, 10:54 AM
#2

Tror som Persilade säger.

Jag kan minnas fel men jag har fått för mig att Råtthjälpen har tagit hand om omplacering av möss också ibland, men det är ju inte deras "målgrupp". Sedan finns det säkert folk på blocket och liknande som kanske behöver omplacera möss ibland men vet ej hur vanligt det är.

MsSallylover
12/26/17, 5:53 PM
#3

Tack för svaren! Jag har kollat runt lite på blocket och så, men möss är ju inte lika vanliga där som t.ex. hamstrar så har inte hittat något. #1, jag söker nog några honor, 2 eller 3, till sällskap och mys. Jag bor utanför Göteborg, mot vårgårda osv.

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Persilade
12/26/17, 7:25 PM
#4

Uppfödare i området 🙂

Hjärta SE-Ajanki´s Hjärta

Bostadsort: Moholm
Namn innehavare: Anette Ajanki
Profil på ifokus: ajanki
Hemsida: http://anettesmousery.weebly.com/
Kontaktsätt övrigt: Här på ifokus eller anetteajanki@gmail.com
Föder upp varianter, hårlag och typ: Tan i blue, silver, black, champagne & dove sh engelsk typ. Aby, texel & lh  i korsad typ i siames, cp, agouti, black m.m
Uppfödningen grundad år: 2009
Medlem i SVEMUS (ja/nej): Ja
Registrerad uppfödare i SVEMUS (ja/nej): Ja
Säljer möss med stamtavla: Ja

Hjärta Nordanälvens Hjärta
Bostadsort: Göteborg
Namn innehavare: Sam Ackerby
Profil på ifokus: Nordanälvens
Facebook: Nordanälvens Museri
Kontaktsätt övrigt: nordmuslingar@outlook.com
Föder upp varianter, hårlag och typ: Hereford, Berkshire och Self i choklad, cinnamon, agouti, svart, blått och en del recessive yellow. Engelsk och korsad typ i korthår och korthår satin. Dyker emellanåt upp andra varianter och hårlag. 
Uppfödningen grundad år: 2013
Medlem i SVEMUS (ja/nej): Jaj
Registrerad uppfödare i SVEMUS (ja/nej): Nej
Säljer möss med stamtavla/härstamningsbevis: Ja, säljer med SVEMUS reg. stamtavla.

Hjärta SE-Tsunamis Hjärta
Bostadsort: Göteborg 
Namn innehavare: Patricia Söderqvist 
Profil på ifokus: Tsunamis 
Hemsida: http://www.tsunamis.se 
Kontaktsätt övrigt: email tsunamis.gerbiler@gmail.com 
Föder upp varianter, hårlag och typ: Hereford i Agouti, Cinnamon, Black, Blue, Chocolate, Recessive Yellow. Engelsk typ i korthår & satin men andra färger, hårlag och teckningar kan förekomma.  Från 2016 finns här även hårlaget (dominant) Fuzzy och teckningen Brindle.
Uppfödningen grundad år: 2011 
Medlem i SVEMUS (ja/nej): Ja 
Registrerad uppfödare i SVEMUS (ja/nej): Ja 
Säljer möss med stamtavla: Ja

Upp till toppen
Annons: