Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 557 ggr
Alwyn
2018-12-22 09:37

Nähä, här blev det inga bebisar

Här har man gått och väntat med stor förväntning på både musbebisar och natalbebisar… men det verkar inte bli något. Varken Cookie, Dipsy eller Deidre har gått upp i vikt. Nåväl, ibland blir det inte som man tänkt sig. Vi får prova ett tag till med mössen och låta Cookie gå på dejt igen.

Annons:
Grodan
2018-12-22 09:40
#1

Åh, jag vet hur det känns. Hela sommaren var jag utan bebbs. Nu börjar det dock ploppa ut bebbs här. Har matat med extra nyttigt för att hanarnas spermieproduktion ska fungera ordenligt då jag misstänkte att det blev knas vid, under och efter värmeböljan.

Håller en stor fet tumme för ditt underbara natalmuspar. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2018-12-22 09:49
#2

Tack, alla tummar behövs ❤️ Ja du, mössen är ju systrar, 10,5 månad gamla så om det inte blir något där får de fortsätta som sällskapsdamer åt hanarna, inte fy skam det heller. Men jag hade verkligen hoppats på bebbar där eftersom hälsan på släkten är så fenomenal! Cookie är snart 8 månader så vi hinner nog få till det. Jag funderar på om man skulle skippa handparning, byta hane till min andra favorit och låta henne bo med honom en tid. Men då får jag nog inte ihop henne med sin flock sedan så jag tvekar.

Nordanälvens
2018-12-22 14:13
#3

Ajdå, vad trist! Håller tummarna. Här har det inte heller blivit några musungar och mössen börjar bli gamla. Kan du inte låta Cookie gå en dag hos hane, flytta tillbaka och sedan en dag hos hanen igen i någon vecka eller så? Fast du kanske redan testat.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Alwyn
2018-12-22 22:03
#4

#3 det va så jag gjorde och slutade efter att jag såg att de parat sig ordentligt en dag ( flera gånger så klart). Jag ska nog sätta ihop henne med Nalle efter jul. MEN! Dipsy lär va dräktig trots allt, märkte jag idag när jag vägde dem. Tjohooo!

Nordanälvens
2018-12-23 11:04
#5

Okej! Då förstår jag att det är trixigt. Wohoo! Hoppas det blir många tjocka ungar :-)

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Alwyn
2018-12-23 13:22
#6

#5 jaaaa åh jag bara älskar när ungarna är riktigt feta och goa 💗

Annons:
Grodan
2018-12-23 13:40
#7

#4 Antar att natalmöss är precis som råttor och möss och hanen behöver sätta dit en cervixplugg annars är inte garanterat att spermierna stannar i honan.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2018-12-23 15:14
#8

#7 ja… fast de måste ju inte ha dit pluggen för att det ska bli lyckat. Men visst, det hjälper säkert. Jag läste en artikel om det där på möss och hur stor procent av befruktningarna de kunde hitta plugg på men minns inte statistiken.

Grodan
2018-12-24 04:58
#9

Jag vet att många parningar på råttor utan plugg inte brukar bli något i a f. På möss är det ju svårare att se pluggen, men jag har tagit för givet att "utan plugg inga ungar" gäller även på möss…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: