Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1060 ggr
Magda
1/3/19, 9:32 AM

Drömmus sökes (gärna långhår eller fuzzy)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Efter ett långt uppehåll känns det snart tid för möss igen så jag börjar redan nu leta, har inte bråttom med att hitta rätt. Jag söker en eller två möss som är väldigt mjuka i hantering, framåt,stabila och sociala. Såna som verkligen vill vara med och gärna pussas. Utseende är egentligen inte så viktigt men eftersom detta är en efterlysning på dröm musen så: jag har tidigare fött upp fuzzy möss och det vore så himla kul att ha såna igen. Men även långhår är intressant, är lite extra svag för rödögda, och agouti som ser ut lite som små björnar 😂 Jag erbjuder ett hem med mycket gos och aktivering, en varierad kost och boende efter vad mössen verkar trivas bäst med. La till lite gamla bilder som får illustrera lite vad för temperament jag söker fast det är svårt att få på bild 😊

Annons:
Alwyn
1/3/19, 9:54 AM
#1

Var finns du? Eftersom du skriver en eller två antar jag att du kan tänka dig både honor och hane? ☺

Magda
1/3/19, 10:06 AM
#2

Jag finns i Skåne (Tomelilla) det är ju förstås en fördel om djuren finns i närheten men annars kan man kanske leta transporthjälp 😊 Precis, kan tänka mig vilket som 😊👍

Alwyn
1/3/19, 11:28 AM
#3

Jag finns i Olofström, inte allt för långt bort ju. Kolla in min kull i tråden "Spännande kull hos Tinyfeets" 😊

Grodan
1/3/19, 1:13 PM
#4

Hej Magda, kul att se dig här!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
1/3/19, 2:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej Magda! 💜 Jag har satt min gammelgubbe SE-Vattnadals Dragkamp silveragouti longhair med tre longhairshonor. En black longhair från Morakullan's och två longhairshonor från mig, pale lilac och creme argente.

Magda
1/3/19, 3:05 PM
#6

#4 hej 😃 ja det var verkligen längesen 😂 men nu har jag hittat iFokus-appen så förhoppningsvis kommer jag titta in lite oftare 😊❤️

Annons:
Magda
1/3/19, 3:08 PM
#7

#5 ja just det, det har jag ju faktiskt skrivit upp att du hade spännande saker på gång 😍 jag är absolut intresserad av bäbisar där..

Magda
1/3/19, 3:09 PM
#8

#3 så kul! jag ska absolut kika på din kull 😊

Grodan
1/3/19, 4:40 PM
#9

#6 Aw, vad roligt. Välkommen tillbaka och kul att du vill ha möss igen!

Vad för kön önskar du och vad är din plan? Tänkte du ta någon kull eller bara sällskap?

Jag har några Black LH hanar som ligger i boet ännu, ca 1 vecka gamla.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Magda
1/3/19, 7:10 PM
#10

#9 tack ❤️😊 just nu tänkte jag till sällskap, men visst vore det roligt att ha möjlighet att ta kull i framtiden om det blir läge för det och jag har rätt djur.. Plan har jag väl inte direkt nån, mer än att hitta ett par riktigt supertrevliga möss, sen spelar det mindre roll med kön, men honor är ju klart lättare om jag vill ha flera 😊 Om jag skulle hitta trevliga fuzzy så blir det säkerligen mer funderingar på avel igen 🤔 Skulle du vilja berätta lite om föräldrarna till dessa små?

Magda
1/3/19, 8:00 PM
#11

Finns det någon som håller på med fuzzy nu? 😊

Vattnadal
1/4/19, 12:53 PM
#12

Men vad roligt att du är på gång tillbaka! Jag kan ha både långhår och texel till salu. Fast det är nu lite långt mellan oss.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ajanki
1/4/19, 2:54 PM
Annons:
Magda
1/4/19, 6:32 PM
#14

#12 ja det är ju långt men ibland går ju sånt att lösa 😊

Magda
1/4/19, 6:36 PM
#15

#13 åh vad roligt, avlar du på dem och isåfall har du någon kull på gång?

ajanki
1/4/19, 6:42 PM
#16

#15 Ja, han sitter med en hona nu men det verkar inte bli nåt så han ska få en ny fru :)

Magda
1/4/19, 6:45 PM
#17

#16 så spännande 😊 hoppas att det blir nått, är han din egen uppfödning eller vart är han ifrån?

ajanki
1/4/19, 7:14 PM
#18

Han är från Tsunamis Han är nude dominant fuzzy, så det blir ju fuzzybarn efter honom :)

Littlem
1/4/19, 11:04 PM
#19

Jag har några långhår. 2 choklad hanar, hereford och bläsad berkshire. 1 choklad hona bläsad berkshire och en svart hona med lite vitt.

Chinesecrestedlover
1/5/19, 5:29 AM
#20

#13 Jisses…borde sitta en varningstext typ femtielva inlägg upp så man inte råkar se din bild ajanki, någonting i stil med: "scrolla inte ner för då kommer du dö…sötdöden" 😍 Ser ju helt underbar ut…nu vill jag ha flera möss igen, kanske en pöjk (haha)…en marsipangris-mus. 

Håller dessa "Fuzzy " sig friska (lika friska/sjuka som andra möss)? Något speciellt man ska tänka på med dessa? (förlåt att jag "småkapar" tråden lite TS…blev bara lite kär😃, haha). 

Jag har ju redan tre såna här "marsipangrisar" (se bilden nedan…varning för söta "grejjer", haha) och nakna hundar…så…eh…det fattas ju liksom en (eller flera?, haha) såna där gullpluttar. 

Gizmo "Giz" - Skinnyhane

Annons:
Magda
1/5/19, 9:15 AM
#21

#20 haha ingen fara, jag förstår precis hur kär man kan bli i en sån där nakenfis 😂 och himla sött marsvin du har 😍😍😍

Magda
1/5/19, 9:18 AM
#22

#19 spännande, berätta gärna mer om dem och föräldrarna 😊 hur är de att hantera?

Grodan
1/14/19, 4:15 PM
#23

#10 De är 21 dagar nu. De ska heta något på P.

Far är SE-Morakullan´s Öviantromus, en tjusig Siamese LH kille på 1,5 år. Han är snäll och glad - ingen padda som bara ligger i handen utan utforskar glatt och nyfiket. Bott fredligt med bröder hela livet. Nu bor han med en son. Ställts ut en gång: Minnesutställningen 2017. Då fick han A-Pris och Sekreterarens HP. ( En tråkig sak med släkten är att en syster fick tumör vid 1år 4 mån ålder.)

Mor är SE-Morakullan´s Gnarp, Blue LH. 1 år. Mycket vaken och alert tjej, som är lätt att hantera. Hennes stam är tyvärr okänd. Modern (som var dräktig när jag tog hem henne) kommer från en ormmatsuppfödare som jag bytt möss med förut, så det finns Morakullor i släkten. 


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
1/14/19, 7:03 PM
#24

Vad menar du med långt uppehåll? Jag va inne på din fb sida och kikade och där ser man ju att du både redan har möss och föder upp kullar.

Alwyn
1/14/19, 9:48 PM
#25

Nu virrade jag nog till det och blandade ihop två olika Magda i Skåne. Jag tänkte att du va Brummebos 😂 Inte konstigt att jag inte fick ihop det! Sorry Magda.

Grodan
1/15/19, 12:33 PM
#26

#25 haha😃 (jag blev oxå lite fundersam men tänkte se hur det hela utvecklades, utan att lägga mig i)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
1/15/19, 4:05 PM
#27

#26 😂😂😂

Annons:
Magda
1/15/19, 5:53 PM
#28

#25 😂 nä det är inte jag, det var några år sedan jag hade muskull 😃

Magda
1/15/19, 6:04 PM
#29

#23 😍 jag gillar verkligen att pappan gått bra med både bröder och son. Jag har haft en hel del hanar som gått fint ihop så sånt tycker jag är extra kul.

Grodan
1/20/19, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#30

Hur går det Magda? Har du hittat något?

Här är P-killarna idag (suddigt sorry)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Magda
1/20/19, 5:53 PM
#31

#30 åh så söta de är, jag har pratat lite med ajanki och står på kö hos henne, men letar för fullt efter fuzzys för jag blir mer och mer sugen på att börja om lite smått med dem.

Elvy2015
1/26/19, 1:51 AM
#32

Men hej Magda😍 så himla kul att du också har kommit tillbaka, både här och när det gäller möss 😍

Magda
1/26/19, 9:50 AM
#33

#32 hejsan! Är du här med 😊

Elvy2015
1/26/19, 10:11 AM
#34

Jajjemen 😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: