Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 2034 ggr
[Tisstassen]
2018-02-20 15:56

Bottenströ

Jag blir inte klok på detta… hittar bara gamla trådar om denna fråga och de känns inte helt aktuella… tex har jag googlat hur mycket som helst och kan verkligen inte hitta aspspån elr aspflis att köpa, något som rekommenderas i gamla trådar…

hittar bara massa saker man INTE ska ha 😕

jag har tidigare haft alspån, något jag fått lära mig här att de kan orsaka små sår i trampdynorna. detta är inget jag har sett eller märkt på min mus dock? han gräver lätt i det samt att han vistas 50/50 av tiden gåendes i spånet och resten är han i den andra gallerdelen av buren. kan jag köpa alspån igen eftersom jag ej märkt att han besväras av de eller bör jag låta bli? var tycker ni?

sen blir jag inte heller klok på vad som är billigt eller dyrt… detta eftersom alla märken skriver olika… vissa per liter och vissa per kilo… jag skulle gärna köpa ett storpack som inte kostar skjortan då jag är student. men jag vill självklart att de är bra för honom att gräva i, att det är dammfritt, giftfritt osv… ni fattar 😃

Annons:
Grodan
2018-02-20 16:18
#1

Ja, tyvärr är aspspån och aspflis svårt att få tag på. Det är väl mer populärt utomlands och på laboratorier. Dessutom är det dyrt och musfolk är i regel fattiga.

Marknaden är i ständig förändring, så man får lixom anpassa sig lite för hur det ser ut där ute just idag. 

En del handlar online, andra handlar på lokal - och handlar man IRL får man anpassa sig lite till vad som finns att tillgå i affären man shoppar i.

Jag själv kör med stallströ och hampa från granngården. Pga att det är det bästa alternativet för mig som också är billigast.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Namiko
2018-02-20 16:40
#2

Testa Lättströ (hampa) från Granngården. Stor förpackning, billigt och bra.