Annons:
Etikettfotografier
Läst 1311 ggr
Lamina
2018-02-10 15:00

Bambu och gänget!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag flyttar dom in, mina nya långsvansar. Vi sitter på tåget nu hela bunten. Men jag vill ändå presentera dom redan nu. Först ut är Bambu. Henne har ni ju hört om tidigare (om ni hänger med i forumtrådarna.) Underbart söt och framåt tjej. Tror vi kommer få många fina stunder ihop. <3 (Ignorera sågspånet, det fanns inget annat att tillgå.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2018-02-10 15:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bambu fick med sig 2 döttrar till nya hemmet. Den ena är lite mer framåt och nyfiken. Henne har jag valt att kalla Mra. Så otroligt söt!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2018-02-10 15:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Andra dottern är lite lugnare. Svårt att få en bra bild på henne. Men det kommer. Har valt att kalla henne Lxi. Här syns hon med en annan av nykomlingarna. Nämligen…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2018-02-10 15:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

2 väldigt trötta natalpojkar! Dom har inte fått namn ännu. Har för mig att dom heter Anspråkslös och Avslappnad i stamtavlan. Själv funderar jag. Fake News och Alternative Facts vore ju lite småroligt. Eller Radius och Ulna (underarmsben). Eller typ, kom mer förslag? Just nu kallar jag dom Den Ljusa och Den Mörka. På bilderna ligger Den Ljusa överst.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2018-02-10 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Så pömsiga! Om bara brorsan kunde vara lite bekvämare att ligga på så man slapp byta position hela tiden!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2018-02-10 16:48
#5

#4 haha…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
2018-02-10 16:54
#6

Men vad söta! 😍

Annons:
Novachan
2018-02-10 17:33
#7

Lycklottade pojkar som får sällskap av 3 damer! plus en brorsa

ajanki
2018-02-10 17:38
Alwyn
2018-02-10 17:46
#9

Ska bli jättekul att få följa dem här Lamina! Känns bra att de kom till dig.

Lamina
2018-02-10 20:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Utsikt från min säng. (Ja, kartongen promenerade UT ur buren i ett obevakat ögonblick.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
2018-02-10 20:11
#11

Åh, den fina fina buren! Nu fylld med fina fina möss! Lexi och Mira, hahaha!

(fuskar, har läst på fb. Kunde inte alls begripa hur namnen Lxi och Mra skulle uttalas)

Stinastygg
2018-02-10 20:29
#12

HAHA! Den där jälla kartongen asså! 😂

Alwyn
2018-02-10 21:01
#13

Hahaha wtf, fånga kartongen den rymmer! #11 Lxi och Mra är musungarna ;)

Annons:
Grodan
2018-02-10 21:08
#14

Jag vill se fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilm på när mössen röjer och äter sönder buren!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2018-02-10 21:10
#15

#14 jaaaa! Film, film, film!

ajanki
2018-02-10 21:15
Stinastygg
2018-02-10 21:26
#17

*stämmer upp i tonen* Film, film, film..! *tystnar plötsligt, krafsar i skallen och ser mig förvirrat omkring* eh, varför ropar vi det egentligen..? 🤔

Mvh Stina

Grodan
2018-02-10 21:27
#18

För att nu har vi följt denna lååååååååååååånga renovering av den underbara buren och vill se när mössen intar den LIVE!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stinastygg
2018-02-10 21:32
#19

Just ja!!! Film, film, film, film *fortsätter nynna mantrat oupphörligen tills någon tröttnar och pular in en trasa i min mun*

Lamina
2018-02-10 21:35
#20

Sorry guys! Mössen har röjt runt som ***, men nu har dom lugnat ner sig lite. Jag har haft det väldigt tufft. Tufft igår kväll. Tuff natt, tuff dag och en jäkligt tuff kväll. (Personligt skit) Så tänkte inte på att filma. Men ska se om dom kanske vill röja lite mer.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
2018-02-10 21:37
#21

Weee… vi får film… gör en TUFF film, Lamina!!! 😉❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2018-02-10 21:56
#22

There we go. (Musiken är inte så hög som den låter.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2018-02-10 22:00
#23

Weee… *laddar med popcorn*

Haha, jag såg lite gnaaaaaaaaaaag…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2018-02-10 22:01
#24

Efter att någon upplyst mig om vilken hemsk organisation som förkortas MRA så får det bestämt bli Mira och Lexi på småtjejerna. Har inte bestämt vad pojkarna ska heta ännu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Stinastygg
2018-02-10 23:02
#25

Musiken? Vilken musik??? 🤮 *stänger av ljudet på filmen omedelkvickt*

Förstår att du har det tufft om  du måste lyssna på det där hemska oljudet… 🤪 😎

Alwyn
2018-02-11 07:54
#26

Gött röjj! 😂💓

ajanki
2018-02-11 07:57
#27

Wee vilken röjarfilm😊jättekul och se, tack Lamina.

Annons:
Lamina
2018-02-11 10:45
#28

Umgås lite med Bambu och Lexi nu på morgonen. Dom var mycket mer framåt innan jag började filma. Sötnötter. #25 Tro det eller ej, men jag tycker faktiskt nästan om den musiken. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

nadinemachines
2018-02-11 10:53
#29

De är så fina! Jag har inte sett så många vita möss men de är ju jättesöta… seriöst folk borde avla mer på det. Och jag vill också fylla musburen… gärna på en gång och inte i eftermiddag. haha 😊

Alwyn
2018-02-11 11:08
#30

#28 haha "Nääääj, en foemling" Det kommer, det vet du. Nyfikenhet är nyckeln ju. Om du tröttnar får du fiska upp dem sen i kupad hand, det går också bra. Men Bambu kom alltid själv här hemma när hon väl fattat att det ledde till äventyr 💓

Lamina
2018-02-11 11:18
#31

#29 Ja! Många tycker PEW är tråkigt, men jag har en liten förälskelse i den färgen. (Hade planer en gång i tiden att föda upp PEW-råttor.) Fördelen är ju att man kan fokusera helt på hälsa och livslängd och skita i färgen. Nackdelen är ju att dom alla ser likadana ut och är svåra att skilja på. Samt att ingen vill köpa. :( Dessa sötnosar, hur härliga dom än mår vara, är dock endast till sällskap. #30 Ha ha! Precis så! Garvade högt inombords när hon bara vände och gick. XD Dom får ta den tid dom vill. Man kan ju inte lita blint på stora läskiga främlingar. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Novachan
2018-02-11 14:19
#32

Förr tyckte jag inte om PEW, på någon gnagare, tyckte att rosa eller röda ögon såg ut som att djuret hade ont (association till blod), men inte att de ser läskiga/elaka ut direkt. Efter att kollat bilder och videos i min research till vilket djur som skulle kunna passa mig började jag värma upp lite mer för röda/rosa ögon. Det släppte ännu mer när jag träffade möss för första gången så nu bryr jag mig nästan inte längre vilken färg de har på ögonen. Vissa rosa ögon kan jag fortfarande tycka är lite obehagliga och kan fortfarande finna obehag för röda/rosa ögon hos djur som är större ex. marsvin och kanin. Vitt har jag också tyckt varit tråkigt, tänker ofta på labbmöss som är PEW också (ingen positiv association direkt)… men jag har ju 3 st PEW och jag tycker alla är fina och vackra. Så jag gillar PEW 🙂

Finns ej jättegullig video på en råttfamilj där alla är PEW på youtube ^^

Lamina
2018-02-11 15:08
#33

Pojkarna har fått namn nu! Cupido och Lutei. Det är Piff och Puff på Latin. Eller Ja, egentligen inte. Cupido är ju en kärleksgud om jag minns rätt. Och Lutei betyder visst äggula. (Äggvita hade ju passat bättre…) Men det är vad Google Translate säger, så det får bli så tror jag.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Novachan
2018-02-11 15:15
#34

#33 Gillar namnen oavsett vad de "egentligen betyder" 🙂

Annons:
Alwyn
2018-02-11 16:35
#35

#33 fina namn! :)

Lamina
2018-02-11 20:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Fördelen med att ha mössen på "köksbordet" insåg jag ganska snabbt är att man får sällskap till middagen. Det var som ett trollslag, helt plötsligt kom alla fram! T.o.m natalerna som jag knappt sett skymten av. Ser det lite som bondingtid. Dom känner lukten, märker att jag sitter här och och är helt ofarlig och får en liten godbit att tugga på medan jag äter. Alla glada och nöjda. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Alwyn
2018-02-11 21:05
#37

#36 ja köksmöss och köksnataler blir alltid extra trevliga :)

Grodan
2018-02-12 18:49
#38

#36 #37 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2018-02-14 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#39

Bambu är helt klart den trevligaste i gänget. Hon är alltid framme! Hon är också den enda av dom som pojkvännen lärt sig namnet på. Han tycks dock inte greppa att det är en hon. Varje gång någon gör ljud ifrån sig i buren så säger han "Bambu är vaken, han leker." Sen stället han sig och glor på buren och förklarar i detalj allt "han" gör. När jag förklarar att det är en hon så påstår han att hon är transsexuell. Ok… Han hatar inte på dom iaf. :) Alwyn: Du hade rätt i att dessa verkligen är något helt annat än jag är van vid. Försökte fota Mira lite när jag hade henne ute. Dethär var den bästa bild jag fick till. Dom tycks liksom inte ens förstå konceptet med gravitation. Jag svär att ett tag hängde hon uppochner under min hand! Men dom verkar börja lita lite mer på mig iaf. Jag har t.o.m börjat se natalerna ute och promenera i buren på kvällen. Lite (urkassa) bilder på Mira och en ursöt sovande Bambu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Alwyn
2018-02-15 08:59
#40

Hahaha ja det är svårt att förklara men de är ju verkligen speciella! Själv tycker jag det är charmigt, även om man inte skulle välja att avla på de kvaliteerna. Nämen, har hon inte bäddat sin säng haha! En favorit his natalgrabbarna är mandelspån, locka med det ;)

ajanki
2018-02-15 09:03
#41
Annons:
Lamina
2018-02-16 12:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#42

Man får bara gå ut på bordet om matte lyfter ut en. Lexi har inte riktigt förstått konceptet. Men i grunden är det inte så hemskt att bli lyft, få sitta på axeln för att sen få leka lite på bordet. (Alla andra sover, så det är bara jag och Lexi nu.) <3 Tror jag kanske borde fixa lite roligare grejer till bordet. *funderar*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Alwyn
2018-02-16 13:02
#43

#42 det där är ett bra koncept som de brukar hajja ganska fort. Kul med lite bonding tajm :)

Lamina
2018-02-23 23:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Lutei (vet inte vem som är vem, men gillar det namnet bäst så kallar alltid den jag ser för Lutei XD ) igår kväll när jag lät långsvansarna leka lite med hjulet. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Alwyn
2018-02-23 23:31
#45

Jättefin bild!

Grodan
2018-02-24 11:53
#46

#42 Vad är det för hjul du har?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2018-02-24 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

#46 Köpt på zooplus, tror det ligger på 28 cm. Jag är ju egentligen emot hjul. Men dom får ha det ibland för att göra av med lite energi. Måste hålla koll dock. Mira blir som besatt av det annars.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Alwyn
2018-02-24 17:11
#48

Den storleken och modellen är ju suveränt för dem. Som du säger, så länge man håller koll och plockar bort om det blir för mycket.

Annons:
Alwyn
2018-02-24 17:12
#49

Btw…jag ser en snubbe i hjulet. Vet du om att han sitter där?

Grodan
2018-02-24 17:16
#50

lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2018-02-24 17:53
#51

#49 Shh… Han ville jag skulle ta bort bilden men jag sa ingen skulle märka något. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2018-02-24 19:53
#52

😃 (du kan väl sudda/trolla bort gubben)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2018-02-24 21:51
#53

Nä, han är en del av möblemanget. 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2018-03-01 00:51
#54

Jag börjar fundera på om inte natalerne är smartare än mössen. Jag studerar dom när dom springer i hjulet. Det tog natalerna en dag att lista ut hur man springer 2 i hjulet samtidigt. Springer dom tillsammans springer båda åt samma håll. Springer en av dom med en mus anpassar den sig åt hållet musen springer. Försöker 2 möss springa samtidigt blir det i 9 fall av 10 bara pannkaka av det hela. Dom har fortfarande inte listat ut hur. Eller så skiter dom bara i vilket. Tycker det är rätt intressant ändå.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Alwyn
2018-03-01 06:33
#55

#54 intressant observation! Jag har aldrig tänkt på det men nu när du säger det, hmmm. Jag har hjul i en av mina burar, får kolla där hehe.

Annons:
Novachan
2018-03-01 09:25
#56

Mina töser som ibland har tillgång till hjul brukar ofta springa åt samma håll, men ibland verkar de bara vilja springa åt olika håll och då får ena helt enkelt ge med sig, så de verkar förstå men ibland blir det viljekamp - ofta väljer den ena hellre att hoppa ut än att fortsätta springa om den inte får som den vill.

Har upplevt att det tar olika snabbt för olika möss hur snabbt de listar ut man använder springhjul eller springdisc. Misstänker att de har lättare att förstå hur springdiscen fungerar efter att ha använt springhjul först än tvärtom.

Får se hur det blir när man själv har nataler i framtiden ^^ Intressant att läsa om denna observation

Lamina
2018-03-04 20:38
#57

Hade natalerna ute i famnen för första gången idag! Dom tyckte inte om det. Kunde inte ta några bilder då jag hade fullt upp med att ha koll på att dom inte hoppade.

Jag kunde dock till mitt stora förtret konstatera att jag inte tål nataler! Bara att ena pojken klättrade på armen i några sekunder resuterade i värre klåda än jag någonsin kännt vare sig för rått- eller mushanar (tål egentligen inte dom heller, men har aldrig brytt mig.) Och det satt i och både sved och kliade ett jäkla tag. Men vaf*n, jag älskar mina pojkar ändå! Så får bara vara mer noga med att täcka armar och ben och inte hålla dom i onödan. Dom lär ju knappast sörja det i vilket fall. Och klappa på dom kan jag göra iaf. 🙂

(Men det blir inga fler nataler efter dessa, it is not meant to be.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2018-03-04 20:39
#58

#57 Asch vad jobbigt 😕


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2018-03-04 20:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Bjuder på en bild på Mira och Lexi som bosatt sig i kokosnöten efter att matte förstört (hon kallar det städa!) alla deras bon.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Novachan
2018-03-04 20:56
#60

Tråkigt att du reagerar på nataler men bra för dig att veta :/

Alltid så sött att se sovande varelser <3

Alwyn
2018-03-04 22:02
#61

Aj då, nåja. Du får nöja dig med att klappa då :) ganska trevligt det också.

ajanki
2018-03-05 11:34
#62

Så tråkigt! Men du får klappa dom bara, det nöjer dom sig nog med ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: