Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 400 ggr
evelinabelle
2018-11-27 20:24

viftar på svansen men verkar inte arg/rädd?

Jag har haft mina två möss nu i några veckor och hanteringen med dem går bra, båda av dem hoppar nu upp i handen när jag lägger in den i buren även om jag inte har någon slags mat i den, för att kolla om det finns något antar jag & de kan börja slicka på handen utan mat på den, känns som när råttor putsar & ingen av dem är direkt rädda för handen längre, bara om jag råkar göra någon snabb rörelse eller så. 

Idag när jag la in handen i buren var allt som vanligt, båda tjejerna hoppade in i handen & börjad lukta och slicka & sen la jag på lite jordnötssmör och dom satte sig och åt av det. Sen när en utav tjejerna hoppade av så sprang hon runt lite & så stannade hon i nån millisekund och viftade 2 vev med tippen av svansen, detta har nu hänt två gånger men hon bits aldrig eller något sånt, utan hon går bara tillbaka till vanligt efter det och hoppade upp i handen igen? De viftar väl på svansen vid aggresion eller vid rädsla? 

Hon var den som gick att hantera först & den som vart minst rädd för handen när jag rör den kring buren men nu det senaste har hon vart lite mer tillbakadragen, inte så som det var i början, men lite mer än vanligt. 

Såg även idag att ena hennes öga är lite mer stängt än det andra men det ser inte grumligt eller kladdigt ut.

Annons:
Tr0llm0r
2018-11-28 00:32
#1

Har märkt att vissa möss piskar lite med svansen när de är uppspelta också. Håll koll lite på ögat, det kan ha kommit in smuts eller något som försvinner sen. Annars tänker jag rent spontant att det är en ögonfrans som växer inåt. Men håll lite koll som sagt!

evelinabelle
2018-11-29 22:22
#2

aa jag tänkte det med eftersom hon sprang runt så mycket & hoppade omkring innan hon piskade till med svansen, tror nog det var därför 👍🏼 & ögat är som vanligt nu så det var nog bara nått smuts som kommit in

Upp till toppen
Annons: