Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 471 ggr
Novachan
2/13/18, 1:21 PM

Glas vs Plexiglas

Har kollat, och håller på att kolla, olika videos och bilder på egenbyggda burar för olika smådjur. Då kom jag att undra vad det finns för fördelar och nackdelar mellan att använda glas eller plexiglas. Vilken är lättast att göra repor i t.ex., tyngd, lättast att bygga med, pris, ser man bättre genom det ena, osv… Så om några har erfarenhet av båda (behöver inte vara egenbyggda burar) så kan det vara av intresse att få höra!

Annons:
Namiko
2/13/18, 1:27 PM
#1

Jag föredrar plexiglas och har använt det i flera burbyggen. Det väger mycket mindre, är lika lätt att hålla rent, går inte sönder om man tappar det, går att både såga och borra i. Enda nackdelen är att det repas lättare, men det ska ändå till en del för att bli repor i det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Tisstassen]
2/14/18, 12:21 AM
#2

Plexiglas är bättre! Som #1 skrev, väger mindre och mindre drisk att de går sönder Jag hade plexiglas som vinskydd åt min kaninbur för några år sen, tyckte det var en bra å smidigt material Nu i musens bur så är det två glasskivor som man kan ha som lock till akvariet, å visst de är snygga å man ser knappt att de är där för de går att se igenom så bra, men ja har redan lyckats slå sönder en liten flisa i ett av hörnen…

Grodan
2/14/18, 5:49 PM
#3

Jag gillar glas bäst, för att det är stabilt och hållbart. Till akvarium och terrarium vill jag ha glas. Men till saker som ska flyttas lätt kan jag absolut välja plexiglas. Plexiglas får inte ha kontakt med någon slags svinto eller skrubbande svamp och metall, då blir det repor.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: