Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 662 ggr
ariama
2018-11-10 09:39

Minnesutställningen 1 dec 2018

Minnesutställningen är en Petclass utställning till minne av Gunvor Lundblad - en av SVEMUS grundare och en sann eldsjäl för sällskapsmusen.
Vinnaren av Minnesutställningen, Bästa Pet i denna klass, får med sig vandringspokalen hem och får förvalta den med omsorg till nästa Minnesutställning.
Det kommer förutom Minnesutställningen att hållas en Standardklass samt en Drive in Petclass.

Plats: Årsta 4H-Gård, Vitkålsgatan 78A, 754 49 Uppsala
Incheckning: 09.00 – 09.45
Bedömningsstart Minnesutställningen och Standard: 10.00
Drive in Petclass: bedömningsstart 11.00, anmälan och incheckning sker innan dess på plats.

Annons:
Alwyn
2018-11-11 08:40
#1

Vilka ska dit i år? 🙂

Jag skulle så gärna vilja men som vanligt har jag ont om pengar och det kostar att resa.

Vattnadal
2018-11-12 18:43
#2

Jag ska dit! 😍

Här kommer mer info: 

Varmt välkomna till Svemus Minnesutställning 2018!

Minnesutställningen är en Petclass utställning till minne av Gunvor Lundblad - en av Svemus grundare och en sann eldsjäl för sällskapsmusen. 
Vinnaren av Minnesutställningen, Bästa Pet i denna klass, får med sig vandringspokalen hem och får förvalta den med omsorg till nästa Minnesutställning. 

Det kommer förutom Minnesutställningen att hållas en Standardklass samt en Drive in Petclass under denna dag. Alltså tre bedömningar under denna dag.

Är du nyfiken på att se hur en utställning går till eller funderar på att ställa ut för första gången? Känn dig då varmt välkommen till detta event! Frågor eller funderingar kan skickas via PM till Svemus Facebooksida eller till utställningsansvarig via mail: Elin@nattfrostens.se 

Plats: Årsta 4H-Gård, Vitkålsgatan 78A, 754 49 Uppsala
Incheckning: 09.00 – 09.45
Bedömningsstart Minnesutställningen och Standardklass: 10.00
Drive in Petclass: bedömningsstart 11.00, anmälan och incheckning sker innan dess på plats.

Domare Minnesutställningen (Petclass): Elin Mattsson
Domare Standardklass: Liselott Aronsson
Domare Drive in Petclass: Lisa Rohdén

Utställningsansvarig: Elin Mattsson

Anmälan:
Anmälan sker via mail som skickas till Elin Mattsson, Elin@nattfrostens.se. Sista anmälnings-/betalningsdag onsdag 28:e November.

I anmälan skall musen som anmäls skrivas in enligt nedanstående mall:
Musens namn, Kön, Ålder (månader & dagar), Färg/Hårlag, Registreringsnummer, Uppfödare/Ägare
Ex; SE-Svartlings Gullviva, hona, 18m 28d, sv/br tex, 15-6897, M. Andersson/A. Skog
Gör gärna en lista för varje klass du anmäler till samt fördela hanar och honor.

Kostnad:
40 kronor för de tre första mössen i varje klass, sedan 30 kronor/mus.
Betalning sker till föreningens Postgiro: 435 31 02-9. Ange i meddelande utställarens namn samt antalet anmälda möss per klass.
Drive in Petclass betalas på plats via Swish eller kontant.
Har du med dig möss till salu så anger du det tillsammans med din anmälan. Kostnad för att sälja djur på utställningen: 20 kronor/person. Utställare med djur till salu skrivs med i katalogen. Tänk på att ha djuren som är till salu i hela, rena och fina burar.

Övrig info:
För att deltaga i standardbedömningen på utställningen måste du vara medlem i SVEMUS. Det blir du genom att betala in årsavgiften 100.- på pg 435 31 02-9
För att kunna få meriterande bedömningar måste dina möss dessutom vara registrerade i SVEMUS (gäller båda klasserna).
Utan medlemskap kan du få musen bedömd i Minnesutställningen men inte vara med och vinna vandringspokalen eller delta i BIS-finalen.
Är musen inte registrerad innan utställningen räknas inte CERT, PK, A-priser, AB-priser eller poäng vidare för titlar även om musen registreras vid ett senare datum. 

För att deltaga i Drive in Petclass behövs varken medlemskap eller registrerade möss. Alla är välkomna att ställa ut i denna klass.

Besökare är välkomna!

Vi ser fram emot en mysig utställning tillsammans med er!

Information om vad de olika utställningsklasserna innebär eller hur en utställning går till finns att läsa på www.svemus.se

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Liljelund
2018-11-25 21:25
#3

Vi hade verkligen sett fram emot att komma! Men jag upptäckte att nya mössen har mask och eftersom jag haft samma kläder när jag hanterat de andra så får jag väl anta att alla möss nu har mask.. Så otroligt synd.

Upp till toppen
Annons: