Annons:
Etikettfotografier
Läst 653 ggr
molam
11/26/18, 11:50 AM

Mysterieungarna <3

HÄr för ett tag sedan fick ju jag ett gäng ungar från 2 honor, första honan fick jätteont efter att ha tagit bort alla ungarna, så till andra honan behöll jag 2 ungar, och dom är så otroligt fina, och honan är otroligt trevlig. så här ska ni få se bilder på dom och "träffa" dom lite mer ingående

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
11/26/18, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Först ut hanen, han är rätt sprallig av sig, sitter inte gärna stilla en längre stund utan trivs bättre med att utforska världen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
11/26/18, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hanen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
11/26/18, 11:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hanen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
11/26/18, 11:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tycker han har fantastiskt fin färg, massa olika bruna nyanser, sen alldeles vit på magen 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
11/26/18, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Också honbebisen, så sjukt Kelen och mysig, plockar jag upp henne så klättrar hon direkt upp på axeln, sen sitter hon där vad jag än gör, en gång somnade hon tom i huvan när jag hade huvtröja på mig, så gjorde jag mina vardagssysslor såsom hundpromenader, städning etc så några timmar senare upptäckte jag att hon fortf låg där, hade då glömt bort henne xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
11/26/18, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Älskar hennes "silvriga" färg  😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
11/26/18, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Men hennes svans är nog (förutom hennes personlighet) det vackraste hon har 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Travis D
11/26/18, 2:25 PM
#8

Vacker hon är!!😍

ariama
11/26/18, 7:50 PM
#9

Vad roligt att de är så trevliga! Grattis till ett par fina ungar.
När jag ser bilderna tror jag ju på vildmuspappa! Särskilt hanen ser väldigt vildmusaktig ut i mina ögon, med den spetsiga nosen och vita magen som inte är fox. Vildmöss har en sådan vit mage.
Honans färg är lite mysko då förstås, men bådas typ kan mkt väl vara vildmuskorsning. Och vad annat skulle det kunna vara?

molam
11/26/18, 10:13 PM
#10

#8 visst är hon 😍

#9 Tack så mycket! Joo vad nu pappan kan vara spelar ingen roll, bebisarna är otroligt fina och trevliga, och har inte sett nån vildmus i lägenheten alls sen det blev kallare och Fönster/balkongen inte står öppen :p Det viktigaste för mig är att dom små är friska och krya, och att dom har det bra. pojkbebisen är särad från dom andra, bör han få en kompis eller kan dom vara ensamma? Vet ju att möss är "flockdjur" men har också hört att det kan vara jobbigt att introducera hanar till varann. räcker det med att han är i samma rum som honorna och får mycket utetid, eller ska jag försöka introducera en hane till han?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ariama
11/27/18, 6:48 AM
#11

Han ska absolut inte ha någon annan hane till kompis, det slutar troligtvis med döden för en av dem, eller båda.

molam
11/27/18, 7:35 AM
#12

#11 aaa Okej! vad bra! ^^ eller ja xD aldrig bra att det troligtvis kommer sluta med döden, men bra att det inte behövs :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Grodan
12/4/18, 11:20 AM
#13

Så spännande med mysterieungar. Nu har jag inte läst ordenligt i tråden… Hur är de att hantera, ta upp osv?

#12 Ja, är det hybrider så kommer de att hävda revir hårdare än tammöss.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
molam
12/4/18, 2:32 PM
#14

Honan (Silrvriga) är helt underbar! Väldigt liten fortfarande dock, hon älskar att komma ut och upp, älskar att på axeln… tycker hon är mycket som en råtta i beteendet, helt underbar, nyfiken, trevlig, orädd och mycket förstående, hon är ofta ch buffar lite försiktigt med nosen på dom andra två om dom inte ligger i "klungan" sen lägger hon sig hos den som inte ligger med dom andra istället, vilket resulterar att den hon gosade med först kommer dit hon med xD hon älskar människor! tar sig alltid ut ut buren när nån kommer in och står och väntar uppe på buren, vid ett par tillfällen har hon tom hoppat från buren till mig om hon tycker jag är för seg xD  otroligt personlig mus 😍

Hanen (Brunish) är riktigt sprallig, sitter inte gärna still och är rätt osäker, totala motsatsen alltså… samt att han är gigantisk xD han är snäll dock. och han blir bara finare och finare för varje dag, hans färg är helt underbar, men ja inte lika mysig, och har man nån gång lyckats ta upp honom får man vaka för han hoppar iväg, och snabbt går det xD ibland kan han sitta och mysa med inte länge, och endast om man är lite nere, så måste nog säga att han också är rätt intelligent och förstående.

SKa knäppa mer bilder snart ^^ och nu har jag fått tag på en Duna Large, jag hoppas att lilla silvriga inte ska lyckas smita ur den xD hon sticker ju inte iväg nånstans, men har en Welshpojk på 1 år som ser dom som middag, såå är lite orolig att hon ska tycka att han går att mysa med utifall han kommer in på rummet utan mig xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ariama
12/5/18, 9:18 AM
#15

Vad bra att det går bra med dem och att du är glad över dem, och nöjd. Gissar att de är mycket livliga, och kanske inte direkt "keliga".  Klappar och pussar är inte deras grej? Men oerhört trevliga i sitt sätt att gilla att vara med? Det hoppiga och springiga stämmer med vildmuspappa.
Vid det här laget hyser ju jag inga tvivel om vem  som varit där "och fått till det". 😃
Ge Pappa Mus inte en chans till bara! Det är inte alls omöjligt att han smyger omkring i korkarna och gärna ägnar sig åt lite mer älskog…

molam
12/5/18, 1:13 PM
#16

Honan är otroligt kelen, inte så pussig dock, men har gärna nosen nära och myser, nån gån ibland har man tur och kan bli putsad av henne, pustar på dom andra två mössen som en galning xD
Hanen är inte så kelen vill inte gärna bli klappad heller, men kommer gärna ut ur buren så länge han får köra sitt eget race ^^

HAr fått tag på en Duna multi fun Large nu, och tänkte ta bort gallret och röret i mitten (Mellan topp och botten delen då) och hoppas att det går bra, har inte haft nån mus inne (förutom tammössen då) sen balkonger och fönster var öppna =) men känner ändå att jag vill ta det säkra före det osäkra, menar kommer honan ut trots plexiglas renovering runt  gallerburen, så kommer definitivt en kåt mushane in xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ariama
12/5/18, 1:26 PM
#17

😃

molam
12/5/18, 2:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11
#18

Lite bilder som utlovat! ^^

Börjar med hanen, mattes lilla sork, risk finnes att han får namnet Sorken xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
12/5/18, 2:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11
#19

Också lite bilder på honan, världens mysigaste, alltid svårast att få bilder på hon för hon är ingen linslus, samt att hon alltid försöker att hitta uttvägar för att komma till matte xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
12/5/18, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#20

Också kan vi ta en tydlig bild på förgerna som dom visade upp väl för en gångs skull… avgudar deras färger särskillt hanens!  😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: