Annons:
Etikettfotografier
Läst 484 ggr
Liljelund
10/20/18, 5:40 PM

Hösthälsning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner att det är få personer som tror på mig när jag säger att jag har nataler som är 110% "tama" och orädda, inte just här på sidan där jag är ganska ny, men på andra ställen. Så jag tänkte att denna höstbild var värd att visas! Och kanske några här inte har något emot att se en extra bild om än det inte nödvändigtvis är just här som det är motstånd.

Annons:
ajanki
10/20/18, 6:22 PM
#1

Vilken fin natal och bild!! Vill du inte vara med i höstfototävlingen? Visst finns det tama nataler! Varför tror ingen dig?

Alwyn
10/20/18, 6:50 PM
#2

Vilken sötnos! Visst finns de, de är bara lite ovanliga än så länge. Men det hoppas jag ska bli ändring på 😊

Alwyn
10/20/18, 6:56 PM
#3

Dessutom vore det kul med lite mer natalfolk här inne! Om du har videos på när du hanterar dina goaste nataler får du gärna ladda upp dem i min tråd "Natalmys".

Liljelund
10/20/18, 7:55 PM
#4

#1 jo jag vill det faktiskt, och det var därför jag släpade ut henne mitt på ljusan dan. Men jag är inte riktigt nöjd med bilden då jag tycker att det ser ut som om hon bara har ett framben.. Märkte inte det förrän när jag kollade igenom bilderna efteråt så jag har någon annan bild i åtanke för den, om jag inte lyckas få en bättre bild på natalerna eller taggmössen innan deadline, det hade såklart varit roligare om jag kunde bidra med någon av de lite mindre representerade arterna! Och jag vet inte varför folk har svårt att tro på det. Jag antar att det är så inkört hos många att de inte är hanterbara, bara hoppar iväg och är rädda för allt nytt i princip. Och även om de ser mina bilder osv så verkar många inte fullt ut tro att de skulle vara lugna även om de lämnade sin hemmiljö, vilket jag tänkte att denna bild motbevisar lite. #3 tyvärr har jag inga videos, min mobilkamera är defekt.. Men jag kanske kan övertala någon i familjen att låna ut sin mobil (plus det faktum att jag för det mesta har båda händerna upptagna med nataler som ska klättra på mig och undersöka allt). Annars har jag en hel del bilder tagna med "riktiga" kameran. Jag brukar hänga här i tysthet och följa det som skrivs faktiskt, speciellt trådarna om nataler såklart, men jag känner inte att jag har så värst mycket att tillföra så för det mesta förblir det i tysthet. Samtidigt vet jag inte hur mycket bilder jag törs posta innan jag blir ombedd att skaffa Instagram istället, haha. (Jag fotar väääldigt mycket)

Novachan
10/20/18, 10:20 PM
#5

#4 Bilder är kul och väldigt önskat här, vi älskar fotobomber! Vi behöver och vill absolut ha mer bilder på nataler!

Jag själv har inga nataler än mer tänker skaffa i framtiden när det passar

[MelliOO]
10/20/18, 11:02 PM
#6

Jag är ganska ny på möss, men vad är nataler?

Annons:
Liljelund
10/21/18, 12:05 AM
#7

#6 natalen (Mastomys natalensis) är en annan art i samma familj som möss och råttor. Den är större än möss, ofta dubbelt så stor. Endemisk till Afrika och inte klassad som domesticerad än. De är ganska olika faktiskt när man ser på dem och deras beteende gentemot möss. Mest utmärkande i olikheten är väl kanske, förutom storleken, att dessa kan vara väldigt territoriella och de lever i kolonier, alltså även hanar lever tillsammans.

Alwyn
10/21/18, 6:48 PM
#8

Du ska inte vara rädd att posta en massa bilder på dina nataler samt berätta om dem. Skapa en egen bildtråd vetja, så kan du bildbomba där 😊👍

Nordanälvens
10/22/18, 11:09 AM
#9

Himla fin natal❤️ Vi vill se mer! :D

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Upp till toppen
Annons: