Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 646 ggr
Chinesecrestedlover
6/1/18, 8:19 PM

Välkomna små flickor! :-)

Hej! 

Eftersom mina fina tjejer…numera tanter ( https://mus.ifokus.se/discussions/58e7f9788e0e745264000641-valkomna-sma-tjejer) börjar bli till åren, så började jag för ett tag sedan fundera på att utöka med lite fler möss…att gå ”muslös” vill jag inte göra. Jag hade tur och hittade möss för omplacering i Örebro…så i måndags (28/5) hämtade jag hem två halvårsgamla flickor…så nu bor här inte bara tre mustanter utan även två musflickor 😊 

De bor i separata burar nu…men vill gärna sätta ihop allihop sen…men det är ju naturligtvis under förutsättning att flickorna är friska och så har jag ju läst att det inte är det lättaste att sätta ihop möss (att de är känsliga för varandras bakterier osv. vilket gör mig orolig, vill ju inte riskera något). 

Drömmen vore ju dock såklart att alla söta tanter och flickor får bo tillsammans när "Drömburen"  (https://mus.ifokus.se/discussions/55be8ad7ce12c416ee000d09-burfundering?participating-1) blir klar. 

"Drömburen" skulle ha blivit klar för väldigt länge sedan var det tänkt…men livet gav mig ett gäng rejäla käftsmällar och jag har därmed haft annat att göra/prioritera (än att bygga bur) tyvärr. Kaoset fortsätter dessvärre, men har i alla fall lugnat sig en aning. Jag hoppas och tror därför, att jag snart ska lyckas få klart buren.  

I denna tråd tänkte jag presentera mina nya små flickor (som ännu inte har några namn). De är födda i november 2017 och den ena är enligt förra ägaren Choklad och den andra Siames (jag har ingen aning, jag vet bara att de är sjukt gulliga😍). 

Lite bilder på de små flickorna (väldigt snabba och svåra att få bra bilder på):

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
ajanki
6/2/18, 6:08 PM
#1

Grattis till dina fina tjejer💜

Chinesecrestedlover
6/15/18, 9:29 PM
#2

Hej!

#1 Tack 😃 

Dags för en liten uppdatering om mina söta nya töser. De är fortfarande utan namn tyvärr…jag kommer verkligen inte på nåt, haha. De är supergulliga, nyfikna och snälla flickor. Underbara verkligen 😍Jag är väldigt glad att  jag fick äran att ha dessa sötnosar i mitt liv. De är fortfarande skrajja när de är i buren, men helt otroligt goa när de väl kommer upp och då går bra att gosa på som en tok🤗, haha. 

Deras "adoptionshistoria": Jag satt och kollade igenom annonserna på blocket och letade efter tillbehör (man vet ju aldrig när något man letat efter dyker upp och jag har en del djur att skaffa prylar till, haha). Slökollade mest och hade inte en tanke just då (planerade för det men trodde inte det skulle bli precis nu) på att skaffa fler möss…men så mitt i mitt scrollande så  dök det upp en bild på världens sötaste små musnyllen❤️. Kunde ju såklart inte bara scrolla förbi annonsen… utan var ju såklart tvungen att kolla lite närmare…föll pladask och hade den enorma turen att töserna fanns kvar😃Första kontakten med förra ägaren tog jag via blocket på eftermiddagen den 27/5 och töserna hämtade jag hem på eftermiddagen den 28/5. Jag fixade snabbt i ordning min guldhamsters extrabur (fäste smått galler i taket och inredde den för möss) på kvällen den 27:e och den 28:e var jag plötsligt ägare av två till underbara raringar. 

Lite bilder (försök till bilder i alla fall - gullungarna är omöjliga att få på bild…de är snabba som blixten och står aldrig stilla, haha). 

Mvh/Chinesecrestedlover

Upp till toppen
Annons: