Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 1024 ggr
Emouse
10/8/18, 8:02 PM

Mysmus i soffan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

SE-Ajanki’s Erik är en skänk från ovan❤️ Han är verkligen så nära min drömmus som jag träffat och är så glad att jag fick äran att vara hans (och hans brors) förevigthem. Han kan ligga hur länge som helst och bara mysa, tassdarra och pussas. Inte speciellt intresserad av något annat, rastplatsen är ingenting emot att få sitta i famnen och mysa framför tv’n med matte❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
ajanki
10/8/18, 9:06 PM
#1

Åh, vad härligt att höra! Blir jätteglad 💙vilken tur dom hade som fick komma till dig! 💜

Novachan
10/8/18, 9:17 PM
#2

Härligt! ❤️

Grodan
10/9/18, 10:00 AM
#3

Aw, Erik. Jag visste det. ❤️Lite lång tid tog det kanske, men glad att du klarade det Emouse.

Vad jag märkt med de här killarna är att de är känslomöss (jämför med känslomänniskor), så deras humör kan svalla lite - det kan finnas anledningar som vi inte alltid förstår till varför de ena dagen är lite sura och andra dagen är på bra humör. Nu är det inte som dag och natt, men man märker absolut skillnad. Jag märker direkt när någon av E-killarna har humörsväng. De två jag har kvar är dock stabila nu. De har också lite hyss och egenheter för sig. Edvin bor högt upp på ett köksskåp, men han har lärt sig påkalla attention genom att banka en pinne eller toarulle mot gallret… och riktigt, då har jag ev glömt ge honom en gobit eller så…

Vill inte stjäla din tråd, men tyckte det var kul att skriva mer än två rader för ovanlighetens skull…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
10/9/18, 12:19 PM
#4

#1 Ja jag gillar dem väldigt mycket!❤️

#3 Jag har egentligen bara varit dålig på att uppdatera, men efter att de fick vara utan mig i tre veckor vid praktiken så föll allt på plats för honom och jag tycker att han är väldigt jämn i humöret, mysa går alltid hem! Han kommer dock inte upp i handen självmant men när en fiskat upp honom så sitter han snällt i handen och undrar vad vi ska hitta på. Fick lov att klippa hans mittenklor på baktassarna som blivit lite väl långa av någon anledning, men han satt i handen, tittade lite på saxen och sedan var det bara att klippa utan något motstånd👍 Han har verkligen funnit sin plats här!

Emar däremot har jag lite svårare för att komma nära och mysa med, vi kallar honom för Kapplöparen här hemma😂. Han hoppar upp i handen nästan direkt när jag kommer till buren, men efter det så ska allt ska gå i 120 km/h. De två är som dag och natt!  Han är lite skraj utanför buren men så fort han landat lite så ska allt röjas och springas på. Han är verkligen en känslomus och ändrar sig ganska ofta och det märker jag väldigt snabbt när han som alltid springer till handen tittar ut från huset och springer och gömmer sig någonstans. Ibland händer det att han sitter still en liten stund så att jag hinner pussa lite på honom också, haha.

Han har växt på sig lite och tycker att han är lite större än Erik, mycket vacker att titta på. Ska försöka fota honom till höstfototävlingen för att få lite utmaning men tror att det kommer bli Erik som får bli fotad i slutändan med allt spring😃 

Och nejdå, du behöver aldrig känna att du kapar mina trådar! Tycker bara att det är kul.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Alwyn
10/9/18, 9:20 PM
#5

Vad härligt! Jag har också en supergosig kille från Ajankis.

Grodan
10/10/18, 5:26 PM
#6

Min kille Dude är inte alls en känslomus på samma sätt som E-killarna. Han är kolugn, jämt. 

Hur är din kille, Alwyn?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ajanki
10/10/18, 6:05 PM
#7

Alwyns kille är inte från den släkten, däremot så har hon två systrar till Dude.

Alwyn
10/11/18, 12:33 PM
#8

Ja min gosiga kille är Ajanki's Charlie så de är inte släkt. D-brudarna är ju dock helsyskon med era. De är…hm. Lugna, trevliga att hantera. Dock inte så intresserade av mig och kommer aldrig självmant. Men ändå behagliga.

Upp till toppen
Annons: