Jag har haft mina två möss nu i några veckor och hanteringen med dem går bra, båda av dem hoppar nu upp i handen när jag lägger in den i buren även om jag inte har någon slags mat i den, för att kolla om det finns något antar jag & de kan börja slicka på handen utan mat på den, känns som när råttor putsar & ingen av dem är direkt rädda för handen längre, bara om jag råkar göra någon snabb rörelse eller så.
Idag när jag la in handen i buren var allt som vanligt, båda tjejerna hoppade in i handen & börjad lukta och slicka & sen la jag på lite jordnötssmör och dom satte sig och åt av det. Sen när en utav tjejerna hoppade av så sprang hon runt lite & så stannade hon i nån millisekund och viftade 2 vev med tippen av svansen, detta har nu hänt två gånger men hon bits aldrig eller något sånt, utan hon går bara tillbaka till vanligt efter det och hoppade upp i handen igen? De viftar väl på svansen vid aggresion eller vid rädsla?
Hon var den som gick att hantera först & den som vart minst rädd för handen när jag rör den kring buren men nu det senaste har hon vart lite mer tillbakadragen, inte så som det var i början, men lite mer än vanligt.
Såg även idag att ena hennes öga är lite mer stängt än det andra men det ser inte grumligt eller kladdigt ut.