Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 639 ggr
Grodan
2018-07-07 22:09

Splash

Splash var ett tag en av de "hetaste" varianterna. Sveriges första kull föddes mars 2011. Sen var det helt galet runt varianten.

Nu har det varit lugnt om Splash i några år. Men jag undrar om den är på framfart igen - eller att efterfrågan är stor igen…

Vad tror du? Vill du ha Splash?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2018-07-07 22:10
#1

Jag vill inte ha Splash. Jag hade Sveriges första kullar och det nöjer jag mig med. Det var dock inga livskraftiga linjer och jag fick rätt dåliga vibbar till varianten just pga det.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Novachan
2018-07-07 22:51
#2

Jag gillar splash men tycker bättre om annat

Nordanälvens
2018-07-08 01:21
#3

Jag gillar splash med mycket kontrast, men det är ingen favoritvariant.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ajanki
2018-07-08 07:29
#4

Jag älskar splash fortfarande! Jag har fyra splashhonor och kommer i alla fall para två av dom 💜💚

Emouse
2018-07-08 11:09
#5

Saknar ett mittemellan.. Jag tycker att splash är fint och jag skulle säkert kunna köpa en splash men att säga att "jag vill ha en splash" är lite att ta i kanske🤪 Finns annat som jag hellre hade haft isåfall.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Novachan
2018-07-08 11:50
#6

Tillägger att jag gör skillnad på med vad jag kallar splash och vad jag kallar tricolor. Splash kallar jag när färgerna är mer utblandade i varandra t.ex. en hel del mörka hårstrån i ljusa partierna eller tvärtom. Skulle även kalla en "dålig" tricolor för tricolor och ej splash om den har enstaka vita hårstrån i de färgade partierna. Sen finns det vissa individer som är en kombination av båda och då skulle jag vilja säga splash/tricolor, splash-tricolor eller splash och triclor  eftersom de har båda utseendeskillnaderna jag gör mellan vad jag kallar tricolor eller splash. Lite rörigt men ni kanske fattar ungefär vad jag menar.

Jag tror jag numera föredrar ("bra") tricolor framför splash, även fast jag fortfarande gillar splash väldigt mycket

Annons:
Upp till toppen
Annons: