Förening, utställning & träff

När är nästa musevent?

2018-09-22 15:58 #0 av: Grodan

Jag behöver sälja möss och burar snart, samt även byta till mig en liten pälskling eller två...

När är nästa event?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2018-09-22 16:09 #1 av: ariama

Undrar jag med. Blir det någon minnesutställning i november?

Anmäl
2018-09-22 16:18 #2 av: Novachan

Kan svemus inte... bjuda in sig till hamster- och gerbilutställningen i Norrköping? Kanske för kort varsel och så kanske dom vill hålla eget event...

Anmäl
2018-09-22 16:23 #3 av: Grodan

#1 keine ahnung

#2 just ja, det skulle jag ju tipsa svemus o srs om... men glömde... när är den utställningen?

Anmäl
2018-09-22 17:12 #4 av: Tr0llm0r

Jag hade tänkt försöka anordna en utställning, vet ett ställe man kan låna gratis där det finns stort kök och några platser att sova över på. Men vågar inte riktigt ta tag i det än. Måste forska vidare hur det går till och så där. Har aldrig varit på en utställning, så jag vet inte heller vad som förväntas.

Anmäl
2018-09-22 19:10 #5 av: Grodan

#4 Vad skoj. Vart i landet är det? 

Hur det går till? Ja, för det mesta har man kontakt med någon slags förening som kan tillhandahålla utbildade domare och hjälps åt att fixa allt. Är du med i SVEMUS eller SSV? (vet inte alls vart i landet du bor...)

Anmäl
2018-09-22 19:11 #6 av: Littlem

Vi har tänkt anordna en minnesutställning men jagar lokal. Det är inte så lätt.

#2 När är den? Vi har inga problem att dela lokal med andra föreningar om de är okej med det.

Anmäl
2018-09-22 19:43 #7 av: Grodan

#6 Någon djurskola? Djurgymnasier? 4H-gårdar? Brukshundsklubbar? Hundhus? Hunddagis?

Himmelstalund i Norrköping - där är ofta smådjursutställningar, 29 sept ska SHF ha utställning där

SMF och SCAF brukar ha utställning på olika bygdegårdar, så det är ett tips.  Man måste kolla om de tillåter djur förstås ( http://www.bygdegardarna.se/

Några bygdegårdar jag vet tillåter djur: 

• Skärskind bygdegård utanför Norrköping - där hade vi råttutställning för några år sedan. Trevlig lokal.
  • Hardemo, Brändåsen, utanför Kumla, Örebro län LÄNK
  • Kännestubba, Sävsjö
  • Arentorp (föreningshus eller bygdegård)
  • Tenhult (föreningshus eller bygdegård)
  • Bräkne-Hoby
  • Vretstorps Folkets Hus LÄNK

Hjärta

Anmäl
2018-09-22 21:55 #8 av: Novachan

#7 Jupp, den 29 sept = nästa helg

Skärkind bygdegård håller utställningar för chinchillor då och då numera, så där kan man ha utställning för andra djur fortfarande

Anmäl
2018-09-22 22:02 #9 av: Grodan

#8 Det är en bra lokal. Skrattar

Anmäl
2018-09-23 13:01 #10 av: Tr0llm0r

#5 Västra Götaland! Jag är med i Svemus :)
Det är ingenting som är aktuellt just nu, vill besöka en utställning själv först, men det tråkiga är att de nästan alltid är så långt bort.

Anmäl
2018-09-23 14:56 #11 av: Nordanälvens

#10 om inte annat så tror jag nog att styrelsen i SVEMUS kan hjälpa till att ordna upp en utställning, gissar att det bara är lämplig lokal de behöver som går att nå.

Anmäl
2018-09-23 15:32 #12 av: Tr0llm0r

Tack för tips! :)

Anmäl
2018-09-23 16:22 #13 av: semå

Jaa, utställning vill vi ha! Kolla till-salu möss och tillbehör Skrattar

Alltid bra och sammarbeta med andra föreningar, dela lokal för föreningsekonomins skull :) 

Anmäl
2018-09-23 17:29 #14 av: Grodan

#10 Västra Götaland är stort, vilken kommun?

Vi har ganska många medlemmar i Västra Götaland - fast några bor ganska långt från varandra... Någon domare finns där kanske också...

Anmäl
2018-09-23 17:32 #15 av: Tr0llm0r

#14 Borås.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.