Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1235 ggr
Nordanälvens
2018-12-07 00:54

Natalungar hos Nordanälvens

Hejhopp! Äntligen har jag natalungar. Det var på dagen ett år sedan min första och senaste kull. Nu finns det två underbara kullar här och jag är återigen störtförälskad ❤️

Visst finns det väl några som vill följa och se hur det går för kidsen? Jag tror att detta är fantastiska kombinationer temperaments-vis men inte fantastiska vad gäller hälsan. Vi får se. I brist på obesläktad avelshane (.. fungerande obesläktad avelshane) fick jag välja Traktor istället. Bente, som jag först satte med tjejerna, lyckades inte para dem tack vare sitt saknade ben.

Information om föräldrarna finns att ta del av i denna tråden: https://mus.ifokus.se/discussions/5b5dcea28e0e7417ea000f41-nataler-hos-nordanalvens href="http://mus.ifokus.se/discussions/5b5dcea28e0e7417ea000f41-nataler-hos-nordanalvens" title="klick!" rel="noopener noreferrer" target="_blank">

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2018-12-07 01:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Traktor-kullen. Jag får sockerrus! Har inte könat ordentligt, men är troligtvis en hona och tre hanar. De var fem, en var tyvärr dödfödd.
Födda 2/12-18
Mamma (DK) Violas Tilly, Argente Headspot
Pappa Nordanälvens Traktor, Agouti Variegated

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2018-12-07 01:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Magiska varelser-kullen. Färgsoppa ala natalbebisar? Jag tycker mig se något som liknar argente.. och cinnamon.. och agouti.. och high white.. Ska bli spännande att se vad det blir utav alla! Jag har inte brytt mig om att ens småkika könen. De måste växa till sig lite så jag kan skilja bättre på dem. 11 föddes och alla lever och mår bra. Alla ungar både i denna och andra kullen kommer stanna tills jag har bestämt vilka som har bra temperament och hälsa nog att gå vidare i aveln.
Födda 3/12-18
Mamma Nordanälvens Tesked, Ruby Eyed Cinnamon Variegated (som egentligen inte skulle gå i avel men det blev så ändå för att slippa sära på tjejerna eller flytta runt dem fram och tillbaka)
Pappa Nordanälvens Traktor, Agouti Variegated

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2018-12-07 01:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En till på #2

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2018-12-07 01:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Pappa Traktor❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2018-12-07 01:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tesked, mamma till kullen i #2

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2018-12-07 01:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Traktor, Tekaka & Tilly. Tekaka bör också föda sina ungar snart, om hon inte gick tom. Det är ganska lustigt för jag tyckte inte att varken Tilly eller Tesked verkade dräktiga och verkligen inte högdräktiga. Mycket stor skillnad på hur fet Tilly var vid sin första kull. Jag vägde alla tre plus Traktor och Bente ända tills Tilly och Tesked födde sina ungar. Något gram hit och dit, och jo visst blev det runt 20 grams skillnad på cirka en månad för Tesked. Men det "märkte" inte jag 🤪 Ingen mage som såg eller kändes dräktig på långa vägar.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2018-12-07 01:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tilly ❤️ mamma till kullen i #1

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2018-12-07 01:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tesked och Traktor, föräldrarna till kullen i #2 ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Alwyn
2018-12-07 15:16
#9

Yay, så kul. Jag har väntat ivrigt på tråden, tycker det är skoj att få följa ungarnas uppväxt. Kul med lite färgsoppa! Jag ser i kull 2: Två agoutis (en saddle variegated och en self…kan va en till underst?), två cinnamon self, ett gäng variegated cinnamons och fyra argente 💓 sen vet man ju aldrig om vissa cinnamons är ru istället det visar sig!

Novachan
2018-12-07 17:30
#10

❤️❤️❤️😍

ajanki
2018-12-07 17:55
#11
Nordanälvens
2018-12-07 21:22
#12

#9 Jag misstänker att de flesta som ser ut som vittecknade cinnamons i kullen är ruby eyed cinnamon (med vitteckning). Rubin/röda ögon har de iallafall, det syns redan nu. #10 + #11 ❤️❤️❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Alwyn
2018-12-07 23:24
#13

Så kan det vara :) Ser inga high white dock?

Annons:
Nordanälvens
2018-12-08 04:33
#14

Jag tyckte den längst till vänster i #2 såg ut som high white först, såg inte dedär små argentefläckarna.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Alwyn
2018-12-08 10:33
#15

Jaså, ja den ser ut att bli en liten mini-Sunshine ❤️

Nordanälvens
2018-12-10 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Myste med hela högen medan jag pluggade idag. De är så mysiga, mjuka och varma ❤️ Mammorna, barnskötaren och pappa Traktor fick sitta i en petbox och snaska på goda frön. Lilla kullen fick sin rumppäls klippt för att jag enklare ska ha koll på vem som tillhör vilken mor. Redan nu vid 8 dagar har de långa underbara pälsfjun. Tilly gillar inte när jag luktar ungar, det lärde jag mig förra året. Då grabbar hon tag hårt i ett finger och släpper inte riktigt. Så denna gången är jag väldigt noggrann med att tvätta händerna innan jag hanterar de vuxna igen. Hon skyddar sina ungar noga men hennes döttrar är mycket lika möss när jag skopar ur dem ur terrariet för förflyttningen till petboxen. De blir inte stressade eller beskyddande om jag luktar ungar och är väldans nyfikna på om jag bjuder på något gott (vilket jag gör varje dag under tiden de är dräktiga/har ungar.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Novachan
2018-12-10 23:02
#17

#16 Aaaaw! 😍❤️

Ser så varmt och mysigt ut ❤️

Nordanälvens
2018-12-10 23:17
#18

#17 ❤️❤️❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Alwyn
2018-12-11 08:30
#19

Gosigt!

ariama
2018-12-11 14:10
#20

Nämen, så de ser ut ! 😃😂🤐 F¨låt ☺️. Inte riktigt vad jag är van vid…
Givetvis är de jättesöta små trollungar! 💋❤️ Grattis! 🌺

Annons:
Nordanälvens
2018-12-11 17:44
#21

#20 de är bara fluff! 😁 Tack ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

IsabellsHamsterhem
2018-12-11 19:51
#22

Vart finns du ifall man skulle vara intresserad av att köpa? :D
Skulle vilja ha 4 honor, då jag har två tammus hanar som sitter ensamma. Så skulle vilja ha en eller två honor var till dem. Vill ha från trevliga linjer som går att hantera!

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Nordanälvens
2018-12-12 11:30
#23

#22 Jag finns i Göteborg :) Dock kommer jag inte sälja några honor på åtminstone tre-fyra månader eftersom jag vill spara de allra bästa själv. Inte helt säkert att jag släpper honor alls 🙈

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Persilade
2018-12-17 22:32
#24

Asså, natalbebisarnas päls 😍de är så bedårande, kan bara sitta och förundras över hur söt man får vara, lagligt!

Grodan
2018-12-18 12:01
#25

Grattis till alla natalpälsar! ❤️ Härligt med en tråd där man får berättat om alla bebbar, föräldrar och följa de små ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2018-12-18 14:54
#26

#24 Håller med! De är så förbannat söta alltså. #25 Har uppdaterat dåligt det senaste pga nattjobb, men försöker och har bilder som ska upp här i tråden så fort jag får mer tid vid datorn. Några börjar sakta öppna ögonen för tillfället :-)

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2018-12-19 05:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

En liten mobilbild från inatt. Att jag för bara några dagar sedan fick plats med allihop i en liten liten akita skål känns helt sjukt fastän jag varit med om växande musungar många gånger. Nu har natalungarna växt något otroligt, fått lång mjuk päls och nästan alla håller på att öppna eller har öppnat ögonen. När jag ska mysa och ta kort så får de ligga i en soppskål och vänta på sin tur för enkelhetens skull, men nu är de så stora och äventyrliga att de får hamna i en petbox istället. Några är lite hoppiga, speciellt de som inte öppnat ögonen (läskigt när en inte ser något, bäst att vara på den säkra sidan), men de flesta är himla mysiga. Får se hur jobbig popcornålder de hamnar i. Som det ser ut nu är de egentligen kolugna och somnar snabbt i min hand.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
ajanki
2018-12-19 08:24
Grodan
2018-12-19 16:15
#29

Sådär… nu börjar de se ut som möss…😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2018-12-19 16:27
#30

Gaaaah avis jag ääär 😍😍😍😘😘😘

Novachan
2018-12-19 18:36
#31

Naaaaww 😍❤️Ser så mysigt varmt ut.

Härliga färger och kombinationer

Nordanälvens
2018-12-19 23:38
#32

#28 Tack! :D #29 Tycker pälsen är lång som på långhåriga musungar. Silkeslen och väldigt pussvänlig. #30 Äsch då! Snart är det din tur 😍 #31 Lovar att det nästan blir kokhett under skålen 😆

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 22:40
#33

Här var det tyst! Men frukta icke - jag har massvis med bilder på ungarna som nu snart är hela fem veckor gamla ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

En liten grabb ur Traktor-kullen i #1. Agouti Variegated.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2019-01-06 22:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

En till grabb ur samma kull. Näsorna på Challenger och Fendt är helt fantastiska med sina små agoutifläckar ❤️ Fendt är Agouti Saddleback Variegated.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 22:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Tredje grabben ur Traktor-kullen. Ruby Eyed Cinnamon Saddleback Variegated (puh, långt namn på en variant).

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Lilla tjejen Valtra ur Traktor-kullen. Hon är så frän 😃 Agouti Berkshire ( Hon ser ut som mössens variant av Berkshire = vita tassar och vit fläck på magen. Räknas egentligen som en Agouti Self men det är jag så fräck att jag struntar i).

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 22:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Första grabben ur Magiska varelser-kullen i #2. Agouti Saddleback Variegated.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 22:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

En till grabb ur Magiska varelser-kullen. Även han är Agouti Saddleback Variegated.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 22:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

En liten näpen tös ur Magiska varelser-kullen. Ruby Eyed Cinnamon Saddleback Variegated.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Hane ur Magiska varelser-kullen. Argente Saddleback Variegated.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2019-01-06 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

En till hane, som är extremt lik Griffin ovan och är av samma variant.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

En liten hona ur Magiska varelser-kullen. Argente Variegated.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 23:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

En till hona ur Magiska varelser-kullen. Agouti Self.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 23:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Grabb ur Magiska varelser-kullen. Ruby Eyed Cinnamon Variegated.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Liten kärleksgrabb ur Magiska varelser-kullen. Argente Self.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Nordanälvens
2019-01-06 23:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Sist men inte minst, en liten tös ur Magiska varelser-kullen. Ruby Eyed Cinnamon Self.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Novachan
2019-01-06 23:25
#48

😍

Annons:
Nordanälvens
2019-01-06 23:27
#49

Sådär! Jag har måånga fler bilder på var och en samt gruppbilder men det känns som jag spammat färdigt för idag. Känner mig optimistisk och tror en hel del utav ungarna kommer bli bra temperamentsmässigt. Tänker inte ropa hej för tidigt utan låta dem bli minst 3 mån innan jag bestämmer vilka som stannar och vilka som eventuellt blir kattmat eller flyttar om rätt hem dyker upp. En cinnamon self hane fick jag tyvärr ta bort pga ett bakben som inte var helt okej. 

För några dagar sedan glömde jag stänga terrariet när jag skulle hämta käk till dem, så Griffin i #41 hade lyckats smita ut och försvann nånstans i rummet. Märkte det en stund senare eftersom han inte kom för att smaska grönsaker. Letade och letade i rummet men han var helt puts väck. Satte ut snällfällor och mat/vatten lite här och var, stängde djurrummets dörr. Dagen efter var det ingen Griffin så långt ögat kunde nå. Kvällen efter det så satt jag och mor och spelade kort i köket bredvid. Kändes som något petade mig i ryggen, men jag kunde inte förstå vad i hela h som petade och petade. Tog av mig tjocktröjan och mamma sa skämtsamt att det säkert var en natal som ville hem. Jag höll på att skita ner mig av lycka när jag upptäckte att det faktiskt var lilla Griffin som hade klättrat in i min tröja. Han var inte nervös eller nånting när jag kupade ihop honom i mina händer, bara satt där, funderade och tog emot alla hundra pussar. Det var nog bland det sjukaste i smitande-djursammanhang jag varit med om hittills. Idag under fotosessionen ville han absolut inte lämna min hand utan hoppade efter mig så fort jag satte honom på min datorstol. Han är allt tursam eftersom en av tre katter jagar och äter eventuella smitare.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ariama
2019-01-07 08:34
#50

❤️

ajanki
2019-01-07 08:40
#51

Jättefina nataler och så fina bilder på dem! 💜💛 Vilken tur Griffin hittade dig! Och så himla gulligt😍

Alwyn
2019-01-07 16:52
#52

#35 och #37 😍😍😍💗💗💗😘😘😘 Vad mysigt med Griffin, ni verkar fort ha fått ett fint band!

Nordanälvens
2019-01-07 17:39
#53

#51 Tack! 😊 Ja det var verkligen på håret, tänkte inte alls att han skulle söka upp mig eftersom han är så fruktansvärt ung och annars relativt popcornig. #52 Jag hoppas det 😄

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Magda
2019-01-07 18:43
#54

Så fina de är 😍

Nordanälvens
2019-01-08 14:30
#55

#54 Tack! ☺️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Grodan
2019-01-10 08:23
#56

Nu är de så stora så jag ser inte ens att det är ungar… 🤪


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2019-01-10 11:12
#57

#56 näääää fortfarande befisar jue 😘😂

Nordanälvens
2019-01-10 13:00
#58

#56 riktiga småfisar, jag lovar! 😆

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

hejkomochhjälpmig
2019-01-13 08:46
#59

Otroligt söta bebbar! Jag dör sötdöden och smälter ihop… 😍❤️

Grodan
2019-01-14 15:25
#60

#58 lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: