Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1437 ggr
Grodan
2018-01-31 13:16

Svårt att sälja möss?

Upplever någon att marknaden blivit mättad på möss eller att de plötsligt blivit svåra att sälja, kanske för att de nu hos många är ganska dyra?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
2018-01-31 13:17
#1

Ingen aning, har precis kommit tillbaka in i värmen. Vill bara läsa tråden.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2018-01-31 13:23
#2

Jag gillar inte att ha "pass"… för då väljer alla att kryssa i den… *morr*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Namiko
2018-01-31 13:37
#3

#2 Jag valde "Pass" för att jag inte säljer möss men ändå vill läsa.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[dynamitella]
2018-01-31 15:56
#4

Hade jag sålt möss så hade jag gärna svarat. Men det blir ju rätt svårt nu.

Nordanälvens
2018-01-31 16:01
#5

Hos mig går det mkt i perioder. Ibland kommer fem pers på en gång som vill ha honor och ibland kommer ingen alls. Trots detta hör jag av många köpare att det aldrig finns möss hos våra uppfödare, när jag upplever tvärtom, att vi ofta har många att välja på.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ajanki
2018-01-31 17:24
#6

Håller med Nordanälvens. Ett tag nu (slutet på 2017) har jag sålt mer möss än på ett helt år förut. Det går upp och ner. Men så har jag ju ite höjt än, jag har inte några möss att sälja just nu ochinte efter rekommendatiornerna på höjning. Det blir kanske svårare nu med höjningen, får se!

Annons:
Novachan
2018-01-31 18:18
#7

Jag förstår höjning av pris för att höja musens värde, men om det är dyrare att köpa möss från uppfödare än från djuraffär… blir det inte att fler kommer köpa från djuraffär då? - alla tänker ju inte på fördelarna/nackdelarna med vart man köper sina möss t.ex …

[Tisstassen]
2018-01-31 23:28
#8

Jag hoppas verkligen inte priset spelar så stor roll! Inköpspriset på djuret är ju knappast det dyraste med djurägandet!! Och priset har väl inte ökat så mkt? Gick det från 100 till 200 elr hur va de? Jag tycker prishöjningen var fullkomligt rimlig i alla fall :) Rea och fyndpriser hör inte ihop med ett litet liv liksom

Tsunamis
2018-02-01 10:21
#9

#8 250 är rekommenderade priset, en höjning på 100:- och jo det är en chockhöjning.

MvH  Tsunamis

Grodan
2018-02-02 11:52
#10

Ångrar såå att jag valde att ha en "pass"… nu har ju alla utom 3 valt att kryssa i den… *surar*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2018-02-02 12:21
#11

#10 Det är ju bara uppfödare som kan svara på frågan, vi andra kan ju inte klicka i ett ja eller nej! Då blir det "pass" för annars blir röstningen fel! 😊

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Tsunamis
2018-02-02 14:14
#12

Jag sa pass mest för att jag inte direkt säljer så mycket möss. Blir mest byten till andra uppfödare och ibland sälja till dem. 

Till sällskap har jag inget intresse att sälja möss dels för jag har inte sett en direkt efterfrågan för dem. Jag säljer hellre gerbiler och dvärghamster till sällskap faktiskt.

MvH  Tsunamis

jollycox
2018-02-02 14:35
#13

#10 Du skulle ha döpt tredje alternativet till Är inte uppfödare eller säljer inte möss för som #11 skriver, vissa föder inte upp och säljer inte möss men vill läsa.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Elute
2018-02-02 21:00
#14

Jag kände inte att jag kunde välja annat än pass, men jag har förra året sålt möss från en kull. Och det var inte jättelätt att få dem sålda. Har fortfarande kvar flera möss (hanar) trots att jag fått iväg ca hälften av dem och det är ganska trångt i lägenheten med alla burar. Tror jag har lagt ut säkert 500 spänn i olika annonskostnader sammanlagt på bara dessa ungar, och har ändå satt ett (för)lågt pris, men de enda som vill ha möss är andra uppfödare och ingen av dessa vill ha mina möss, eftersom de inte har nån stamtavla. Att de är registrerade räknas ju inte. Ingen vill ha hanar heller, inte ens som sällskapsdjur. Eller bor för långt bort. Iallafall det är så jag upplever det . :) Kan inte svara på de två första frågorna egentligen eftersom jag inte haft möss så länge och inte är nån uppfödare. Den kullen jag hade var inte direkt planerad från början, utan har fått försöka ta hand om det så som det blev.

Grodan
2018-03-15 16:17
#15

🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[zombivarg]
2018-06-03 17:46
#16

Har aldrig sålt en mus så därför passa jag, sorry grodan 😉.

Chinesecrestedlover
2018-06-08 15:05
#17

Sorry Grodan…valde pass…nyfiken…men säljer inga möss ju. De sötsvansar jag har stannar här (och att avla har jag inte psyke till…skulle sluta med att jag hade 100+ möss, att sälja bort sina sötisar går inte för mig😃).

Upp till toppen
Annons: