Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1031 ggr
Saffran2017
2018-06-10 00:02

Berikning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur berikar/aktiverar ni era möss? Jag har en mushane, Texas. Han bor i en "Detolf" som är ett vitrinskåp som används som bur av många hamsterägare. Alltså är det en stor bur med massa plats att röra sig på och utforska. Men jag tycker ändå inte att han känns helt nöjd, han verkar lite rastlös och skulle nog behöva lite hjärngympa eller liknande. Jag har så dålig fantasi just nu så har ni några tips på bra rolig berikning? Han är inte helt trygg med att vara i rasthage eller liknande så gärna saker man kan göra i buren. Tacksam för alla tips :)

Annons:
Persilade
2018-06-10 07:34
#1

Igår fick alla mina möss färsk persilja, vitkål, broccoli, inknölat i en toarulle som jag stängt/vikit in på båda sidor.. det blir himla action och hjärngympa när de gnager och försöker lista ut hur de ska komma åt det som är på insidan. De sov gott igårkväll sen ☺️

Grodan
2018-06-15 13:36
#2

#0 I en så stor bur med så mkt saker tror jag inte en mus känner sig understimulerad, däremot kanske ensam… 

De lättaste berikningarna utöver stort utrymme och massa saker att klättra på, gnaga på och boa med är att mata med ny mat några gånger i veckan samt strömata.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: