Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 666 ggr
alidaolsson
2018-01-31 05:55

Jag mår bättre

Hej igen! Tänkte bara berätta att jag mår bättre nu och troligtvis så var min svacka pågrund av att jag slarvade med medicinen. Jag kommer fortfarande sälja några möss för att inte ha för många ifall jag hamnar i en svacka igen. ♥️

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Annons:
ajanki
2018-01-31 08:01
#1

Skönt att höra att du mår bättre! Synd du inte kan ha kvar de första mössen du köpte❤️

alidaolsson
2018-02-01 10:09
#2

4 möss åker på söndag.. 😕

Jag funderar på att kanske ta en kull längre fram när jag sålt några möss. Men jag undrar lite vad man kan få fram om man parar en Champagne med en svart banded? Någon som vet? Förstår såklart att man behöver veta längre bak, men föräldrarna är inte registrerade.

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Alwyn
2018-02-01 15:31
#3

Om du säljer möss nu för att du inte har ork föreslår jag att du undviker att ta kull. Tänk på att det kan va svårt att hitta hem åt ungarna. Speciellt hanar, som så få vill ha. Det kan lätt bli jättejobbigt för dig.

alidaolsson
2018-02-01 16:19
#4

#3 Jag förstår hur du tänker, jag har funderat länge fram och tillbaka. Och jag säljer några nu för att ha plats för en eventuell kull. Några är även omplaceringar. 🙂

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Novachan
2018-02-01 16:37
#5

Nej men nu låter det konstigt. Ursäkta hur och att jag säger detta men det låter som att du försöker lösa ett problem för att sedan skapa samma problem igen, om inte större. Jag kan förstå att du vill ta en kull i framtiden, det är inget konstigt, och kanske det inte skulle ske så snart, men man reagerar ändå när man läser det. Jag reagerar också när folk säger att de säljer djur för att göra plats för andra… Nu säljer du ju för att du vet att det är bättre för ditt mående om du skulle bli sämre, vilket är jättebra att du har fått den insikten och försöker göra något åt det. Men gör inget för snabbt som det nu halvt råkade bli (du kunde ju inte veta att du skulle hamna i en svacka eller hur mycket du skulle orka, det kunde ingen veta, tyvärr något man måste erfara).

Mina råd skulle vara:

* Att du behåller så många möss du tror att du klarar att ta hand om även om du skulle må dåligt igen

* Vänta med att ta en kull, både på nuvarande möss eller framtida möss, tills du tror att du klarar av att ta hand om fler möss samtidigt som du mår dåligt - att bli van vid rutiner och så kan ju göra att du kommer orka ta hand om fler. Iaf vänta någon månad och se hur då mår då och hur du mått fram tills dess - om du skulle upptäcka något mönster i ditt mående eller påverkan av medicin.

Sedan säger jag inte att du inte få leka med tanken om kullar. Tycker själv det är kul att tänka vad jag skulle få för möss om jag parade mus X med mus Y och använder det som träning för om jag skulle ta en kull i framtiden (på andra möss än mina nuvarande då de inte passar för avel och som sagt så skulle jag få för många möss).

Jag säger allt detta för att jag inte vill att du ska må dåligt igen!

alidaolsson
2018-02-01 16:49
#6

#5 Det är inte så att jag inte tar hand om mössen när jag mår dåligt, jag har bara inga känslor och är ganska neutral och ledsen och "orkar inte", men jag blandar mat, städar, byter vatten varje dag osv.. Jag själv tycker bara inte att någonting är roligt och därför blir det jobbigt.

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Annons:
Lindb
2018-02-01 19:50
#7

Jag blir lite fundersam, alidaolsson (du behöver inte svara, men jag ställer frågan); har du någon impulsproblematik ihop med/eller maniska perioder? Skov? :/

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

alidaolsson
2018-02-01 20:08
#8

#7 Jag är eventuellt bipolär, men min svacka just nu var mest troligt för att jag hade slarvat med medicinerna. Har tagit dem ett tag igen nu och känner mig redan bättre.

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Novachan
2018-02-01 21:24
#9

#6 Okej, det är bra att du klarar av att göra det när du mår dåligt. Är inte alla människor som gör det. Men du måste förstå att jag, och förmodligen andra, reagerar och blir bekymrade när du berättar att du har mått dåligt, och ev. kan bli dålig igen (normalt liksom), och samtidigt säger att du säljer möss men funderar på att skaffa fler genom att ta en kull…. då vet man ju inte hur många nya möss man får… Du kanske inte menar att göra plats för en ny kull nu eller snart, utan senare när du känner dig redo för fler möss, men det är svårt för oss att veta… Så som du skrev det låter det som jag sa tidigare att du gör dig av med möss för att kunna skaffa fler möss… och du beskriver ju varför du gör dig av med möss - bra, rimlig, vettig anledning, men samtidigt säger att du ev. ska skaffa fler… (dock säger du inte när). Att skaffa fler håller liksom inte ihop med logiken/anledningen till varför du säljer möss du redan har.  (Om det inte finns mer saker bakom som vi inte vet om)

Upp till toppen
Annons: