Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 667 ggr
emynemz
5/18/18, 10:05 PM

Besöka möss?

Hej! Det blir en konstig annons här: Jag har varit nyfiken på möss så länge jag kan minnas men har aldrig träffat några i verkligheten. Nu har jag verkligen börjat intressera mig ännu mer för dem och är riktigt sugen på att skaffa mig några i sommar eller i höst.
Men innan ev. köp så skulle jag vilja träffa några i verkligheten så man får en uppfattning om de är som jag tänkt mig, och om jag tror att möss skulle passa mig osv.

Jag undrar därför om det finns någon som kan låta mig få komma och hälsa på era möss? Kanske någon uppfödare eller någon annan som har några stycken? Behöver inte vara djur som är till salu utan vill som sagt bara kolla.
Gärna i närheten av Västerås eller Västmanland.

Annons:
Novachan
5/18/18, 10:29 PM
#1

Inte alls konstig annons 🙂, sådana kommer då och då, både här och på andra djur-relaterade delar av iFokus. Bara bra och kul att folk är intresserade och tänker till innan de faktiskt skaffar djuren de är intresserade av.

Kan inte se någon uppfödare i de områden du beskriver, närmast kanske Stockholm, men beroe också på hur långt ifrån t.ex. Västerås du kan tänka dig att ta dig. Jag har inte superkoll på vart alla uppfödare finns som faktiskt är aktiva men inte är med på uppfödarlistan: https://mus.ifokus.se/articles/5a60c934ce12c473c5000af9-musuppfodare-i-sverige-2018?discussions-1

Det kan också finnas andra uppfödare, en del finns nog på facebook…

Sen kan det också finnas privatpersoner närmare dig som är okej med sådana besök också. Men att träffa så innan är ju bra som första kontakt med uppfödare inför om man köper möss av dem i framtiden

Grodan
5/18/18, 11:19 PM
#2

Håller med inte alls konstig.

Det saknas ju verkligen utställningar och mässor där man kan få träffa duktiga djurmänniskor, få träffa flera olika djurarter och bekanta sig samt få massa info. Det är ju en av de trevliga sakerna med mässor, att man på ett ställe under en dag/en helg kan få bekanta sig med många olika djurarter. Och det är bra reklam för föreningar också. Det kan finnas småmässor lite här och där, där det också visas möss. Jag har själv funderat att åka på typ hönsbytardagar och sälja/visa upp möss… lol

Om zickan har kvar några möss så bor hon i Västerås… Saltgurkans finns också i Västerås, men tveksamt om hon har lust - dessutom har hon inte internet just nu. 

Vart bor du själv?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
5/19/18, 11:57 AM
#3

Från svemus fb-grupp:

det kommer anordnas en utställning i Eskilstuna 7-8 juli på Vilsta sporthotell. Det blir troligen bara petclass då.
Sen kommer det bli utställning i Stockholm på Solvalla under Djurens Helg 11-12 augusti. Vi hoppas kunna ha både standard och pc bedömning då.

emynemz
5/19/18, 12:34 PM
#4

Jag har letat både här och på facebook men verkar inte hitta någon i närheten. Får leta ett varv till. Tack för era tips. Utställningen blir det nog en sväng till om jag är ledig :) #2 Jag bor i Västerås.

Upp till toppen
Annons: