Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 646 ggr
MsSallylover
5/20/18, 9:38 PM

Foton mus övervikt?

Hej! Jag har tre engelsktypade tjejer här hemma, varav den ena verkar ha blivit lite rund om magen. Jag är inte så erfaren och har därför aldrig sett en överviktig mus och har därför lite svårt att bedöma saken. Jag tycker hennes mage verkar lite större än systerns, men samtidigt kan det kanske bara vara inbillning… De äter exakt samma mat och väger lika mycket. Det bor även en till tjej med dom som de inte är släkt med, hon väger 65 g medan systrarna väger 75 vardera. Vad tror ni kunniga? Har någon bild på en överviktig mus för jämförelse? Tacksam för alla kloka svar och tankar.

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Annons:
Novachan
5/20/18, 10:07 PM
#1

Visa bilder på dina möss så blir det lättare att bedöma.

Vet att det finns en helt egen tråd med bilder på möss som är överviktiga, liksom underviktiga, troligen i det syftet du söker svar på. Kommer ej ihåg vad den heter men borde inte vara svår att hitta med sökfunktionen.

hejkomochhjälpmig
5/21/18, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Jag hade en hona som hade väldigt lätt för att lägga på sig, hon var riktigt tjock  innan jag fick någorlunda bukt med det. Jag gjorde också en tråd om henne då, här är en länk till den.

Här är lite bilder på min goa tjocka-majja jämfört med hennes normalviktiga mamma Kajsa:

Novachan
5/21/18, 9:51 PM
#3

#2 Så söta! Älskar bläsar/pannfläckar på möss

MsSallylover
5/21/18, 9:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Tack för svaren! Inser nu att jag nog var lite paraniod igår, men tyckte hennes mage såg lite svullen ut. Kanske inte riktigt övervikt. Hon vaknar även senare än sin syster och deras kompis på kvällen, tror det gör mig lite fundersam. Dock är hon lika pigg som dom när hon väl är vaken. Äter och dricker som hon ska. Här kommer några bilder från idag.

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

MsSallylover
5/21/18, 9:55 PM
#5

En liten videosnutt

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Upp till toppen
Annons: