Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 812 ggr
[Kraxi]
12/26/18, 4:24 PM

Äntligen fått hem 3 fina mushonor!

Då har dagen kommit! Har längtat så länge efter att få möss och så tog jag verkligen tag i det detta år. 3 små töser har fått flytta in i en temporär samla-låda för att jag ska försöka bonda med dem. De har verkligen inte visat någon rädsla alls och kommer gärna upp i handen och kollar lite och springer upp och sätter sig på axeln! 💖 Helt underbara och otroligt vackra är de. De fullkomligt älskar sin klätterpinne som de fått och jag längtar till jag får hem hängmattorna jag köpt till dem. Har inga fina bilder på dem än, men lägger gärna in senare ifall någon är nyfiken. :) Kände att jag behövde dela med mig av denna lycka, haha

Annons:
Bruno71
12/26/18, 5:44 PM
#1

Grattis!!! Vilken bra julklapp 🎅 Ser framemot bilder😊

ariama
12/26/18, 6:19 PM
#2

Grattis! Vad roligt att du har fått fina och trevliga möss. Såklart vi vill se bilder! 🥳

Novachan
12/26/18, 8:44 PM
#3

Vad härligt att höra! 🙂

[Kraxi]
12/26/18, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#4

Fick ett par urusla bilder, men de är så söta så jag måste visa upp dem. De ligger just nu och sover men älskar att springa runt och busa. Längtar tills jag sätter in dem i den stora buren!

Kan ju erkänna att jag inte än kan se skillnad på de bruna. Någon slags agouti antar jag att de är? Men de kallas Lillbritt och Liv. Den svarta kallar jag Luna. :)

Om någon känner att de vet vilka färger de är så får de gärna berätta vad de tror. Förstår att det kan vara svårt med dessa bilder, haha. Väldigt intresserad av genetik, färger, hårlag osv, men är inge vidare på det.

Littlem
12/26/18, 10:17 PM
#5

Ser ut som svart tan med pannfläck och 2 agouti tan. Tan är att de är brun/orangea på magen :)

Brummebo
12/27/18, 2:28 AM
#6

Jag såg inte heller skillnaden på dem xD Trodde jag hittade en skillnad men det visade sig bara vara ljuset :P Men åh vad glad jag blir att höra att du är nöjd med dem <3 Värmer mitt hjärta! <3

Annons:
[Kraxi]
12/27/18, 2:46 AM
#7

#6 Hahaha jag trodde också jag såg en liten skillnad i färg, men nej. Inte direkt. Letar fortfarande! Får väl ta och inspektera deras tassar och öron och se om det finns någon skillnad i färg hahaha 😃

ajanki
12/27/18, 8:27 AM
#8

Grattis till dina fina mustjejer! 💙

Grodan
12/27/18, 4:02 PM
#9

Grattis till muslingarna!❤️ Hoppas de får vara friska och leva länge!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Kraxi]
12/27/18, 4:13 PM
#10

#8 och #9 Tack så mycket! ❤️ Jag hoppas också att de får ett friskt och långt liv :)

Nu har jag faktiskt låtit dem komma in i den stora buren då jag tycker att de är så pass nyfikna allihop och gärna vill upp så det kommer inte vara några större problem. De är allihop extremt förtjusta i sina hängmattor, en flätad och 2 av fleece! De sitter allihop i varsin hängmatta och utforskar just nu. Kan kanske lägga in lite bilder senare ikväll <3

Grodan
12/27/18, 4:15 PM
#11

Låter som mycket sympatiska, trygga och öppna möss.😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Kraxi]
12/27/18, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#12

När man väl får bilder som inte är supersuddiga så är det ju självklart genom galler eller när de ska sova. Fick ett par söta bilder på 2 trötta tjejer.

Bilden ovanifrån tycker jag är så himla söt (lägg märke till ärtan i gallret som jag försöker få dem till att äta), och även bilden på Lillbritt och Liv i sin sko <3

ariama
12/28/18, 12:25 PM
#13

Sötisar! 😘

Annons:
Upp till toppen
Annons: