Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 489 ggr
ariama
3/30/18, 3:13 PM

Välfärdsförening!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gillar det här!! (togbort, var länk till fb)

Jag har kört buss på Mälaröarna bland annat, och ibland i villaområdena har jag åkt förbi små pytte-kaninburar där en ensam kanin huserat dagarna i ända. Sorgligt.

Möss är nog en för liten hobby för att ha en egen välfärdsförening, men smådjur tillsammans kanske? En icke-betalande förening som endast finns som i.Fokus-grupp eller facebookgrupp. Och som värnar om smådjurens välfärd.

Lite smalare än Mus.iFokus, mer inriktad på just välfärd (mat, boende, hälsa, ja det gamla vanliga som tyvärr alltför många slarvar med, t.ex. utrymme i boendet och okunskap om hälsa).

Om jag visste med mig att jag skulle orka fortsätta stå för den, så skulle jag starta en. Under tiden gläds jag åt kaninernas välfärdsförening.

Givetvis har välfärdsmöss äggkartonger från ekologiska ägg! 😃 Glad Påsk på er!

Annons:
ariama
3/30/18, 3:15 PM
#1

Jäklar också! Mus.iFokus tillåter inte fb-länkar, glömde. Men fb har en grupp som heter Kaninvälfärdsföreningen, som jag blev så glad över att snubbla på.

ariama
3/30/18, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

När jag ändå har en egen tråd skickar jag med en extra påskhälsning på en gång.

Grodan
3/30/18, 5:00 PM
#3

#0 +#1 vad exakt menar du? vad ska föreningen göra?

#2 åh så söööt ❤️GLA PÅSK amaira ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
3/30/18, 5:49 PM
#4

Det fattar man av fb-gruppen. Man håller sig till ämnet "välfärd". Dvs vad behöver djuret för att må bra? Kaniner ska t.ex. ha ett grundfoder av hö, möss ska ha vettig berikning (samt vad de behöver som berikning), ja, allt som är grundläggande för djurens välfärd/mående/livskvalitet - bara så.

Låter enkelt, eller "basalt", det är ju basen, men många varken vet eller förstår det. Mus,iFokus tillhandahåller allt detta, men även så mycket mer, dvs MusiFokus behandlar ALLT som har med möss att göra. Otroligt bra att länka till (och locka hit folk).

Grodan
3/30/18, 6:04 PM
#5

#4 ok, förstår… isch…

Möss ska ha bra mat - det är nr 1 för mig!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: