Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1031 ggr
alidaolsson
3/5/18, 1:28 PM

Varnat mig för andra

Igår när jag skulle hämta min valp så berättade uppfödaren att det var någon med möss som ringt till henne flera gånger och varnat henne för att sälja valpen till mig. Hon blev arg över det då både hon och jag känner att det här är rätt. Så snälla ni, nu får ni lägga av. Ni vet ingenting om mig så varför varnar ni mig för andra?

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Annons:
[AnimeV4]
3/5/18, 1:37 PM
#1

Men vad i..

Nu vet jag inte hens anledningar, men såsom jag fattat det har du psykiska problem? Det har jag också, men jag skaffade ändå valp och tar mig runt problem som uppstår.

Huvudsaken är att du och uppfödaren är bekväma med varandra! Hon tycker ju uppenbarligen att du är en bra valpköpare, för annars skulle du inte ha fått köpa någon valp alls.

Välkommen till Hundar iFokus, förresten!

Lamina
3/5/18, 2:11 PM
#2

Om så är fallet bör du ta upp det med personen ifråga direkt.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
3/5/18, 3:03 PM
#3

Ja, ta upp det med den person det gäller. Tycker inte det passar riktigt på det här forumet.

[AnimeV4]
3/5/18, 5:25 PM
#4

Jag får intrycket av att TS inte vet vem det är och vill att personen berättar att den gjorde det samt varför.

alidaolsson
3/5/18, 5:37 PM
#5

#1 Ja, precis. Tror personen varnat för mig för att jag är sjuk. Men det vet redan uppfödaren om såklart. Jag vet inte vem den här personen är och tycker att han eller hon kan stå för sina åsikter och komma fram till mig och berätta varför, för jag tycker det är riktig dålig stil.

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

[AnimeV4]
3/5/18, 5:44 PM
#6

#5 Min uppfödare vet att jag också är sjuk, men såg inga problem med det. Jag håller med om att det är riktigt fult gjort av personen och förstår att det måste kännas fruktansvärt. Även om jag inte vet anledningen till att personen gjorde det.

Annons:
Grodan
3/5/18, 6:26 PM
#7

Trist, men känner inte att det har på mus-ifokus att göra riktigt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
3/5/18, 6:29 PM
#8

#7 Håller med dig! Jag skrev också så!

Kan tillägga att jag har fött upp hundar i 30 år, och om nån ringt och varnat mig för nån valpköpare så skulle jag ta det på allvar!! Alldeles för många valpar hamnar i fel hem och blir sen omplacerade.

alidaolsson
3/5/18, 7:41 PM
#9

#6 Ja, jag blir jätteledsen.. #7 Fast det har ju med någon här att göra? #8 Är det du som ringt?

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Lamina
3/5/18, 7:43 PM
#10

#9 ajanki skulle ALDRIG göra något sådant.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
3/5/18, 7:48 PM
#11

#9 Nej, det är inte jag som har ringt. Då hade jag sagt det till dig. Hur vet du att det har med nån här på mus iFokus att göra? Du är ju med i musgrupper på Facebook också. #10 Tack ❤

[AnimeV4]
3/5/18, 9:00 PM
#12

#8 Jag tycker att varningar kan vara jättebra. Vissa gånger har jag varit med om direkt olämpliga personer som man skulle varit glad för om man kunde varna för om någon ville sälja djur till dem. Därför skriver jag också att jag inte vet vad personen som nu ringt har för anledningar = jag vet inte tillräckligt mycket för att ta sida. Det fula ligger i att personen inte pratar med TS om varför.

Grodan
3/5/18, 10:13 PM
#13

#9 Finns det info om att du ska köpa valp och från vem här?

(Vad jag menar har du skrivit det på mus-ifokus? Jag visste inte ens om det, men jag läser inte supernoga alltid.)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
3/5/18, 10:37 PM
#14

Med tanke på tidigare händelser här på sidan kan jag förstå att misstanken landar just här. Men det var inte bara detta forumets medlemmar med i den diskussionen. (Faktum är att jag vill minnas att det var en utomstående som snokade rätt på att du skulle köpa valp.) Forumet ansvarar dessutom inte för vad medlemmar pysslar med utanför forumet. Och som sagts tidigare; det kan lika gärna handla om någon från något annat musrelaterat forum. Jag förstår din frustration. Men tro mig, hade någon här någon som helst aning om vem som gjort det så hade den avrått personen från att göra det. Eller iaf att vara ärlig med vad hen gör. Nog för att vi kan ha gått hårt åt i den situationen som uppstod. Men vi är vuxna människor, och som sådan bör man stå för vad man gör. Vilket jag verkligen hoppas att forumets medlemmar gör. Det jag kan råda dig till att göra är att fråga uppfödaren om personen uppgav något namn? Ringde hen från dolt nummer, eller finns det ett telefonnummer att söka på? Ringde hen en eller flera gånger? Vad sa personen? Om hen sagt något rejält olämpligt eller ringt flera gånger kan det finnas grund för anmälan. (Förföljelse, trakasserier osv…) Men det är som sagt var något som bör hanteras utanför forumet. Jag hyser nämligen mina tvivel om att en person som gjort något sådant självmant kommer stiga fram och stå för vad hen gjort, iaf inte öppet.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
3/6/18, 1:29 PM
#15

#14 Wow, Lamina!!! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

alidaolsson
3/6/18, 3:31 PM
#16

Eftersom det var någon med möss så är det ju förmodligen någon här? Jag har iaf inte skrivit någon annanstans

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Nordanälvens
3/6/18, 3:36 PM
#17

Alltså. Du är med i åtminstone en musgrupp och en hundgrupp på facebook också, så det kan likaväl vara någon därifrån. Tycker inte det är konstigt att någon varnat din uppfödare, som uppfödare hade jag verkligen uppskattat det själv för att inte sälja till någon opassande.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

alidaolsson
3/6/18, 3:41 PM
#18

#17 Jag har inte skrivit i någon musgrupp på Facebook. Tycker också det är bra att varna, men inte bara för att

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Tsunamis
3/6/18, 3:44 PM
#19

Jag varnar glatt folk för köpare och blir glad för varningar som andra delar ut. Jag gör det INTE utan goda anledningar och är det något jag själv fått höra och inte kan bekräfta säger jag också det. Folk här verkar inte ha någon aning om hur många direkt olämpliga köpare som finns eftersom de antingen misskött djuren eller misskött förtroendet mot en eller flera uppfödare. Det finns inte många uppfödare inom någon gnagarart så pratet går fort. 

Däremot brukar jag aldrig röra mig över till andra arter än gnagare. Kan man inte ta hand om en mus så vet jag med garanti att man inte kan ta hand om en hamster eller gerbil.  Och nej jag har ingenting med dig TS att göra. Jag vet inte ens vad för ras du har för jag har inga hundar själv.

MvH  Tsunamis

Novachan
3/6/18, 3:46 PM
#20

Personen som ringde kan också ha ljugit med att äga möss. Kan också vara någon person som brukar hålla till på andra iFokus som kollade in i trådar här. Ett antal kommentarer visas för alla även om man inte är medlem på iFokus överhuvudtaget och vet ej hur många/vilka kommentarer som sågs så det kan vara någon helt utomstående också.

Dock vet jag inte hur personen fått veta vilka uppfödare du vände dig till….

Annons:
serenas
3/6/18, 3:57 PM
#21

Måste vara någon som vet att du skulle köpa hund, och ifrån vilken kennel.

serenas
3/6/18, 3:57 PM
#22
serenas
3/6/18, 3:57 PM
#23
ajanki
3/6/18, 4:25 PM
#24

Du har visst skrivit i minst en musgrupp på FB. Jag har ju svarat dig där. Så kan lika väl vara nån därifrån eller nån från en hundgrupp som vet att du tjafsat med musfolk.

Lindb
3/6/18, 4:27 PM
#25

Blir också fundersam kring källan där, hade personen sagt att den hade möss, eller att den var ifrån musifokus? Som lamina skrev, hur mycket information kom fram i samtalen?

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Aleya
3/6/18, 5:06 PM
#26

Ts det är ju trist att du känner dig påhoppad av någon. Men saker man kan göra för att undvika sådana händelser är att man själv tänker på vad man skriver på internet. Är man mycket öppen med att man har vissa problem och forumet eller gruppen är öppen för alla att se: ja då kan det hända det du beskriver. Sen om du har skrivit på andra ställen så kan du ju inte bara sitta och kasta skit på mus iFokus. Kan ju vara andra som sagt. Nu löste det ju sig ändå. Men som sagt så har man ett ansvar själv för vad man skriver och delar med sig av.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: