Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 252 ggr
Mojma
2018-01-20 21:04

Detta ok att mata med?

Har läst listor men vill ändå fråga specifikt. Är ju redan 99% säker att dessa saker är OK att ge men vill ändå fråga då alla dessa är saker jag oftast har hemma till mig själv, som är nyttiga, och vill därför kolla om dessa i variation är ok att ge "dagligen"? (Allt färskt, inget som varit fruset) * Baby spenat? - detta är ju jätte nyttigt så vore perfekt att kunna ge många dagar i veckan men var har jag fått ifrån att babyspenat kan vara något giftigt i för vissa djurslag? *Groddar av olika slag *Broccoli Blomkål Andra kålsorter Morot Ägg kokt? Rått? Ost Mjukt bröd? *Hundgodis av olika slag med nästan bara kött i? *Finn Crisp, ni vet de där avlånga smala "hårdbröden"? (Gav en gång o de älskade det o eftersom de är riktigt hårda är de bra för tänderna tänker jag) Lite rörigt men ja…

Annons:
Grodan
2018-01-20 21:11
#1

Babyspenat är mkt bra. Det är vanlig spenat som kan innehålla för mkt nitrat och inte ska ges i större mängd. Det kan behöva en snabb uppvärmning innan det ges - och då förstörs vissa näringsämnen så det kan man alltså strunta i och istället ge babyspenat som är minst lika nyttigt

Groddar är toknyttigt

Broccoli är toknyttigt

Blomkål o andra kålsorter likaså, dock kan en del behöva uppvärmning

Morot är ingen höjdare i musens matskål, men prova gärna

Rå äggula är nyttigt, kokt ägg med skal också

Ost är ok (ge liten mängd först om de inte är vana vid mjölkprodukter)

Bröd är ok

Hundgodis med BARA kött är superbra 😉

Finn Crisp - vet ej men visst som något att göra är det ok


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mojma
2018-01-21 10:37
#2

Bra då har jag tänkt rätt tack för svaret :)

Upp till toppen
Annons: