Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 712 ggr
Mojma
2018-02-06 23:13

Drag?

Hej! En av mina möss dog plötsligt fast hon var ung. Sånt kan alltid hända det vet jag, men vill ändå fråga om lite tankar som dök upp. Vet att de kan vara känsliga för drag. Men vad menas då exakt med drag som möss är känsliga för? Jag har en stor Duna bur, den som är 1 m lång. De har hus de ligger i o sover på dagarna och har mycket toalettpapper som de bäddar med. Dvs har varmt i husen. Hur skulle det kunna vara drag i en duna bur om det ens skulle vara drag i rummet? Jag har dessutom en hand duk som täcker halva burens överdel för att vara extra försiktig mot drag. HUR KÄNSLIGA är de? (OBS säger inte här att jag vet eller tror att hon dog av en förkylning, men som jag skrev så dyker tankar såklart upp o jag tänker att jag ändå vill lära mig om detta med drag då det ju är känsligt)

Annons:
-Aida-
2018-02-07 00:03
#1

Drag är väl bara om man har öppen balkong dörr eller fönster och buren sitter mitt i draget vilket inte är jätte bra. Har man heltäckande bur som duna eller glas tänker jag iallafall att man inte behöver vara jätte petig eftersom de är skyddade. Lite skillnad från gallerbur där de utsätts för starkt drag om de skulle blåsa förbi.

Grodan
2018-02-07 16:26
#2

#0 Så känsliga är de inte. En dunabur och ett bo skyddar rätt bra från drag. Men hur dragit har du? Om du själv känner av draget i rummet så gör ju mössen det också.

#1 Drag är också när en dörr eller ett fönster inte är tillräckligt bra tätat och det sipprar in en ström med kall luft hela tiden. Att förvara husdjur i oskyddad bur i närheten är att utsätta dem för drag.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mojma
2018-02-10 00:36
#3

De sover i mitt badrum på nätterna. Dock har jag även lagt ett tygstycke över halva buren för att vara extra försiktig. Tror jag blivit nojig kanske för att jag har så mkt otur med mössen!

Upp till toppen
Annons: