Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 319 ggr
Oliviii
2018-10-21 08:50

Behandla ohyra och flytta ihop möss

Jag har ett litet dilemma, har just nu två honor som bor ensamma och planen var att de skulle träffas och sedan bo i samma bur. Nu är problemet att jag misstänker att den ena har fått någon form av ohyra, kvalster eller liknande… Hon kliar sig rätt mycket och börjar se aningar till kala fläckar i ansiktet och bakom öronen. Borde jag medicinera henne först och sätta ihop dem senare eller ska jag sätta ihop dem och medicinera båda? Och brukar veterinärer kunna se om det finns ohyra, isåfall hur mycket kan ett besök och medicin kosta? Nu blev det många frågor här men det finns ju inte så många andra som kan så mycket om möss

Annons:
Alwyn
2018-10-21 18:54
#1

För det första behövs receptbelagt medel till den med ohyra så veterinär besök kan vara tvunget, ja de kollar i mikroskåp. Vissa medel går att beställa från utlandet men då bör man själv veta vilken ohyra det är och hur medlet ska ges. Att sitta ensam för länge är inte kul för dem, jag skulle nog sätta ihop dem och behandla båda samtidigt men det gör du som du vill. De hjälper ju varandra med putsning också, vilket håller nere ohyran lite, tänker jag.

Upp till toppen
Annons: