Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 783 ggr
Tiphhun
2/11/18, 1:37 AM

Natalbur?

Hejsan!

Jag är sugen på att skaffa två nataler och har letat lite efter en lämplig bur till dem. Men vad jag har läst så om man har gallerbur så bör galleravståndet inte vara mer än 7mm. Plastburar såsom duna är mindre bra eftersom de kan gnaga sig igenom dessa. Och enligt lag måste ju buren vara minst en meter hög. Någon som har något bra tips på någon bur som skulle passa bra för dessa djur?

Tack på förhand!

Annons:
Tiphhun
2/11/18, 3:23 AM
#1

Funderar på om denna skulle kunna duga? 

  • Totala mått: L 100 x B 50 x H 116 cm
  • Höjd bottendel: 16 cm
  • Galleravstånd: 9,5 mm
  • Gallerstyrka: 1,5 mm

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/musburar/522402

Alwyn
2/11/18, 7:58 AM
#2

Den blir jättebra! Men för små bebisar är nog galleravståndet lite stort så om de är små när du köper dem funkar nåt mindre ett tag. Typ duna, plastlåda eller akvarium. Kommer bli lyckliga skruttar! Varifrån ska du köpa natalerna? :)

Tiphhun
2/11/18, 8:03 AM
#3

Tack för svar!

Jag PMade dig för ett tag sedan, har även mailat Tsunami för att se om det finns några planerade därifrån snart.

Tiphhun
2/11/18, 8:30 AM
#4

Bör jag ta ur plattformarna ur buren? Tänker om de kanske gnager på plasten? Jag kan ju alltid ersätta dem med plattformar i annat material t.ex.

Alwyn
2/11/18, 8:49 AM
#5

Ja, det går att köpa plattformar i trä istället. Annars kan du bygga eller hitta på andra lösningar för klättring. Grenar, broar, bon mm :)

zickan
2/11/18, 1:54 PM
#6

Jag har en liknande denna http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hamsterburar/metall_plus_80cm/334505 till mina yngre.
Inte samma jaghar hemma. Vet inte vad min heter. Är bara en stor lucka fram.
Lite tråkig att den inte har någon direkt höjd. Men galleravståndet funkar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Alwyn
2/15/18, 3:42 PM
#7

Putt

Upp till toppen
Annons: