Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1279 ggr
Alwyn
2018-02-22 22:24

Sååååå eksajted!

Yey, hur ska jag kunna sååååva nu!?

Annons:
Lamina
2018-02-22 23:25
#1

I know! I know!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

benlight
2018-02-23 00:16
#2

Vad var målet med den här frågeställningen? XD

Det onödiga med den här signaturen är att när du har läst den är det bortkastad tid du lagt ned på att läsa klart skiten!

Alwyn
2018-02-23 07:15
#3

#2 samma mål som så många andra av dessa undersökningar här på mus.ifokus haha. Inget alls.

Alwyn
2018-02-23 07:22
#4

Jag lyckades somna vid tolvtiden. Jag är trots allt jättetrött för det mesta, trots eksajtment 😊 Den senaste tiden har mycket kul hänt i mitt liv. Jag hade en grym svacka 2017 och plötsligt vände allt. Jag flyttar nästa vecka, har fått mitt drömjobb, fin lägenhet, flyttfirma fixar allt och jag och djuren blir hämtade. Lyx! Sen har jag beslutat att sätta första kulorna i rullning gällande musavel. Igår hämtade jag hem två jättegoa små hanar från Ajanki. Bildtråd hommer. Allt känns så himla kul!

ajanki
2018-02-23 07:40
#5

Vad roligt att du är glad och att så mycket roligt har hänt! Det är du värd ❤ Jag hade också svårt att somna i går, var helt uppe i varv efter ditt besök. Hade glömt hur kul det är att få visa upp sina möss och prata live om möss med nån som tycker det är lika kul som jag 😊

ariama
2018-02-23 08:49
#6

4. Äntligen!! 😘🎈🍸🌺☀️🎂🍸

Annons:
Alwyn
2018-02-23 09:27
#7

#5 tack för att du tog emot mig i all hast, och för killarna. Det va jättekul tycker jag också. Mer musträffar!!! #6 haha tack! 💓

Novachan
2018-02-23 10:37
#8

Jättekul att höra om musavel och alla saker som gott bra för dig ^^

Grodan
2018-02-23 11:28
#9

Tråkig film är alltid grejen om man ska kunna sova. Typ drama med någon jättesömning och båååring skådis…

För övrigt 

🎈

🍸

WOOO HOOOOOOO 

U go görL


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2018-02-23 12:52
#10

Jag gjorde både pilleknarkare (en öl) och film. Det blir man sovnödig av! Hehe #9 Jess, her aj gow!! Häng på!

Grodan
2018-02-23 13:54
#11

hier vii gå ögäin…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

benlight
2018-02-23 20:00
#12

Skönt att du är glad :). Ja känns som att det inte finns något direkt mål i forumet utan att det är till för att skriva av sig om precis vad som helst så länge man skriver mus i texten :D Har inget emot det visserligen men jag kanske gillar forum som har mer direkta mål. Men att skriva om vad för mat ens mus åt idag kan ju också vara kul men då kanske det finns rätt stor användning av en chatt här på forumet om det kanske inte redan finns en irc kanal för det. Hoppas att du fortsätter på samma spår iaf och att mus aveln blir lyckad :)

Det onödiga med den här signaturen är att när du har läst den är det bortkastad tid du lagt ned på att läsa klart skiten!

Alwyn
2018-02-23 23:04
#13

#12 jag håller inte alls med. Forumet sprider MASSOR med kunskap. Det är ju ett av syftena. Ett annat syfte är att hålla gemenskapen vid liv, och det gör vi genom skämtsamma undersökningar, halvt oseriösa inlägg och humoristiska kommentarer. Kunskap sprids här, dels genom Artiklar men även genom att vi delar med oss av sådant vi gör. Hur vi matar dem, hur vi håller dem, hur vi avlar etc etc. Hur kan man missa det, undrar jag?

Annons:
benlight
2018-02-24 00:13
#14

Nej absolut man sprider ju fakta alltid. allt man säger blir fakta på något sätt visst.

Fakta har nu visat på frågan "Yey, hur ska jag kunna sååååva nu!?" att 55% svarade "Jag bryr mig, vad har hänt? XD".  Jag tryckte på den jag med då jag faktiskt vart nyfiken på vad du menade med frågan. Jag menade inget illa och jag kanske är för gammal för det här forumet då jag är född på 80 talets slut :( Vet inte vad medelåldern här är direkt men ofta så kan ju åldern göra att man uppfattar saker olika så förlåt :/

Klart det sprids gemenskap också men jag tänkte mera att en sån sak kanske skulle vara i typ en flik "klotter inlägg" Menar inte att det inte sprids kunskap kanske mera att det borde finnas en flik för folk att skriva vad som helst i där trådarna kan handla om allt möjligt. Kanske tänker jag fel och missade något. Men menade inget illa. Sen ska jag säga att jag är nog rätt ny här också iallafall när det gäller med att skriva saker så jag tyckte det såg lite roligt ut med en sån tråd också absolut. 

Hoppas att jag inte gjorde din kväll eller dag sämre det skrev jag också tydligt att jag inte ville :)

Det onödiga med den här signaturen är att när du har läst den är det bortkastad tid du lagt ned på att läsa klart skiten!

ariama
2018-02-24 06:48
#15

#14. Hej Lilla Gamling! 😃 Du är yngre än mina barn! (Fast äldre än mina barnbarn 😛) (menar heller inget illa!!!)

Jag kan förstå din reaktion, när du kommer ny in i gemenskapen. Alwyn förklarar utmärkt i #13, men det beror också på att många av oss även träffas ibland irl. Ibland, men sällan, för musintresserade människor är inte så vanliga, och vi musnördar är utspridda i vårt avlånga land. Avstånden gör att alla vi inte ens alltid kan träffas på utställningarna eller andra träffar.

Därför "småpratar" vi också lite grann sinsemellan på det här forumet, för gemenskapens skull. 🙂Välkommen in i gemenskapen du också! 😘 Du känner dig snart hemma!

I övrigt är det här den bästa sidan om möss som går att finna på svenska. Under alla de år Mus.iFokus har funnits, har frågor, svar och Artiklar skrivits och samlats. Här finns en enorm kunskapsbank! Och hittar man inte det man söker med sökfunktionen så är det bara att fråga.

Än en gång: Välkommen! Kul att se dig! 😃

benlight
2018-02-24 10:03
#16

""ariama Hej Lilla Gamling! Skrattar Du är yngre än mina barn! (Fast äldre än mina barnbarn Lipar) (menar heller inget illa!!!)" då jävlar har du legat i eller är rätt så gammal då? Jag ska inte säga något själv då åren försvinner på en månad ibland känns det som. :D 

Mvh

Det onödiga med den här signaturen är att när du har läst den är det bortkastad tid du lagt ned på att läsa klart skiten!

Novachan
2018-02-24 13:19
#17

Tror det är fler unga vuxna och vuxna här är tonåringar och barn, på just musifokus, iaf, av de som verkar vara mer aktiva/lämnar kommentarer. 🙂

benlight
2018-02-24 13:31
#18

jag är ca 30 år

Det onödiga med den här signaturen är att när du har läst den är det bortkastad tid du lagt ned på att läsa klart skiten!

Alwyn
2018-02-24 17:01
#19

Ja de flesta av oss är till och med äldre än så benlight, så du behöver inte känna dig som en gamling. Vi bara gillar att tramsa och busa lite med varandra. Barnasinnet är viktigt att ha kvar!

Annons:
Alwyn
2018-02-24 17:08
#21

#20 haha exakt!

Grodan
2018-02-24 17:15
#23

Lift… då tänker jag på en skräckis jag såg en gång… väldigt bra faktiskt

Frozen http://www.imdb.com/title/tt1323045/


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2018-02-24 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Så. Skurade och virkonade! Några får åka i andra, större burar. Men skönt att ha många lika!

Nordanälvens
2018-02-24 23:53
#25

*fortsätter med festen* 🥳
Hoppas ni får en smidig flytt!!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Grodan
2018-02-25 01:08
#26

WTF är det fest? 

varför blev inte jag bjuden? jag har chips…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2018-02-25 08:00
#27

#16. Jo, jag har legat i och hunnit leva ganska många år, 66 för att vara exakt. 😃

Och eftersom du skrev att du är född i slutet av 80-talet är du yngre än mina barn som är födda i början av 80-talet.  😘

Jag försöker uppföra mig utifrån min ålder, men lyckas inte alltid. 🥳 😛

Annons:
Novachan
2018-02-25 08:27
#28

#24 Jag gillar att se dina olika burar Alwyn, man får sådan inspiration!

Vad betyder virkonade?

Alwyn
2018-02-25 08:44
#29

Ja, fest igen. Klart du är bjuden Grodan, ta med chipsen. #28 Virkon är ett medel man desinfekterar djursaker med. Väldigt bra, många verksamheter som använder.

Novachan
2018-02-25 09:37
#30

#29 Kan man använda det på alla sorters material; trä, plast, metall, glas?

Alwyn
2018-02-25 11:14
#31

Japp!

Grodan
2018-02-25 11:16
#32

Fast inte på människa tror jag. Jag provade att ha det som fotbad och blev inte så nöjd med resultatet… 🤪


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2018-02-25 11:20
#33

Hahaha!!!

ariama
2018-02-25 13:15
#34

Virkon biter ju även på virus och inte bara på bakterier som de vanliga desinfektionsmedlen.

Annons:
Alwyn
2018-02-25 15:33
#35

Ja, helt klart det bästa! Lite dyrt bara.

Upp till toppen
Annons: