Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 625 ggr
nadinemachines
2/10/18, 7:44 PM

Tidningspapper som bomaterial?

Jag har alltid använt strimlat tidningspapper (blandat med hushållspapper) till mina möss, men nu när jag bläddrade i gamla trådar som jag missat såg jag flera personer nämna att det kan vara dåligt för mössen. Är det något som bör undvikas? Beror det på vilken sort? Använder ni tidningspapper?

Annons:
ariama
2/10/18, 7:54 PM
#1

Jag vet att jag har skrivit om tidningspapper (trycksvärta) som eventuell orsak till tumörer hos mina möss. För jag ville utesluta allt och prova mig fram. Jag törs nog idag säga att du kan strunta i det jag skrivit, och använda tidningspapper som du vill.

Grodan
2/10/18, 9:26 PM
#2

Jag har också läst detta av ariama och även Tsunamis undersökning med länkar och bestämde mig för att endast använda en speciell dagstidning som jag kollade upp använder inte för giftiga saker när de trycker tidningen och bleker papper osv. 

All reklam och konstiga kartonger struntar jag i numera. Äggkartonger kör jag dock med och toarullar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
2/10/18, 10:02 PM
#3

Hmm.. tack så mycket! Det låter vettigt. Jag kan väl låta bli att använda mer tveksamt papper helt enkelt. 🤔

Grodan
2/10/18, 10:23 PM
#4

#3 Kolla upp din dagstidning i staden/länet där du bor. Du kan alltid be att få tidningen av någon som prenumererar på den om du inte har den själv, ifall den visar sig vara godkänd. 

Jag själv tigger till mig den lokala tidningen som är "ogiftig" av en kvinna här i byn som prenumererar på den. Hon ger mig även toarullar och äggkartonger…. hihi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
2/11/18, 10:14 AM
#5

#4 bra idé! och väldigt praktiskt med snälla grannar… jag bor i lägenhet så grannar finns det mycket av men jag känner inte direkt nån bra nog för att våga fråga om sånt 🤔

ariama
2/11/18, 10:39 AM
#6

Bor du i lägenhet finns det kanske soprum med särskild samlingsplats för tidningar? (Som inte är snuskigt alltså)

Man ska aldrig underskatta värdet av sopor! 😃

Annons:
nadinemachines
2/11/18, 10:46 AM
#7

#6 hm… kanske det. får undersöka saken. Den tanken hade inte ens slagit mig, men sopor är bra att ha och mina musburar ser ändå ofta ut att vara nån slags papperskorg 😃

Upp till toppen
Annons: