Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1007 ggr
Mojma
2/25/18, 12:34 PM

3 unga honor säljes till ett fantastiskt hem ♡

Hej! Jag har 3 underbara unga tjejer som säljes om jag hittar rätt hem. Jag är väldigt mån om dem o du som hör av dig ska ha tänkt igenom ett köp. Jag har förlorat ett par möss i förkylning o tyvärr tror jag det rummet jag är tvungen att ha buren i som är enda alternativet jag har, är väldigt dragit o det är inte bra för dem, & jag kan ej behålla dem av egoistiska skäl med gott samvete. De har här en stor 1 meter Duna bur, och de får inte bo i en pytte bur i nya hemmet. Detta är aktiva djur o ska få ett bra liv med mycket utrymme & bra utfodring du får gärna ha läst på om möss innan om du är förstagångs ägare till möss. :) Deras stora bur får man gärna köpa med. Den är ny, köptes ny när jag köpte mössen. Kostade 1000 kr när jag köpte, kan fås något billigare för mössens skull om du inte redan har en bur. Mössen kostar 150 kr styck o alla kommer från uppfödare ej djuraffär. De är super snälla o fina att hantera o hålla i. Säljes EJ till avel, då de är avsedda för kel. De är födda i November alltså unghonor. Finns i Örebro men kan levereras åt Västerås hållet / Eskilstuna också. Jag får inte upp bilder här tyvärr, så ni får smsa mig för bilder. 0707482895

Annons:
Gnici
2/25/18, 3:16 PM
#1

Hej! Jag är ev intresserad av dina tre tjejer, lite beroende på.

Jag har haft möss förut (sista musan somnade in för några år sedan) och har bra koll på skötsel mm. Jag är nu i startgroparna att skaffa nya möss och tänkt mig 3-4 honor just.

Det jag kan erbjuda i form av boende är ett mus (och rovdjurssäkert) terrarium av laminatskivor + skjutdörrar fram i glas (jag ska göra mer ventilation i det samt lite hyllor och annat). Måtten är 120x60x60, så det är en stor muslägenhet med fina möjligheter att fixa spännande inredning till dem. Terrariet kommer att stå i vardagsrummet i mitt lilla hus, ett rum jag nästan alltid är i utom när jag sover eller är i köket. Jag arbetar inte, så är mycket hemma.

Jag har mycket tid till mössen och tycker det är kul att greja med inredning åt dem. När jag hade möss för några år sedan blandade jag egen torrblandning + gav dem annan mat förstås. Jag är överlag noga med mina djur och det är viktigt för mig att de ska ha det bra (har 2 hundar och 2 katter. Katterna och ena hunden är musvana från de tidigare mössen, nu har jag en unghund till men tror inte det ska bli några problem då han ganska bra vet skillnaden på "mitt och ditt".

Kruxet är att jag bor på Åland, har dåligt med ork att resa och köra bil långt, så ett måste i så fall är att vi kan mötas någon stans närmare Kapellskär eller Grisslehamn där jag kommer i från med färjan. Naturligtvis betalar jag i så fall ersättning för det till dig.

Om du är intresserad  av att låta mössen bli Ålänningar hos mig så får du gärna mejla mig på tina.gnici@aland.net och också då skicka bilder på dem så får vi diskutera vidare.


Mojma
2/25/18, 3:37 PM
#2

#1 - tack för ditt utförliga svar. Ditt hem lät ju fantastiskt bra! Så himla synd med transporten… jag har 29 mil enkel resa till Kapellskär. Det blir ganska precis 60 mil totalt o det känns tyvärr väldigt långt. Annars hade det varit super o de är världens goaste o finaste så de förtjänar det bästa, så himla snälla o söta möss!

Mojma
2/25/18, 3:51 PM
#3

#1 - mailade dig ändå, samt skickade bilder. Hör gärna av dig här om det inte kom fram, osäker på om det levererades eller inte då det inte syns i kategori skickat.

Grodan
3/15/18, 4:02 PM
#4

Jag hittade en tråd med bilder på tjejerna, som jag puttade upp. Hur har det gått, Mojma? Har de flyttat?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mojma
7/28/18, 2:23 PM
#5

Grodan- de har fått hem så annonsen kan raderas :)

Grodan
7/28/18, 2:47 PM
#6

Låser tråden. Här raderas inget. 😉


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: