Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 306 ggr
Johhaannnah
2018-12-03 12:33

Bortgång av gammal mus...

Hej alla!! Jag är första gångs ägare av möss nu sen ett år tillbaka! Har följt denna sida väldigt noga för att kunna ta hand om mina små honor sä bra som möjligt! Vi köpte 2st honor för ungefär ett år sen på pets, vi köpte en vit(Capri), en svart vit(prinsess). Idag gick sorgligt nog den Capri bort…Hon själv dog i buren tyvärr, upptäckte att hon bukandades igår.. men han inte till veterinär idag… hennes bortgång gör nu att vi står lite vid ett vägskäl…Hur klarar sig möss ensamma? Vill helst inte låte henne(prinsess) va kvar själv så vi vill igentligen köpa 2 nya, men tyvärr har inte vi tänkt fortsätta med möss i framtiden…hur gör jag? Vill heller inte avliva henne, då hon är hur pigg som helst och fin i päls och har ingen sjukdom!! Då köper ja hellre 2 nya bebisar i ungefär samma ålder! Undrar även om man ska städa buren efter hennes bortgång, eller om man ska lämna de då Capris lukt kan vara en trygghet för prinsess? Tack för svar!😁

Annons:
Novachan
2018-12-03 13:07
#1

Tråkigt att höra, beklagar sorgen 🌺

Ett alternativ är att du omplacerar henne

Johhaannnah
2018-12-03 18:12
#2

Har funderat på omplacering..men då måste de absolut va till nån som kan mm! Men kan man gå ut och kolla om någon här vill ha eller finns de nån mer mus sida?🙂

ariama
2018-12-03 18:25
#3

Du kan ju också kolla om det finns någon uppfödare i närheten som kan tänka sig att låna ut en eller två möss så länge din kvarvarande lever?
Jag har lånat ut en mus en gång på det viset. Fick tillbaka den ett år senare när den gamla, som blivit ensam, dog. Ägaren ville inte ha fler möss, men gärna ha kvar sin trotjänare så länge den var frisk.

Upp till toppen
Annons: