Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 725 ggr
Gnici
4/12/18, 11:58 AM

Lägga upp bilder i en befintlig tråd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför kan jag inte lägga in bilder i en befintlig tråd och hur gör jag då det ej funkar?

I ny tråd går det bra. På bilden en av mina Persiladetöser, Aurora


Annons:
Smulan,Teppo ,Candy
4/12/18, 12:06 PM
#1

Har du då klickat i Bifoga bild/fil

Herveaux
4/12/18, 12:23 PM
#2

#0 Antingen bockar du i Bifoga bild/fil eller klicka på den lilla "Lägg in bild"-ikonen i verktygsfältet. 

Vad händer när du försöker lägga till en bild i en befintlig tråd?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Gnici
4/12/18, 3:08 PM
#3

1# Ja det har jag gjort, men det funkar inte

2# Tack , ska testa att göra via ikonen


Gnici
4/12/18, 3:11 PM
#4

2#

Blir samma så här, jag väljer bild och det händer inget mer än som det här.


Herveaux
4/12/18, 3:23 PM
#5

Hm… Kan bilden du försöker ladda upp vara för stor eller i fel format?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Gnici
4/12/18, 3:38 PM
#6

#5

Tror inte det, inte för stor i alla fall. Antar det är jpeg också, vet inte hur man ser det. Ska kolla upp det igen….


Annons:
Gnici
4/12/18, 3:42 PM
#7

#5

Bilden är inte för stor och den är i rätt format. Funkar inte att lägga in här heller nu.


Herveaux
4/12/18, 4:10 PM
#8

Vad händer när du klickar på knappen "Ladda upp bild" i "Välj bild"rutan som syns på bild i #4?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Gnici
4/12/18, 5:54 PM
#9

Det kommer upp samma ruta som ovan och väljer jag bild så händer inget mer, den laddas inte upp alltså


Novachan
4/12/18, 5:58 PM
#10

Du ser på filnamnet vilket formar det är, vad står det "bild".vadå ?

Du kan också högerklicka på filen och gå in på egenskaper

ajanki
4/12/18, 8:49 PM
#11

TS Du hade inte Insider, jag har gett dig det så nu borde det bli lättare för dig att lägga ut bilder. (Tror jag….kommer inte ihåg hur det var utan insider) Hör av dig till mig om du vill ha hjälp med att lägga ut bilder!

Herveaux
4/12/18, 8:56 PM
#12

#11 Man behöver inte Insider för att bifoga bilder i trådar, däremot i PM.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ajanki
4/12/18, 9:14 PM
#13

Okej. Trodde det var lättare att bifoga bild med Insider.

Annons:
annia1
4/13/18, 4:17 PM
#14

Gnici du fick in bilden i inlägg 4 men bilden i TS får du inte in. Skillnaden mellan de två är hur de är tagna plus att de har olika format.
TS har jpg, tagen med mobil och inlägg 4 är png som är en skärmbild. Så nånstans där ligger problemet.

Det var en som skrev på support förut att den hade problem att få in bilder. Det visade sig att den fick in bilder som var tagna med mobilens egen kamera, men bilder tagna med extra installerad kameraapp funkade inte. Nu gällde det när den använde mobilen och det visade sig på annat sätt, men undrar om det är nåt liknande för dig.

Jag har tittat på dina inlägg och i mars så fick du in en bild, den var tagen med canon, bilden i TS är tagen med iphone. När det gäller din iphone tar du kort med den egna kameran eller har du nån extra kamera installerad. Iphones egna borde inte vara nå problem.

Du kan ju prova att öppna bilden i TS och ta en skärmbild av den och sen prova lägga in skärmbilden. Ett annat alternativ är att göra om bilden i TS till png format. Nu är jag osäker på hur man gör det, men man brukar kunna använda tex paint för att få annat format. jpg ska funka, men det går ju att testa.

Annars har du provat med nån annan webbläsare. För enligt din skärmbild använder du Firefox. Som jag förstår av din skärmbild så har du windows 10 så du kan ju prova med IE och edge och se hur dom är.

.

Upp till toppen
Annons: