Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 797 ggr
Mojma
12/31/17, 10:38 AM

Svamp/smitta på möss?

Hej! Jag har hund och katt som har lätt klåda som jag varit hos veterinär med men de kan inte förstå vad det är eftersom det är på hund OCH katt då de ej kan få samma svamp/kvalster smittor säger de. Och det är inte ringorm eller skabb eller löss. JAG har själv något som ser ut som svamp lite mellan fingrarna o jag har gått behandling mot cancer o då är det vanligt att man får svamp. Så jag har fått medicin utskrivet nu. ❣Nu till problemet. Finns det någon svamp på människa som kan smitta till mössen? 😣 Har i så fall ett stort problem för det blir så gott som omöjligt att sanera möss mig hund o katt. För mössen kan ju inte vara lätta att behandla.

Annons:
Grodan
12/31/17, 12:44 PM
#1

Jag tror att de flesta svampsmittor är artspecifika. Det pratas så sällan om vad människor kan smitta möss med, däremot vad möss kan smitta människor med. zoonoser, men då rör det sig mest om virus.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mojma
12/31/17, 1:26 PM
#2

Så du menar att det är osannolikt att JAG ska kunna smitta mössen?

Mojma
12/31/17, 1:27 PM
#3

Det vore väldigt väldigt skönt då detta är så stressande :(

Novachan
12/31/17, 1:36 PM
#4

Tror i teorin att det är osannolikt att du smittar dina möss (eller din hund och katt). Om det faktiskt smitta är det ju något väldigt nytt som ingen har kunskap om.

Var sitter svampen på din hund och katt? Är det väldigt utspritt eller bara på begränsade områden? Behandlas de med något mot detta?

Upp till toppen
Annons: