Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 665 ggr
Alwyn
10/16/18, 8:53 PM

Mushonor har fått ungar – utan att en hane

Japp, forskare har nu hittat ett sätt att få mushonor att ge avkommor, utan hane. Läs gärna artikeln som länkas här. Dock är jag så besviken på att Aftonbladet illustrerar denna spännande forskning med bilder på hamsterungar och en Degu! Suck. https://www.aftonbladet.se/a/a29wVE

Annons:
Emouse
10/17/18, 10:00 AM
#1

Intressant! 

Och ja, det är inte förvånande att dem inte ens vet hur en mus ser ut (eller bryr sig om hur dem ser ut rättare sagt)😴

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[Tisstassen]
10/17/18, 10:21 AM
#2

haha alltså Aftonbladet… 😃 men cool forskning!

Alwyn
10/17/18, 2:06 PM
#3

Ja visst är det spännande! Och nej jag är inte förvånad över pressens okunskap och ointresse 😂

Novachan
10/17/18, 9:30 PM
#4

Vetenskapsmässigt känns det jättepinsamt och kan ge känsla för att dess innehåll är påhittat eller inte helt sant, och så får det Aftonbladet verkligen att framstå som idioter… visar hur lite efterforskning/tid och jobb de lägger ner på den visuella delen…

Att ingen reagera på så korta svansar på ungarna och att "den vuxna musen" har päls på svansen och väldigt stor - skulle förstå mer om de misstog en degu för en råtta eller gerbil. Vet ej om de som kommentera i videon såg videon på hamsterungarna och degun men om de såg den samtidigt som de kommentera är det också lite lustigt att de inte reagerade på vad de såg (jag förutsätter inte att alla ska se rätt eller veta alla djurarter, men alla vet att möss är små, har lång svans och att svansen är naken…)

Aja…

Grodan
10/18/18, 12:12 PM
#5

Jag hittade en artikel i ämnet i måndags i SN. De hade bild på mus. Tog hem blaskan och skulle fotta, men nu tror jag råttorna har den i buren… hm


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
10/18/18, 5:08 PM
#6

#5 spännande läsning för tåttisarna hehe

Annons:
Chinesecrestedlover
10/18/18, 5:21 PM
#7

Hahahahaha…hamsterungar och degu…men det blev ju väldigt rätt det där😂 Bra jobbat och härligt att de har koll på att det de pratar om hör ihop med det de visar. 

Ok om de skulle mista en musunge för en råttunge eller så…folk har ju inte så bra koll på skillnaden på möss och råttor överlag… men att mista hamstrar och en degu för möss…då får man ha lite fantasi känner jag. 

De börjar då tydligen sina liv med små obetydliga svansar för att när de växer upp ha en lång svans med yvig päls på…ehm…de flesta som ogillar råttor och möss gör det ju för den KALA  svansen (som de tror…men tanke på att de egentligen har svansar täckta med småååå hår)…hur blev det en degusvans? haha.

Upp till toppen
Annons: